Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی سلیمانی، خزانه‌دار فدراسیون فوتبال گفت که مطالبات این فدراسیون از فدراسیون جهانی فوتبال به چند میلیون دلار می‌رسد. ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵ ورزشی فوتبال ایران نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، علی سلیمانی درباره کمک فیفا به فدراسیون‌های فوتبال کشورهای مختلف اظهار داشت: فیفا از هر کشور، اطلاعات صورت‌های مالی و هزینه‌هایش را در دوره قبل و بعد از کرونا خواسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما این صورت‌ها را تکمیل و ارسال کردیم. فیفا بر اساس این جداول، هزینه‌های فدراسیون‌ها را مشخص و بر این مبنا، مبلغی پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به پاداش فیفا برای کشورهای حاضر در جام جهانی تصریح کرد: 16 تیم حذف‌شده در مرحله گروهی، 8 میلیون دلار گرفتند که کمک فیفا مانند جام جهانی، کف مشخصی ندارد. فیفا نمی‌تواند مانند فدراسیون‌های آفریقای جنوبی و آلمان به ما پول بدهد و نسبت به هزینه‌ها کمک می‌کند.

خزانه‌دار فدراسیون فوتبال درباره تصویب صورتحساب مالی فدراسیون در مجمع عمومی گفت: صورت مالی به تائید حسابرس رسیده و آماده‌ایم که آن را به اعضای مجمع ارسال کنیم. در زمانی که دبیرکل مشخص کند، سپس آنها 21 روز فرصت مطالعه صورتحساب و ارائه نظرات خود در مجمع را دارند.

سلیمانی درخصوص راهکار فدراسیون برای دریافت کمک احتمالی فیفا بیان کرد: جاهایی رفتیم تا فیفا حساب ما را تایید کند که هنوز به توافق نرسیده‌ایم. ما مستنداتی ارائه و چند شرکت معتبر داخلی برای پرداخت اعلام کردیم که هیچ‌کدام از حساب‌ها تایید نشد. با رایزنی با بانک مرکزی، قرار شد یک بانک عامل را متقاعد کنیم تا این مبلغ به این بانک واریز شود.

دقیقی: به دنبال تامین منابع مالی از فیفا هستیم

وی درباره شایعه پرداخت مبلغ قرارداد ویلموتس توسط باشگاه گل‌گهر سیرجان خاطرنشان کرد: اصلاً بحث گل‌گهر مطرح نیست و داستان ویلموتس کاملاً شفاف است. این پول از طریق وزارت ورزش و با همکاری دو وزیر پرداخت شد که الان بدهکاریم و پروتکل‌های آن مشخص است.

خزانه‌دار فدراسیون فوتبال ادامه داد: اگر 10 روز دیرتر پول ویلموتس را می‌دادیم، فیفا قبول کرد که مبلغ مورد نظر را از طریق حساب ما پرداخت کند که کار به بازی مقابل عراق رسید و ما پولش را پرداخت کردیم. آماده‌ایم این حساب باز شود و بدهی‌ها را پرداخت کنیم.

سلیمانی درباره مطالبات ایران از فیفا گفت: اعتباراتی نزد فیفا داریم که تا تایید نشود، به حساب ما نمی‌آید. گفته شد ما 7 هزار دلار طلب داریم که اینگونه نیست. مطالبات ما چند میلیون دلار است که تخصیص داده نشده است. ما از سال 2010 از فیفا بابت پروژه‌های عمرانی و فوروارد طلبکاریم که با پرداخت آن، بدهی‌ها را تسویه و کارهای عمرانی را فعال می‌کنیم. ما مناقصه کردیم که زمین شماره یک را ترمیم کنیم.

وی با بیان اینکه فدراسیون فوتبال از AFC هم طلب دارد، اظهار داشت: 300 هزار رینگت مطالبات بابت خوابگاه بانوان سررسید شده که  پرداخت آن به‌خاطر تحریم‌ها پذیرفته نشد و مجدداً 500 هزار رینگت برای تکمیل این پروژه داریم. فدراسیون فوتبال منابعی دارد اما مشکلات مالی هم دارد.

خزانه‌دار فدراسیون فوتبال در این باره که به نظر می‌رسد فوتبال ما ورشکست شده است، تصریح کرد: به نظرم روزهای خوبی داریم. با وجود شیوع کرونا و مشکلات، به این اشاره نشده که در دو سال آتی که الان در آن هستیم، درآمد ما از تبلیغات محیطی و با مدیریت سازمان لیگ، چند ده برابر شده است.

سلیمانی در ادامه افزود: این اتفاق بزرگی است که با ادامه این روند، وضعیت باشگاه‌ها و فدراسیون بهتر می‌شود. هر جایی که فدراسیون فوتبال مشکلی داشته، همه نهادها کمک کرده‌اند.

انتهای پیام/

R1402/P/S3,27/CT11 واژه های کاربردی مرتبط فدراسیون فوتبال ایران فیفا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال ایران فیفا ویلموتس فدراسیون فوتبال ایران فیفا خزانه دار فدراسیون فوتبال میلیون دلار حساب ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۹۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان برق پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی که در گردهمایی سراسری نیروگاه‌های کشور با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، همایون حائری معاون وزیر در امور برق و انرژی و مدیران صنعت نیروگاهی کشور سخن می‌گفت، هدف اصلی از اصلاح روابط مالی صنعت برق را توقف تولید بدهی نیروگاه‌ها اعلام و تصریح کرد: شرکت توانیر تمام توان خود را برای تحقق این هدف به کار خواهد بست.

وی افزود: بر همین اساس طی دو سال اخیر در دو مرحله، یک‌بار ۲۰ همت و یک بار هم ۳۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات بخش تولید از طریق اسناد خزانه تسویه شده و اخیراً هم ۲۲ هزار میلیارد تومان دیگر به حساب تولید کنندگان برق حرارتی و مقیاس کوچک واریز شد که سهم عمده آن متعلق به نیروگاه‌های خصوصی بود که در شرکت مدیریت شبکه برق ایران تسویه شد.

وی با اشاره به ابلاغیه وزیر نیرو که باید ۱۰۰ درصد معاملات برق به صورت رقابتی در بورس انجام شود، یادآور شد: تا پیش از این مدیریت منابع وابسته به حساب متمرکزی در توانیر بود که با توجه به اولویت‌ها به تولیدکنندگان برق و بخش‌های انتقال و توزیع تخصیص می‌یافت.

مدیرعامل توانیر افزود: با اصلاح روابط مالی صنعت برق در صدد کوچک‌تر کردن حساب مدیریت منابع و در ادامه آن استقرار نظام حکمرانی شرکت‌های توزیع هستیم تا خود شرکت‌ها در قبال وصول مطالباتشان مسؤولیت داشته و متناسب با آن هزینه کنند. تحقق این امر، موجب بهبود کارایی شرکت‌ها، رونق گرفتن بورس و افزایش رقابت و شفافیت میان بازیگران بورس انرژی می‌شود.

رجبی مشهدی به صفر رساندن مطالبات نیروگاه‌ها طی یک بازه زمانی ۳ ساله را که در قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق هم تصریح شده را هدف گذاری وزارت نیرو دانست که شرکت توانیر با تمام قوا آن را دنبال می‌کند.

کد خبر 6094669 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل
  • درآمد ترکمنستان از فروش گاز به چین از روسیه بیشتر شد
  • احتمال بازنگری قانون ممنوعیت مسابقات ملی در خارج از کشور
  • مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود
  • رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • پرداخت ۲۲ هزار میلیارد تومان به حساب تولیدکنندگان برق
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • ۷۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان برق پرداخت شد
  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود