Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@01:54:17 GMT

تحقق بودجه شهرداری سمنان و یک دوگانه ناروشن!

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۰۶۱۹

تحقق بودجه شهرداری سمنان و یک دوگانه ناروشن!

ایسنا/سمنان رئیس شورای اسلامی شهر سمنان در آستانه روز شوراها با براز رضایت از عملکرد شهرداری و شورای اسلامی سمنان در این دوره،گفت: بارزترین ویژگی شورای شهر در مرکز استان وجود دیدگاه‌های مختلف در شورا و طرح نظرگاه‌های مختلف در آن است و همین ویژگی شورای پنجم را به کارآمدترین شورای شهر در بین ادوار پنجگانه تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدمسعود سیادتی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به بودجه 507 میلیاردی شهرداری سمنان در سال 98 به دو رویکرد مبنایی به تحقق بودجه پرداخت و گفت: بر مبنای حسابداری نقدی از بودجه 507 میلیاردی، رقمی بالغ بر 300 میلیارد تومان محقق شده اما واقعیت آن است که درآمدهای شهرداری محدود به این مهم نیست و لذا اگر بر مبنای حسابداری تعهدی، بودجه 98 شهرداری سمنان را ارزیابی و بررسی کنیم، در واقع 506 میلیارد و 800 میلیون تومان از پیش‌بینی بودجه محقق شده که این رقم نشان از تحقق تقریبا 100درصدی بودجه دارد.

وی ضمن تبریک روز شوراها، از شکل‌گیری شوراهای اسلامی شهرها و روستاها به عنوان یکی از افتخارات دولت اصلاحات نام برد و افزود: این قانون از قوانین مغفول‌مانده در قانون اساسی بود که در دولت اصلاحات به اجرا درآمد و خوشبختانه دستاوردهای خوبی برای مردم و کشور در طول پنج دوره خود داشته است.

وی شورای اسلامی شهر پنجم را شورایی موفق‌تر و کارآمدتر از ادوار قبل از آن ارزیابی و تصریح کرد: یکی از مهمترین دلایل این کارآمدی در شورای شهر سمنان، بهره‌مندی شورای این دوره از تخصص‌های مختلف است.
رئیس شورای اسلامی شهر سمنان از برپایی 263 جلسه شورای پنجم در سمنان خبر داد و افزود: در این مدت 880 مصوبه به تصویب شورای شهر رسیده است و افزون بر آن بالغ بر 2000 ساعت جلسه کمیسیون‌ها برگزار شده است.

سیادتی با اشاره به افزایش کمیسیون‌های شورای شهر سمنان در این دوره از آن به عنوان نمودی از بلوغ پارلمان شهری در مرکز استان نام برد و خاطرنشان کرد: در این دوره متناسب با نیازهایی که احساس می‌شد کمیسیون‌های شورا از چهار کمیسیون در ادوار قبلی به 9 کمیسیون افزایش یافت.

وی از افزودن یک منطقه به مناطق شهر سمنان به عنوان دیگر دستاورد این دوره نام برد و اظهار کرد: با تاکید بر بازآفرینی شهری و توجه ویژه به آثار و ابنیه تاریخی در منطقه یک شهرداری که تقریبا محدود به بخش قدیمی‌تر و عمده بافت تاریخی و قدیمی شهر می‌شود تلاش شده زمینه استفاده بهتر از ظرفیت‌های گردشگری در این شهر تاریخی بیش از پیش فراهم شود.

رئیس پارلمان شهری سمنان با اذعان به اینکه در این دوره به جلب و جذب گردشگر توجه ویژه شده ادامه داد: در همین راستا هر 6 استخر آبی شهر سمنان که از آثار تاریخی شهر محسوب می‌شوند همگی به مراکز تفریحی و گردشگری تبدیل شدند و با لایروبی سیستم آب‌پخش‌کن و توجه ویژه به باغ‌راه‌ها و کوچه‌باغ‌های مسیر، ظرفیت خوبی در بخش گردشگری و فضای تفریحی و تفرجگاهی سمنان ایجاد شده است.

مرمت و بازآفرینی باغ‌راه‌ها و خانه‌های سنتی و تاریخی سمنان

وی از مرمت و بازآفرینی تعداد زیادی از خانه‌های سنتی و تاریخی سطح شهر سمنان خبر داد و گفت: نمای بخش‌های مختلفی از معابر تاریخی و باغ‌راه‌های سمنان در همین راستا بازآفرینی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان از پیاده‌راه سمنان به عنوان یکی از طرح‌های ماندگار شهرداری سمنان برای احیاء و بازآفرینی این معبر تاریخی ارزشمند نام برد و گفت: در همین راستا تملک‌های زیادی با هدف اجرایی شدن این پروژه صورت گرفته است که یکی از کارهای اساسی، ماندگار و بنیادی در شهر سمنان است.

وی از آنچه استفاده از بودجه نهادها و سازمان‌های بین‌المللی می‌خواند به عنوان یکی دیگر از اقدامات مهم شهرداری و شورای شهر نام برد و گفت: با استفاده از همین اعتبارات کار احداث سه فرهنگسرا در شهر سمنان برنامه‌ریزی شده که عملیات اجرایی یکی از آنها در گستره‌ای به وسعت تقریبی یک هکتار آغاز شده است. 5000 مترمربع زمین به منظور ایجاد این فرهنگسرا خریداری و یک باغ بیش از 4000مترمربعی نیز زمیمه آن شده است.
وی به طرح موزه آب در محور حکیم‌الهی اشاره و خاطرنشان کرد: آب‌انبار محله کدیور در همین راستا مرمت و علاوه بر آن یک خانه تاریخی در مجاور آن بازسازی شده است. ضمن آنکه یک آبره آبشارگونه با بهره از تغییر مسیر آب در آنجا طراحی و ایجاد شده که می‌تواند ضمن ایجاد طراوات به استفاده بیشتر از جاذبه‌های گردشگری این منطقه کمک کند.

سیادتی از افزایش سرانه فضای سبز سمنان به عنوان دیگر دستاورد مهم شورا و شهرداری در این دوره یاد کرد و افزود: بازآفرینی و احیای پارک کومش که به یک متروکه تبدیل شده بود، امروز فضای تفریحی و تفرجگاهی خوبی برای شهروندان سمنانی فراهم کرده است. علاوه بر این با هدایت آب‌های سطحی و ایجاد استخر و دریاچه‌ای در شهرک روزیه، شهرداری کار ایجاد یک پارک و فضای تفرجگاهی در حاشیه این آبگیر را آغاز کرده که احتمالا ظرف دو سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

هزینه 7 میلیارد تومانی شهرداری برای بزرگترین پارک‌موزه شرق کشور

وی از توجه ویژه به مناطق محروم شهر و مسکن مهر سمنان خبر داد و گفت: در همین راستا سه بوستان و پارک در مسکن مهر سمنان ایجاد شده است و با ایجاد یک فضای تفرجگاهی و ورزشی که از زمین فوتسال، والیبال، دوچرخه‌سواری و...بهره‌مند است زمینه ایجاد نشاط بیشتر در این منطقه ایجاد شده است.

سیادتی از هزینه و عقد قرارداد به مبلغی بیش از 7 میلیارد تومان طی دو سال اخیر برای مشارکت در ساخت و تکمیل پارک‌موزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: البته این پارک‌موزه که یکی از بزرگترین پارک‌موزه های دفاع مقدس کشور است خود دارای ردیف و بودجه دولتی است اما شهرداری در محوطه‌سازی، دیوارکشی، توسعه فضای سبز آن و...فعالیت‌های زیادی داشته است.

بودجه شهرداری سمنان و دو نگرش به تحقق آن!

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان از شهرک 52 هکتاری سمنان به عنوان یکی از منابع درآمدی پایدار در سمنان نام برد و گفت: البته فرآیند ساخت و تکمیل فضاهای خدماتی تجاری در این شهرک هفت –هشت سالی به دراز می‌کشد اما به هر حال فرآیند کار آغاز شده و می‌تواند به عنوان یک منبع درآمدی پایدار برای شهرداری، منشا خدمات شایانی به شهروندان سمنانی باشد.

دکتر سیادتی با بیان اینکه بودجه شهرداری سمنان در سال 98 بالغ بر 508 میلیارد تومان بسته شد به دو رویکرد "تعهدی" و "نقدی" به بودجه پرداخت و ادامه داد: براساس حساب‌ها و رویکردهای تعهدی، بودجه سال 98 شهرداری سمنان محقق شده است. البته اگر مبنا را حساب‌های نقدی قرار دهیم 300میلیارد تومان از این بودجه محقق شده است.

پیش‌بینی بودجه 515 میلیارد تومانی شهرداری سمنان در سال 99

وی با بیان اینکه بر اساس رویکرد تعهدی، 506 میلیارد و 800میلیون تومان از بودجه شهرداری محقق شده افزود: در حسابداری تعهدی برخلاف حسابداری نقدی که تنها واریزها به حساب‌ها ملاک عمل است، مواردی مثل تملک‌ها و ...نیز محاسبه می‌شود.

رئیس پارلمان شهری سمنان از پیش‌بینی بودجه 515 میلیارد تومانی شهرداری سمنان در سال 99 خبر داد و گفت: یکی از کارهای خوبی که در این دوره صورت گرفت تلاش برای وصول مطالبات شهرداری از دستگاه‌ها و تعیین تکلیف آنها است که خوشبختانه به تدریج در حال به بار نشستن است.

مطالبات 170 میلیارد تومانی شهرداری سمنان از دستگاه‌ها

وی از توافق با دستگاه‌های دولتی در خصوص 160 تا 170 میلیارد تومان از این مطالبات خبر داد و اظهار کرد: با وجود مشکلات مالی دستگاه‌های دولتی در سالهای اخیر، خوشبختانه سال قبل نیز 10 میلیارد تومان از مطالبات شهرداری وصول شد که تلاش ما بر این است امسال بخش زیادی از مطالبات را وصول کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان از تعیین حسابرس به عنوان یکی از کارهای اساسی شورا در این دوره نام برد و گفت: مقرر شد که حسابرس علاوه بر حسابرسی این چند سال، سال‌های قبل را نیز حسابرسی کنند که خوشبختانه حسابرسی سال‌های 94 و 95 آماده شده، حسابرسی سال 96 نیز بزودی ارائه می‌شود.
وی از بروزشدن حسابرسی‌ها در مجموعه شهرداری در آینده بسیار نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: فرآیند حسابرسی‌ها که در گذشته مشکلات جدی داشت، دقیق‌ و شفاف شده و همه اسناد تا سال 98 مورد بررسی حسابرس‌ها قرار خواهد گرفت.

سیادتی با تمجید از عملکرد شهرداری در بحران کرونا تصریح کرد: شهرداری‌ها در بحران کروناویروس سنگ تمام گذاشتند و شهرداری سمنان نیز عملکرد بسیار خوبی در این مدت داشته که جای تقدیر دازد.

طرح نظر مخالف نه حاشیه که خود "متن است

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص طرح برخی انتقادات از سوی برخی از اعضای شورای شهر سمنان و ایجاد برخی حاشیه‌ها برای آن، از گونه‌گونی نظرات در شورا به عنوان یک نقطه قوت نام برد و گفت: شورای شهر پنجم در سمنان دربرگیرنده دیدگاه‌های مختلف است و از همین رو این دوره از کارآمدترین دوره‌ها در ادوار مختلف شورای شهر است.

سیادتی طرح نظرات مختلف و متفاوت را ضروری خواند و گفت: مهم این است که بعد از طرح دیدگاه‌های مختلف، همه اعضاء، تسلیم تصمیم نهایی شورا باشیم و از همین رو این بحث‌ها نه حاشیه که آن را عین "متن" می‌دانیم.

وی با بیان اینکه طرح برخی مخالفت‌ها به معنای جدل نیست افزود: این مباحث در مجموع به بارش افکار کمک کرده و به عبارتی این تضارب آرا در نهایت به توسعه کشور، استان و شهر ما کمک می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداری سمنان بودجه شهرداری رئیس شورای اسلامی شهر سمنان میلیارد تومانی شهرداری شهرداری سمنان در سال عنوان یکی سمنان به عنوان بودجه شهرداری میلیارد تومان همین راستا خبر داد و گفت نام برد و گفت عنوان یک شورای شهر ایجاد شده دستگاه ها توجه ویژه پارک موزه محقق شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۰۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسویه بدهی شهرداری با بانک‌ها/ قرارداد چین ابهامی ندارد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، لطف الله فروزنده با حضور در صحن علنی شورای شهر و در واکنش به گزارش خزانه دار شورای شهر در مورد گزارش مالی شهرداری تهران در ۱۱ ماه ابتدایی سال گذشته با بیان اینکه ما به دنبال فرصتی برای ارائه گزارش هستیم، گفت: شهرداری تهران عین بودجه یعنی رقم ۱۱۳ هزار میلیارد تومان را اصلاح کرده است و شهردار تهران نیز به شهرداران مناطق ابلاغ کرده تا سقف بودجه را محقق کنند و حتی تلاش کنند که رقم بیشتری از سقف بودجه محقق شود.

وی با بیان اینکه تمام ارقام متمم بودجه صرف امور سرمایه‌ای شده است، تصریح کرد: ارقام ابلاغی مشخص است و بر اساس آن گزارشی ارائه خواهیم کرد و در تبصره ۱۳ به شهرداری اجازه داده شده که نسبت به تسویه با بانک‌ها اقدام کنند و گزارش آن در تفریغ بودجه ارائه شود که باید بگویم که در این حوزه رقم بدهی حدود ۱۷۹ هزار میلیارد تومان بوده و به عنوان مثال بدهی ۱۶۰ همتی شهرداری به یکی از بانک‌ها به ۱۵ همت رسیده که این کاهش از طریق اعطای ملک و ... بوده است و ما به مانند این رقم بدهی به بانک شهر داشتیم که پرداخت کردیم اما باز هم ۵۰ همت دیگر بدهی داریم.

وی با بیان اینکه واریز برداشت ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای ما افتخار است و در این موارد شفاف هستیم، گفت: در گذشته گزارش حسابرسی شرکت‌ها و سازمان‌ها قرائت نمی‌شد اما با تلاشی که انجام دادیم گزارشات حسابرسی ارائه می‌شود و این عملکرد شورا و شهرداری است و افتخار است که بودجه و متمم محقق شده و همه طرح‌های عمرانی اجرایی شده است و در شرایطی قرار داریم که حقوق‌ها هر ماه در روز بیست و ششم پرداخت می‌شود و ما پرداخت بدهی‌ها را بر اساس تبصره ۱۳ انجام دادیم و بر همین اساس هم تسهیلات دریافت کردیم و چه اشکالی دارد اگر تسهیلات اخذ شده برای خرید اتوبوس‌ها باشد.

وی با بیان اینکه شورا سیاست گذار و ناظر بر شهرداری است، گفت: تقاضا دارم که حرمت‌ها رعایت شود چرا که تا کار مشترکی انجام ندهیم برنامه‌ها به نتیجه نمی‌رسد و دیدید که یک فرد مسئله دار موضوعی در مورد قرارداد چین مطرح کرده و اگر سوالی داریم می‌توانیم جلسه برگزار کنیم. چرا که قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست و این خریدها از محل اموال بلوکه شده بود که آن را پیگیری کردیم و هیچ کاری بدون پیگیری محقق نمی‌شود و این افتخار ما است که ۱۰۲ همت سند تحقق بودجه را ثبت کردیم و از اعضای شورا درخواست می‌کنم به گونه‌ای صحبت کنیم که از افتخاری که نصیب مدیریت شهری شده، سخن به میان بیاوریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد نانوایی های استان سمنان باید دوگانه سوز شوند
  • تنظیم بازار در تحقق ابر پروژه مردمی دولت سیزدهم تاثیر گذار است
  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲
  • پس‌لرزه‌های حصارکشی «لاله» در شورا
  • توسعه زیرساخت‌های مخابراتی، شرط تحقق شهر هوشمند
  • تبیین نقشه راه سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران
  • قرارداد شهرداری تهران با چین ابهامی ندارد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • تسویه بدهی شهرداری با بانک‌ها/ قرارداد چین ابهامی ندارد