Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه سال گذشته یک‌هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های خیرساز تخصیص یافت گفت: رئیس سازمان نوسازی‌ مدارس: پرونده بازسازی مدارس مناطق زلزله‌زاده کرمانشاه بسته شد. ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مهرالله رخشانی‌مهر ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان بوشهر از طریق ویدئوکنفرانس با بیان اینکه اعتبارات قابل توجهی برای ساخت و تکمیل پروژه‌های استان بوشهر تخصیص یافت اظهار داشت: سال 1396 اعتبارات عمرانی ساخت مدرسه و فضای آموزشی در استان بوشهر 17.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 میلیارد تومان بود که این میزان با افزایش 4.5 برابری سال قبل به 80 میلیارد تومان افزایش یافت.

معاون وزیر آموزش و پرورش ایمنی مدارس را مهم دانست و تصریح کرد: در راستای ایمنی سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس اقدامات مهمی انجام شده که اکنون در استان بوشهر دیگر بخاری نفتی در کلاس‌های درس وجود ندارد.

وی، از افزایش اعتبارات استانداردسازی وسائل گرمایشی و سرمایشی مدارس خبر داد و بیان کرد: سال 1396 اعتبارات تجهیز مدارس استان بوشهر به سیستم گرمایشی و سرمایشی 5 میلیارد نومان بود که این رقم در سال گذشته به 17 میلیارد تومان افزایش یافت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه در 3 سال گذشته 393 کلاس درس در استان بوشهر افتتاح شد خاطر نشان کرد: سال گذشته 140 کلاس درس تکمیل و تحویل آموزش و پرورش استان بوشهر شد.

رخشانی‌‌مهر از تکمیل و بهره‌برداری 14 هزار کلاس درس در سراسر کشور در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: 40 هزار کلاس درس نیمه تمام در کشور وجود دارد که تکمیل این پروژه‌های آموزشی از محل اعتبارات استانی و ملی و تحویل آنها از اولویت‌های این سازمان است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تامین اعتبار از منابع ملی، استانی و دولتی متمرکز برای تکمیل پروژه‌های مدرسه سازی تصریح کرد: ویروس کرونا در روند اجرای پروژه‌های مدرسه سازی تاثیرگذار نبود و تلاش می‌شود پروژه‌ها بر اساس برنامه زمان‌بندی تکمیل و افتتاح شود.

وی، با اشاره به وضعیت مدارس در وسائل گرمایشی افزود: اکنون 4 درصد مدارس دارای بخاری نفتی هستند  و براساس استانداردها وجود شعله مستقیم در کلاس‌های درس ممنوع است براین اساس باید نسبت به جمع‌آوری این بخاری‌ها اقدام کرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه 63 هزار کلاس درس دارای بخاری گازسوز هستند خاطر نشان کرد: سال قبل 600 میلیارد تومان برای تامین تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مدارس تخصیص یافت و امسال براساس مصوبات بودجه، وزارت نفت ملزم و مکلف تجهیز 100 هزار کلاس درس به امکانات گرمایشی است.

وی بیان کرد: از محل این مصوبه بودجه 20 درصد برای استانداردسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی کلاس‌های درس اعتبار لحاظ شده که متناسب با استان‌ها تخصیص و پرداخت می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال 1377 تشکل‌های مردمی در ساخت مدارس شکل گرفت افزود: در 20 سال گذشته 30 درصد مدارس کل کشور توسط خیران مدرسه ساز ساخته و تحویل شد و این در حالی است که در سه سال گذشته حدود 50 درصد مدارس تحویلی به آموزش و  پرورش  خیرساز و یا مشارکت خیر و دولت است.

رخشانی‌مهر به  نقش خیران، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ودولت در مدرسه سازی پرداخت و افزود:اگر در یک منطقه روستایی خیری 30 درصد و در مناطق شهری 50 درصد  اعتبارات ساخت مدرسه تامین کند این پروژه به‌عنوان پروژه خیرساز تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت تلاش کرده در پروژه‌های مشارکتی سهم خود را ارائه کند خاطرنشان کرد: در سال 96، اعتبارات دولتی 200 میلیارد تومان در سال 97 ،450 میلیارد تومان و در سال گذشته نیز یک‌هزار میلیارد تومان از سوی دولت برای تکمیل پروژه‌های مدرسه‌سازی مشارکتی تخصیص یافت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: امسال اعتبارات این حوزه با رشد 16 برابری 3 هزار و 250 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های مشارکتی دولت و خیران مدرسه ساز مصوب شده است.

رخشانی‌مهر در خصوص مدارس غیردولتی از تصویب آیین‌نامه جدید استقرار مدارس غیردولتی خبر داد و افزود: این آیین‌نامه برای اجرا و ابلاغ به تایید وزیر آموزش و پرورش رسید و تلاش می‌شود به این وسیله از توان بخش خصوصی در قالب این سامانه استفاده شود.

وی در خصوص توسعه مدارس سبز گفت: مدرسه‌های سبز شاخصه‌هایی از جمله صرفه جویی در مصرف انرژی، مدیریت پسماند، استفاده از آب خاکستری و صرفه‌جویی در مصرف آب که از شاخص‌های مدیریت سبز است به استانها ابلاغ شده و مدارس از صفر تا 100 آنها بر این اساس اجرایی شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش  با بیان  اینکه تا سال گذشته مدارس سبز به صورت پایلوت در استان‌های سیستان و بلوچستان، تهران و زنجان  اجرا شد افزود:  اکنون  ساخت مدارس سبز به 15 استان افزایش یافته و از این به بعد این روند توسعه می‌یابد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در خصوص بازسازی مدارس  استان زلزله‌زاده کرمانشاه خاطرنشان کرد: تلاش کردیم برای بازسازی این مدارس از توان استان‌های معین از جمله استان بوشهر استفاده شود و این کار انجام و پرونده زلزله در این استان بسته شد.

رخشانی‌مهر از افزایش سرانه فضای آموزشی در استان زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد و بیان کرد: در مهر سال قبل به جای 78 مدرسه که در استان کرمانشاه به سبب زلزله تخریب شده بود 160 مدرسه ساخته و تحویل شد و به این وسیله سرانه آموزشی استان کرمانشاه 7 دهم مترمربع افزایش یافت.

4 هزار کلاس درس جدید افتتاح شد/سیستم گرمایشی 86 هزار کلاس همچنان ناایمن آخرین وضعیت تعمیرات مدارس در سه استان سیل زده/ نگرانی از وقفه کرونا در مسیر تحویل پروژه‌های آموزشی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور: 41 هزار کلاس درس نیمه تمام در کشور داریم‌

وی با بیان اینکه سال گذشته یک‌هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های خیرساز تخصیص یافت گفت: برای اجرای پروژه  مدرسه‌سازی مشارکتی امسال 3 هزار 250 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

انتهای پیام/190/ش

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون وزیر آموزش و پرورش توسعه و تجهیز مدارس کشور برای تکمیل پروژه میلیارد تومان رئیس سازمان نوسازی گرمایشی و سرمایشی سیستم گرمایشی هزار کلاس درس استان بوشهر افزایش یافت مدرسه سازی تخصیص یافت رخشانی مهر سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۹۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری قدس پرس با اعلام این خبر و انتشار تصاویری از دانش آموزان ابتدایی که در درون چادرها دروس خود را فرا می گیرند، نوشت: پس از گذشت هفت ماه از حملات مداوم رژیم اشغالگر اسرائیل علیه ساکنان نوار غزه با ابتکار جوانان شهر دیر البلح، دانش آموزان مقطع ابتدایی در زیر چادرها فصل تحصیلی خود را از سرگرفتند.

بر اساس این گزارش، دانش آموزان ابتدایی شهر دیرالبلح در زیر چادرهایی که به عنوان کلاس درس توسط گروهی از جوانان این شهر برپا شده است، درس می خوانند و فعالیت های آموزشی خود را دنبال می کنند.

پیشتر کارشناسان سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرده بودند که ۸۰ درصد مدارس نوار غزه بر اثر تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به این منطقه تخریب شده‌ است.

آنها در بیانیه‌ای اعلام کرده بودند که تخریب بیش از ۸۰ درصد مدارس غزه، پرسش‌هایی را در رابطه با نابودی عمدی مراکز آموزشی به منظور تخریب و نابودی همه جانبه سیستم آموزشی در فلسطین مطرح می‌کند.

این کارشناسان افزودند: تداوم حملات ظالمانه به زیرساخت‌های آموزشی نوار غزه تأثیر مخربی در درازمدت بر حقوق اولیه ساکنان این منطقه برای یادگیری دارد و نسلی از فلسطینی‌ها را در آینده از آموزش محروم می‌کند.

بر اساس این بیانیه، از آغاز تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه، بیش از پنج هزار و ۴۷۹ دانش آموز، ۲۶۱ معلم و ۹۵ استاد دانشگاه شهید و بیش از هفت هزار و ۸۱۹ دانش آموز و ۷۵۶ معلم زخمی شده‌اند.

وزارت آموزش و پرورش فلسطین نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرده بود که ۲۸۶ مدرسه دولتی و ۶۵ مدرسه وابسته به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطین (آنروا) در نوار غزه، بمباران و تخریب شده اند که ۱۱۱ مورد از آنها دچار خسارت شدید شده‌اند و ۴۰ مدرسه نیز در کرانه باختری مورد حمله نظامیان اشغالگر و تخریب واقع شده است. همچنین از ۱۳۳ مدرسه دولتی نیز به عنوان سرپناه برای آوارگان نوار غزه استفاده شده است.

براساس گزارش این وزارتخانه، ۶۲۰ هزار دانش‌آموز فلسطینی در نوار غزه، همچنان از حضور در مدارس از ابتدای تجاوز به نوار غزه محروم هستند. این در حالی است که اکثر دانش آموزان با شرایط بهداشتی و روحی بسیار ناگواری مواجه هستند.

این خبر در حالی منتشر می شود که جنگ علیه نوار غزه تاکنون به شهادت ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر و زخمی شدن ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر منجر شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نیاز ۷۰ مدرسه شهرستان هشترود به نوسازی
  • ۳۰۰ مدرسه در یزد فرسوده هستند
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است
  • بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه