Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش هشمهری آنلاین به نقل از ایسنا، ابوذر دهدار دوشنبه ۸ اردیبهشت در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز شوراها گفت: برای فصل جاری لیگ برتر، اعتباری معادل ۲۲ میلیارد تومان برای تیم شاهین تصویب‌شده است، علاوه بر این در مورد پرداخت‌های بازیکنان، کادر فنی و مربیان نیز نسبت به سایر تیم‌ها عملکرد خوبی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری بوشهر بیان کرد: بعضی از پروژه‌های شهرداری به مرحله حقوقی رسیده و نمی‌توانیم به‌راحتی آن‌ها را به اتمام برسانیم، اما بعضی پروژه‌ها تنها مشکل مالی دارند. ازجمله اولویت‌های عمرانی سال جاری تسریع در احداث تقاطع غیره مسطح مطهری، آسفالت معابر و جذب سرمایه‌گذار است.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر عنوان کرد: اعتبار مصوب سال گذشته شهرداری بوشهر به میزان ۲۲۴ میلیارد تومان بوده که جذب آن به‌طور کامل انجام شد اما متأسفانه در بحث اجرا موفق عمل نکردیم.

دهدار افزود: بودجه امسال شهرداری بوشهر، به میزان ۲۹۹ میلیارد تومان مصوب شده که اعتبار مربوط به بخش عمرانی با سهم ۱۷۰ میلیارد تومانی نسبت به سال گذشته، رشد ۳۲ درصدی داشته است.

وی اظهار کرد: در بودجه سال جاری، ۲۰ میلیارد تومان برای آسفالت معابر و کوچه‌ها، ۸ میلیارد تومان برای بافت تاریخی بوشهر، ۱۳ میلیارد تومان برای تقاطع غیر هم‌سطح، ۳۰ میلیارد برای احداث پارکینگ، ۱۰ میلیارد تومان برای بازگشایی معابر، ۷ میلیارد تومان برای احداث گذر سرتل به نیروگاه، ۴ میلیارد تومان برای گذر فنی و حرفه‌ای، ۲ میلیارد تومان برای سرای محلات، ۵ میلیارد تومان برای توسعه فضای سبز و مابقی نیز برای سایر فعالیت‌ها در نظر گرفته‌شده است.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر اعتباری معادل ۳ میلیارد تومان به‌منظور نوسازی تاکسی‌های شهری، از طریق ارائه تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد مصوب شده اما متأسفانه با تأخیر در انتخاب نوع خودرو توسط سازمان تاکسیرانی و گرانی خودرو این موضوع هنوز اتفاق نیفتاده است.

ابوذر دهدار با تأکید بر اینکه نباید وابستگی به ارزش‌افزوده را کتمان کنیم، تصریح کرد: بخش عمده بودجه ۲۹۹ میلیارد تومانی سال جاری شهرداری بوشهر، بر اساس ارزش‌افزوده تعیین‌شده که امسال سهم شهرداری از ۳ درصد به ۴ درصد رسیده است. اگر به هر دلیلی ارزش‌افزوده شهرداری حذف شود کدهای جدید درآمدی برای شهرداری تعریف‌شده تا این کسری را جبران نماید.

وی گفت: شهردار و شهرداری باید شهر را بدهکار کند تا به هدف توسعه شهر دست یابد، استفاده نکردن از ظرفیت‌های قانونی، عملاً موجب ناکارآمدی شوراها در مدیریت یکپارچه شهری شده است، در مورد شورای شهر بوشهر نیز -دوره پنجم- متأسفانه آنچه مطلوب بوده اتفاق نیفتاده و شهر دچار عقب‌ماندگی شده است، البته در خصوص عملکرد شورا و شهرداری باید شهروندان قضاوت کنند.

دهدار تأکید کرد: شهر بوشهر قطعاً ظرفیت‌های بالاتری دارد تا اتفاقات بهتری در آن رقم بخورد، اما تاکنون مدیریت یکپارچه شهری در آن اتفاق نیفتاده که البته این در مورد تمام شهرهای کشور صدق می‌کند.

رئیس شورای شهر بوشهر گفت: چالش‌های زیادی داشته‌ایم و این چالش‌ها ذات شورا است، تلاش زیادی کردیم تا اختلاف سلایق، اندیشه‌ها، اهداف و رویکرد اندیشه‌های فردی در همان شورا باقی بماند و به بیرون تسری پیدا نکند، چون بحث‌های این‌چنینی نباید وقت مردم را بگیرد.

وی با اشاره به استیضاح نافرجام شهردار بوشهر باوجود ۵ رأی موافق گفت: وقتی من به استیضاح شهردار رأی می‌دهم به این معنی است که بعضی حوزه‌های عملکردی ایشان رضایت‌بخش نبوده است و نمی‌توان این مسائل را کتمان کرد، اما با همه این‌ها همچنان شهردار را برای ادامه راه حمایت خواهیم کرد.

کد خبر 505721 برچسب‌ها استان بوشهر باشگاه شاهین بوشهر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان بوشهر باشگاه شاهین بوشهر میلیارد تومان شهرداری بوشهر شهر بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۰۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت یکپارچه‌سازی مدیریت سد و کانال در اردبیل

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: هر سال در چنین فصلی که موسم بسیار خاص و محصول در آستانه رسیدن است مشکل آب اینجاد می‌شود و علت آن این است که وزارت نیرو مدیریت سد و مدیریت کانال را از هم جدا کرده است.

آیت الله سید حسن عاملی، ۱۴ اردیبهشت در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل برگزار شد با تبیین آثار عدم مدیریت یکپارچه سد و کانال اظهار کرد: با دوگانه شدن مدیریت آب نه به موقع و نه به اندازه رها می‌شود و گاهی آمار اطلاعات سدهای مخزنی هم به درستی اعلام نمی‌شود در نتیجه استان اردبیل در برنامه‌ریزی کاملاً با بن‌بست مواجه می‌شود که چقدر اجازه کشت بدهد.

خطیب جمعه اردبیل اضافه کرد: امسال علی رغم ذخیره سازی مناسب آب در سدهای مخزنی ارس و خدا آفرین، رهاسازی متناسب با نیاز آبی شبکه ۸۵ هزار هکتاری مغان صورت نمی‌گیرد و فرصت حساس کشت و زرع از دست می‌رود این مشکل باید برای همیشه حل شود. اینجانب موضوع را با آقای رئیس جمهور مکاتبه خواهم کرد و از نمایندگان مجلس هم می‌خواهم با تمام توان به این موضوع ورود کنند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: در خود استان هم باید اقداماتی صورت گیرد طول کانال اصلی مغان ۱۸۰ کیلومتر است ولی فقط ۶۰ کیلومتر بتنی شده و ۱۲۰ کیلومتر خاکی است در نتیجه هم هدر رفت آب درست می‌شود و هم اراضی زهدار می‌شود که اصلاح آن هزینه سنگینی دارد. چنانچه دولت برای کشاورزی و برای استفاده بهینه از آب حساس است دستور دهد امسال حداقل ۵۰ کیلومتر این کانال بتنی شود.

آیت الله عاملی بیان کرد: بیشترین کمبود آب در منطقه بیله سوار و جعفرآباد درست می‌شود چون در انتهای خط قرار گرفته‌اند و کانال‌ قدیمی است، در حالی که از بالا دست زمین های جدیدی زیر کشت و آبیاری رفته است یعنی تاوان آن را باید آخر خطی‌ها بدهند! گاهی شخصاً در همان منطقه با اعتراض و عصبانیت  بسیار شدید کشاورزانی که حقابه تاریخی دارند مواجه شده ام در حالی که هیچ کس جوابگو نیست به همین جهت برای حل مشکل بیله سوار و جعفرآباد باید یک سد در منطقه بیله سوار با ظرفیت ۴۰ میلیون متر مکعب احداث شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد
  • مدیریت سدهای مشترک با استان‌های همجوار، به اردبیل واگذار شود
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها
  • ضرورت یکپارچه‌سازی مدیریت سد و کانال در اردبیل