Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه اطلاع رسانی عربی ۲۱ روز دوشنبه نوشت: مواضع شورای انتقالی جنوب یمن در حالی بیان می‌شود که عربستان سعودی و امارات با رد حکومت خودمختار توسط این شورا خواستار عقب نشینی آن‌ها از تصمیم خود شدند ضمن اینکه حکومت مستعفی یمن نیز به شدت به این تصمیم حمله کرد.     

در همین حال یکی از رهبران در شورای انتقالی جنوب گفت که این شورا برای مواجهه با بدترین شرایط احتمالی آمادگی دارد و از تصمیم خود مبنی بر اعلام حکومت خودمختاری عقب نشینی نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

" عبدالله مهدی سعید " نماینده استان " الضالع " در شورای انتقالی جنوب گفت: ما برای اجرایی کردن تصمیم خود بطور مناسب مسئولیت بزرگی در پیش داریم و برای بدترین حالت آماده‌ایم. 

وی افزود: ما امروز در بسیاری جهات با دشمنان زیادی روبرو هستیم و وظیفه داریم در قبال مردم خود مسئولیت پذیر باشیم. 

سعید تصمیم اتخاذ شده برای اعلام حکومت خودمختاری را در واکنش به اقدامهای تحریک آمیز گسترده دولت مستعفی یمن علیه جنوبی‌ها دانست و تصریح کرد که مردم جنوب یمن از گرسنگی، تحقیر، شکنجه و محرومیت از خدمات عمومی رنج می‌برند.  

هنوز هیچ اظهار نظری از سوی دولت مستعفی و فراری یمن درباره اتهامات سعید منتشر نشده است. 

عربستان سعودی و امارات روز دوشنبه از شورای انتقالی جنوبی یمن خواستند تا از تصمیم خود مبنی بر حکومت خودمختار صرف نظر کند و ابراز تمایل کردند که اوضاع جنوب یمن به گذشته بازگردد. 

شورای انتقالی جنوب یمن که از حمایت امارات برخوردار است، بامداد یکشنبه در استانهای جنوبی یمن حکومت خودمختاری اعلام کرد. 

این شورا ضمن اعلام خودمختاری در عدن و دیگر استانهای جنوبی یمن، خاطر نشان کرد که وضعیت فوق‌العاده از شنبه شب در این منطقه به مرحله اجرا گذاشته شده است. 

اقدام شورای انتقالی جنوب یمن در پی ادامه اختلاف با دولت منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن است که از سوی عربستان حمایت می‌شود. 

شورای انتقالی جنوب یمن پیش از این به مقامات دولت مستعفی اجازه برگزاری جلسات و نشست در شهر عدن را نداده بود، مسئله‌ای که دولت منصور هادی آن را تلاش امارات برای به شکست کشاندن توافق ریاض تفسیر کرد. 

برچسب‌ها یمن آسیای غربی عربستان سعودی شورای انتقالی جنوب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن آسیای غربی عربستان سعودی شورای انتقالی جنوب یمن آسیای غربی عربستان سعودی شورای انتقالی جنوب شورای انتقالی جنوب یمن تصمیم خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۰۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد

به گزارش خبرنگار مهر، مجید ناصحی‌مقدم ظهر پنج‌شنبه در همایش روز شوراها که در سالن همایش‌های غدیر دانشگاه زنجان برگزار شد، با تاکید بر اینکه یکی از رویکردهای اصلی نهاد مردمی شورا باید پرهیز از سیاست‌زدگی باشد، افزود: یکی از توفیقات شوراها این است که نهادی برآمده از دل مردم است، به همین خاطر باید در امور از همکاری مردم استفاده کند.

وی با بیان اینکه شوراها نیز همانند بسیاری از تشکل‌ها و نهادهای مردمی با مشکلات و تنش‌هایی مواجه است، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا این تنش‌ها با مشارکت دادن تصمیم همه اعضا در امور مختلف به حداقل برسد.

این مسؤول با تاکید بر اینکه بها دادن به تصمیم همه اعضای شورا باعث پیشبرد بهتر امور و اهداف ترسیم شده خواهد شد، خاطرنشان کرد: یکی از محاسن این کار، دوری از چند قطبی شدن شورا است؛ چرا که باعث می‌شود اعضای شورا به جای چند قطبی شدن، به سمت همفکری حرکت کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه برای ایجاد زیرساخت در شهرها و روستاها باید اعتبارات لازم در این زمینه تخصیص یابد، عنوان کرد: اگر امروز زنجان به لحاظ توسعه‌ای فاصله معنی‌داری با سایر شهرها دارد، این به خاطر نبود زیرساخت در این زمینه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

شوراهای اسلامی شهر و روستا ظرفیت عظیمی در توسعه پایدار به شمار می‌روند

رئیس شورای اسلامی استان زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه شورا از مهم‌ترین ارکان تصمیم‌گیری در نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: این نهاد مردمی ظرفیت عظیمی در توسعه پایدار به شمار می‌رود.

حسین بابامرادی با اشاره به ۹ اردیبهشت، سالروز تشکیل شوراها، اظهار کرد: شکل‌گیری شوراها مبین آن است که نقش مردم در تصمیم‌گیری، تشریفاتی نبوده و از کوچک‌ترین بخش تقسیمات کشوری یعنی روستا، مردم مشغول خدمت‌رسانی هستند.

وی افزود: ۱۲۸ هزار نفر عضو شورای شهر و روستا در کشور و ۲۳۰۰ نفر در استان زنجان فعالیت در این حوزه دارند.

رئیس شورای اسلامی استان زنجان با اشاره به وظایف این شورا، خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری جلسات با مدیران مختلف پیرامون نیازهای شهرها و روستاها و حسابرسی شهرداری‌ها و سازمان همیاری شهرداری‌ها، از جمله وظایف شورای فرادست است.

بابامرادی تصریح کرد: دیدارهای مستمر با استاندار، تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی و حل مشکل آب از مهم‌ترین خواسته‌های شوراها است.

کد خبر 6088584

دیگر خبرها

  • تصمیم‌گیری درخصوص عرضه پژوپارس در شورای رقابت
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند
  • تصمیم مهم مهدی قایدی برای فصل آینده
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • ما توخل را می‌خواهیم، نه رانگنیک؛ شورش هواداران بایرن مونیخ علیه تصمیم مدیران
  • فرهاد مجیدی تصمیم نهایی را گرفت: در امارات می‌مانم!
  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • درخواست رستمی برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر