Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- روند کاهشی بارش ها در سال آبی جاری (مهره ۹۸) با وجود تداوم بارندگی ها همچنان ادامه دارد.

میزان بارش های کل کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهر۹۸) تا هفتم اردیبهشت براساس گزارش جدید دفتر مطالعات منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران به ۲۸۵.۹ میلیمتر رسید، این میزان بارش درحالی است که سال گذشته ۳۱۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ میلیمتر بارش در کشور ثبت شده است.

کاهش بارش ها همچنین درحالی است که سطح برفی کشور نیز نسبت به سال گذشته کاهش یافت. میزان بارش ها در حوضه آبریز دریای خزر از ابتدای سال آبی جاری تا هفت اردیبهشت به ۳۸۵.۱ میلیمتر رسید و این درحالی است که سال گذشته ۴۸۲.۳ میلیمتر بارش دریافت کرده بود.

حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان هم تا هفت اردیبهشت ۴۲۴.۳ میلیمتر بارندگی دریافت کرده که میزان آن در سال گذشته ۵۲۴.۶ میلیمتر بود.بارش های حوضه آبریز دریاچه ارومیه هم درحالی ۳۱۶.۳ میلیمتر گزارش شده که سال گذشته ۴۵۱.۲ میلیمتر بارش دریافت داشته است.

فلات مرکزی ایران هم تا ۷اردیبهشت ۲۱۱.۳ میلیمتر بارندگی دریافت کرده درحالی که میزان بارش های آن سال گذشته ۱۹۹.۶ میلیمتر بود.

میزان بارش های حوضه آبریز مرزی شرق به بالاترین حد خود نسبت به سال آبی گذشته رسید به گونه ای که تا هفت اردیبهشت ۱۴۲.۲ میلیمتر بارش دریافت کرد درحالی که سال گذشته تنها۹۹.۹ میلیمتر بارش دریافت کرده بود . این میزان بارش سبب شده وضعیت کشاورزی در مناطق متاثراز این حوضه با رشد مواجه شود. حوضه آبریز قره قوم نیز با کاهش بارش روبرو شده است.

 

ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: میلیمتر بارش دریافت میلیمتر بارش میزان بارش ها سال گذشته سال آبی جاری دریافت کرده حوضه آبریز ۳ میلیمتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۹۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی‌های استان در ۲۵ سال اخیر بی سابقه بوده است 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محجوبی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزدگفت: میزان بارندگی‌های استان یزد در سال آبی جاری از اول مهرماه سال ۱۴۰۲ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳۹.۷ میلیمتر بوده و میزان بارندگی مدت مشابه سال آبی گذشته ۹۸.۸ و متوسط دوره آماری ۸۹.۷ میلیمتر است که این میزان بارندگی برای یکسال آبی در ۲۵ سال گذشته بی سابقه بوده است. 


وی افزود: بارندگی‌های استان یزد در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته تاکنون ۴۱.۴ درصد و نسبت به متوسط دوره آماری ۵۵.۸ درصد افزایش داشته است. 


رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای یزد در ادامه گفت: میزان بارندگی طی سال آبی جاری در تمام شهرستان‌های استان به جز شهرستان خاتم نسبت به میانگین دوره آماری افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • بارندگی‌های بی سابقه در استان یزد
  • بارندگی‌های استان در ۲۵ سال اخیر بی سابقه بوده است 
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • سرک دلار به کانال ۶۰
  • کلان‌شهر اصفهان بارش‌های یک‌سال زراعی کامل را دریافت کرد
  • پیش‌بینی بارش در برخی مناطق کشور طی هفته جاری
  • استان های غرب، شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور بارانی می شوند
  • بهره‌برداری از دو طرح آبی در تابستان/از ماهیت سدچمشیر دفاع میکنیم
  • سیلاب‌های خوزستان با مدیریت سدها مهار شد/ ذخیره سدها به 81 درصد رسید
  • ۸۱ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شد/ آخرین وضعیت سد دز