Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@12:03:36 GMT

جمع‌آوری و قرنطینه معتادان متجاهر ازفردا

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۰۱۱۱

محسنی بندپی گفت: از فردا معتادان متجاهر جمع آوری و ساماندهی و قرنطینه می‌شوند. ناطقان: انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در جلسه ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به لزوم جمع آوری معتادان متجاهر اظهار داشت: در بحث مقابله با بیماری کرونا وضعیت ما به ویژه در بحث بهبود یافتگان مناسب است، هر چند در بحث ابتلا در رتبه هشتم هستیم، اما در بحث بهبود یافته‌ها در رتبه پنجم قرار داریم و این نتیجه تلاش تیم پزشکی و پرستاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: با تلاش تیم پزشکی در تهران پوشش ۷۰ درصدی غربالگری و در شهرستان‌های تهران بالای ۹۶ درصد انجام شده و اکنون طرح غربالگری مرحله دوم شروع می‌شود.

استاندار تهران افزود: همچنین از فردا بحث جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر به منظور قرنطینه و کنترل تست کرونا شروع می‌شود که قرار بود روزانه ۵۰ نفر باشد، اما در جلسه امروز مصوب شد که روزانه با جمع آوری صد معتاد متجاهر شروع کنیم و در هفته بعد اگر ضرورت داشت که بیشتر جمع آوری شوند طی جلسه‌ای آن را افزایش بدهیم.

محسنی بندپی گفت: البته جمع آوری معتادان را باید از امروز آغاز می‌کردیم، اما بحث نگهداری مراکز قرنطینه معتادان نیاز به تصویب نهایی داشت که اکنون مرکز فشافویه با توجه به شرایط و ویژگی‌هایی که دارد به عنوان مرکز قرنطینه این معتادان مصوب شد ضمن اینکه جا به جایی معتادان جمع آوری شده با پلیس و با همکاری شهرداری تهران خواهد بود و​ تشخیص بیماری کووید ۱۹ با دانشگاه شهید بهشتی و تشخیص اعتیاد نیز با سازمان بهزیستی است.

استاندار تهران گفت: از فردا معتادان متجاهر جمع آوری و ساماندهی و قرنطینه می‌شوند.

انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران درباره جمع آوری و ساماندهی معتادین متجاهر در شرایط کرونا، افزود: با توجه به اینکه مهلت نگهداری معتادان متجاهر بر اساس مصوبات قبلی بین سه تا شش ماه بود و امکان تمدید نگهداری آن‌ها نبود، بعضی از مراکز نگهداری برای رهاسازی معتادین متجاهر اقدام کردند.

وی گفت: از سوی دیگر در اسفندماه سال گذشته با شیوع بیماری کرونا، جمع‌آوری و پذیرش معتادان متجاهر متوقف و موجب شد با خیل زیادی از معتادان متجاهر در سطح شهر تهران و شهرستان‌ها مواجه شویم.

استاندار تهران افزود: به ستاد ملی کرونا پیشنهاد دادیم که مهلت نگهداری معتادان در مراکز نگهداری تمدید شود که با موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا، ۳ تا ۶ ماه دیگر این مهلت قابل تمدید شد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر کمیته درمان مقابله با کرونا را متقاعد کردیم نسبت به جمع‌آوری و نگهداری معتادین رها شده اقدام کنند.

محسنی بندپی گفت: در نهایت با برگزاری چندین جلسه پیرامون این موضوع، امروز تقسیم کاری صورت گرفت که بر اساس آن جمع آوری معتادان متجاهر به عهده نیروی انتظامی قرار گرفت، اما انتقال معتادان به مراکز نگهداری با همکاری شهرداری انجام شود که در واقع مینی بوس و اتوبوس مورد نیاز را باید در اختیار نیروی انتظامی قرار دهد.

وی افزود: در جلسه امروز قرار شد مرکزی برای قرنطینه معتادان متجاهر به منظور گرفتن تست در نظر گرفته شود که اگر تست این افراد مثبت بود به مراکز دیگری منتقل می‌شوند و کسانی که تست شان منفی شد ۱۴ روز (دو هفته) در مرکز فشافویه قرنطینه شوند که سازمان امور زندان‌ها مسئولیت قرنطینه را به عهده دارد.

استاندار تهران ادامه داد: در این مرکز قرنطینه نیز دو اقدام صورت می‌گیرد، نخست تست اعتیاد که به عهده بهزیستی است و دیگری تست کووید ۱۹ که مسئولیت این کار نیز بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران این کار را انجام می‌دهد.

وی گفت: از آنجا که تصمیم قبلی مبنی بر جمع آوری روزانه ۵۰ معتاد متجاهر بود در جلسه امروز مصوب شد که به روزانه ۱۰۰ نفر افزایش پیدا کند تا در مدت کمتری نسبت به جمع آوری افراد آسیب‌پذیر اقدام و چرخه انتقال بیماری کرونا توسط این افراد قطع شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: جمع آوری ، معتادان متجاهر ، قرنطینه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: جمع آوری معتادان متجاهر قرنطینه جمع آوری معتادان استاندار تهران معتادان متجاهر محسنی بندپی جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۰۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت

حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران در مراسم تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت گفت: در جوامع چالش‌هایی پیش می‌آید که با ایثار و از جان گذشتگی می‌توان آن را پشت سر گذاشت. 

حمید صاحب افزود: ارائه خدمت بدون ایثار و گذشت میسر نبود و جان بر کفان سلامت خدماتی را ارائه کردند که بی بدیل بود و مردم و خاطره جمعی آنان هرگز این ایثار را فراموش نمی‌کنند. 

وی ادامه داد: به این ایثار افتخار می‌کنیم. هویت ما همین ایثار و از خود گذشتگی‌ها است. ما همه هویت و شخصیت خود را از این ایثار می‌گیریم. در این راستا در شهرداری و وزارت بهداشت این پیمان را می‌بندیم که مسیر شهدای سلامت را دنبال کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این مراسم گفت: در دوران کرونا که بسیاری به دنبال حفظ خود از این بیماری منحوس بودند، کادر درمان با ایثار خود به دیگران امید به زندگی دادند. 

علیرضا اولیایی‌منش با اشاره به اینکه مقصد همه‌ما باید عاقبت به خیری باشد، شهدای مدافع سلامت را نمونه بارز این عاقبت به خیری دانست و افزود: حضور ایثارگرانه کادر درمان با منش پهلوانانه سبب شد این بار پهلوانانی را بشناسیم که در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) در کنار هم آرمیده‌اند تا یادمان بماند که چه ایام و روزگاری را پشت سر گذاشته‌ایم. 

وی با اشاره به اینکه کادر درمان بر اساس قولی که برای دفاع و حراست از سلامتی مردم داده بودند تا آخرین لحظه در جبهه سلامت خدمت کردند و گوهر جان خود را در این راه هدیه کردند، افزود: شهدای مدافع سلامت با صداقت در جبهه سلامت خدمت کردند. این نعمت بزرگی است که شهدای ما عاقبت به خیر شدند. در زمانه سخت مانند دوره کرونا  تشخیص‌ها سخت می‌شود و امتحان‌های الهی عیار مردانگی و پهلوانی را نشان می‌دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه ایثار کادر درمان در دوره کرونا بی نظیر بود، ادامه داد: در دوره‌ای که روزانه ۷۰۰ فوتی داشتیم برخی شهدای مدافع سلامت حاضر نبودند از بیمارستان خارج شوند و حتی به دیدار خانواده خود نرفتند. اما بدون اینکه خانواده و عزیزان خود را ببینند به شهادت رسیدند که چنین ایثاری بی نظیر است.

اولیایی‌منش با قدردانی از شهرداری تهران در حوزه سلامت در برپایی مراسم بزرگداشت مدافعان سلامت اظهار داشت: آنطور که باید و شاید از شهدای مدافع سلامت تجلیل نشده است. امیدواریم افتخار خادمی خانواده شهدای سلامت را داشته باشیم.

اخگرپور شهردار منطقه ۱۹ نیز گفت: شهدای مدافع سلامت بودند که نزدیکتر از هر برادر و خواهری در دوران کرونا در کنار بیمار بودند و در راستای سلامت جامعه تلاش کردند. ما باید این شهدا را تکریم و یاد آنان را پاس بداریم.

در این مراسم با اهدای لوح از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد