Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصمتی‌پور با اشاره در سال جهش تولید بحث افزایش تولید گوشت قرمز و محصولات لبنی عشایر استان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: واحد فرآوری محصولات لبنی در فردوس برای جمع آوری تولید شیر عشایر استان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی عصمتی پور» امروز ( ۸ اردیبهشت) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: خراسان جنوبی با ۸۱ هزار نفر جمعیت عشایری، چهارمین استان عشایرنشین کشور است که هفت درصد جمعیت عشایر کشور را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان ۱۵ هزار و ۶۷۶ خانوار عشایر دارد، افزود: بیش از ۱۳ درصد جمعیت استان عشایر هستند و ۸۰ درصد آنان در نوار مرزی و شهرستان های زیرکوه، درمیان سربیشه و نهبندان سکونت دارند.

 

عصمتی پور  با اشاره به اینکه عشایر استان ۳۴ درصد دام سبک استان را پرورش می دهند، ادامه داد: بیش از یک میلیون و ۶۶ هزار رأس دام  سبک و سنگین مربوط به عشایر استان است که از این تعداد ۲۱ هزار و ۵۰۰  رأس دام سنگین هستند.

 

وی بیان کرد: سالانه بیش از هفت هزار و ۱۰۰ تن گوشت قرمز و ۹ هزار تن شیر و ۶۰۰ تن کرک و پشم توسط عشایر استان تولید می شود.

 

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با اشاره به نامگذاری سال جاری به «جهش تولید»، تصریح کرد: امسال در حوزه عشایر استان بحث افزایش تولید گوشت قرمز و محصولات لبنی در دستور کار قرار گرفته است و تسهیلاتی قرض الحسنه با کامزد ۴ درصد و بازپرداخت پنج ساله پرداخت می شود.

 

وی ادامه داد: در حوزه افزایش تولید گوشت قرمز دنبال تبدیل دامداری‌های سنتی به صنعتی هستیم و سال گذشته ۳۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به صورت زنجیره‌ای به عشایر استان پرداخت شده و ۲۸ هزار تن نهاده دامی بین عشایر استان توزیع شده است.

 

عصمتی پور با بیان اینکه واحد فرآوری محصولات لبنی در فردوس برای جمع آوری تولید شیر عشایر استان راه اندازی می شود، افزود: در استان ۱۰ تشکل و شرکت تعاونی عشایری و یک اتحادیه به جامعه عشایر خدمات ارائه می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه وجود  ۸۰۰ نوع گیاه دارویی در استان، گفت: طرح كشت گياهان دارویی توسط عشاير خراسان جنوبی توسعه می يابد و این مهم در راستای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق عشایری و تنوع بخشی به تولیدات و افزایش درآمد عشایر انجام می‌شود.

 

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی به طرح مطالعات پژوهشی پتاسیل ها و فرصت های شغلی جامعه عشایری استا اشاره کرد و گفت: در بحث گردشگری اقداماتی در مناطق عشایری بشرویه انجام شده که درآمد خوبی نصیب آنان می شود.

 

عصمتی پور با بیان اینکه در سال جاری بحث توسعه شبکه های آبرسانی به عشایر در دستور کار است، ادامه داد: دو پروژه بزرگ در این حوزه طی سال ۹۸ آغاز کرده‌ایم که یکی پروژه ای در زیرکوه به طول ۷۵ کیلومتر و با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان است که تا پایان اردیبهشت ماه به بهره‌برداری نهایی می رسد و ۷۵ محله عشایری از این پروژه انتقال آب برخوردار می شوند.

 

وی بیان کرد: همچنین طرح آبرسانی به ۱۴ محله عشایری نهبندان با اعتبار  ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان یکی دیگر از این پروژه ها است که به زودی فاز اول این پروژه به طول ۲۱ کیلومتر به بهره برداری می‌رسد.

 

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه به دلیل شیوع کرونا کوچ عشایر به تعویق افتاد و از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده است، خاطر نشان کرد: با رعایت توصیه‌ها و نکات بهداشتی تاکنون هیچ مورد مثبتی از کرونا ویروس در بین عشایر خراسان جنوبی گزارش نشده است.

 

عصمتی پور از اجرای طرح ساماندهی عشایر در استان خبر داد و گفت: در این راستا محله‌های کم خانوار را در یک محل تجمیع  می شوند تا بتوان خدمات مطلوب‌تری در اختیار آنها قرار دهیم.

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: جهش تولید تولید گوشت قرمز مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی خراسان جنوبی محصولات لبنی عشایر استان گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۰۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، اولین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان با حضور معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار برگزار شد.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری و مدیرکل راه و شهرسازی استان در این جلسه  گفت: در حال حاضر در 9 شهر خراسان جنوبی  با جمعیت 333 هزار و 511 نفر که شامل 33 درصد از جمعیت استان می شود محلات هدف مستقر هستند.

مودی با بیان اینکه مجموع مساحت هدف بازآفرینی  در استان 654 هکتار است، افزود: 79 طرح در محلات در دست اقدام است که تاکنون 65 طرح تحویل شده و تعداد 8 طرح در حال انجام است که پیشرفت فیزیکی آن 94 درصد می باشد. 

همچنین دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری در این جلسه ضمن بیان گزارشی از وضعیت بازآفرینی شهری استان  و پروژه های بند تبصره 11 قانون بودجه 1402 ، سند ملی توانمند سازی و سکونتهای غیر رسمی نیز  ارائه و دراین خصوص بحث و تبادل نطر صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال