Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان احتمال حضور ملخ‌های صحرایی در شهرهای جنوبی خراسان رضوی، گفت: تاکنون مبارزه خوبی با این ملخ‌ها در خراسان جنوبی صورت گرفته، اما در صورت مشاهده دسته‌های ملخ صحرایی ناوگان سمپاشی ما آماده است.

فاطمه حلاج نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: ملخ‌های صحرایی بیشتر استان‌های جنوبی کشور را تهدید می‌کنند، چراکه مسیر حرکت ملخ‌ها آفریقا، عربستان و استان‌های جنوبی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه تاکنون در خراسان رضوی پرواز ملخ‌های صحرایی مشاهده نشده است، خاطرنشان کرد: تاکنون ملخ‌های صحرایی در شهرهای جنوبی خراسان جنوبی پرواز کرده‌اند که این استان در حال مبارزه با این آفت است، در خراسان رضوی بیشتر ملخ‌های بومی پرواز می‌کنند که با امکانات دولتی در حال پایش و مبارزه با ملخ‌های بومی در کانون‌ها هستیم.

وی، با بیان احتمال حضور ملخ های صحرایی در شهرهای جنوبی خراسان رضوی، افزود: تاکنون مبارزه خوبی با این ملخ‌ها در خراسان جنوبی صورت گرفته؛ اما در صورت مشاهده دسته‌های ملخ صحرایی ناوگان سمپاشی جهاد آماده است تا در صورت هر گونه گزارش توسط  شهرهای استان وارد عمل شود.

حلاج نیا با اشاره به پرواز ملخ‌های بومی، عنوان کرد: ملخ‌های بومی در کانون‌ها پایش و در همان نقاط لکه‌گیری می‌شوند، سال گذشته در 15 هزار هکتار با ملخ‌های بومی مبارزه کردیم که هیچ خسارتی به مزارع و باغ‌های کشاورزان وارد نشد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی، یادآورشد: کانون تحرکات ملخ‌های بومی بیشتر در شهرستان‌های خوشاب، سرخس و تربت جام است، در مجموع کانون‌های ملخ بومی 200هزار هکتار است که چنانچه اطلاع رسانی خوبی صورت پذیرد به خوبی می‌توانیم در کانون‌ها این ملخ را از بین ببریم.

وی، ادامه داد: در سال جاری تاکنون کانون سرخس را پایش کرده‌ایم که به نقطه مبارزه نرسیده است.

حلاج نیا، متذکر شد: کشاورزان و عشایر در صورت مشاهده پرواز دسته‌های ملخ صحرایی یا بومی، بلافاصله به مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان‌ها گزارش دهند تا همکاران ما به سرعت وارد مبارزه با این آفت شوند.

گندم کاران مراقب بیماری زنگ زرد باشند

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی ضمن توصیه به گندم کاران در خصوص مراقبت از محصولات خود، تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر و افزایش دما گندم کاران مرتب به زمین‌های خود سر بزنند تا محصولات به بیماری زنگ زرد مبتلا نشوند.

وی، اظهار کرد: چنانچه این بیماری اپیدمی شود خسارت‌های فراوانی را وارد می‌کند؛ کشاورزان به مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کنند و توصیه‌های لازم را دریافت کنند.

حلاج نیا با بیان اینکه در حال مبارزه با ژن مادری در مزارع گندم هستیم، گفت: در حال حاضر حفظ برگ پرچمی برای ما بسیار مهم است و چنانچه سمپاشی‌ها به خوبی صورت پذیرد با توجه به بارندگی‌های مناسب محصول خوبی را خواهیم داشت.

انتهای پیام/70070

منبع: فارس

کلیدواژه: ملخ صحرایی ملخ های صحرایی ملخ های بومی ملخ صحرایی گندم کاران کانون ها حلاج نیا ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۹۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد

دوستی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: ۱۶ روستا و ۱۴ پاسگاه مرزی با جمعیت متأثر ۷ هزار و ۲۰۰ نفر درگیر پیامد‌های سیلاب شدند که در حال حاضر مشکل آب شرب این روستا‌ها به صورت موقت برطرف شده است.

او با بیان اینکه کارشناسان شرکت در حال برآورد خسارات ناشی از سیلاب به صورت دقیق هستند افزود: حدود ۵۰ کیلومتر از خطوط انتقال نیاز به اصلاح خط و تعمیق و تعویض لوله دارند و برآورد خسارت حدود ۵۰ میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید

امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب

دوستی ادامه داد: حساس‌ترین خط آسیب دیده، ۸ کیلومتر لوله ۳۰۰ جی آرپی بمرود_ حاجی آباد است که به صورت کامل از بین رفته و ضمن اینکه خطوط انتقال مجتمع آهنگران هم به صورت جدی آسیب دیده است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • گود مشاهیر جوین میزبان چوخه کاران
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت
  • آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است