Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل- فرزاد فرهادی: سامانه پدافند هوایی ارتش سوریه، بامداد دوشنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ موشک‌های شلیک شده از جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق را رهگیری و بیشتر آنها را دفع کرد. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از حریم هوایی لبنان اقدام به شلیک موشک به سمت اهدافی در سوریه کردند که با واکنش به موقع پدافند هوایی این کشور رو به رو شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این حملات، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ارتفاع پایین بر فراز حریم هوایی جنوب لبنان به پرواز درآمده بودند. یک منبع نظامی سوریه امروز اعلام کرد که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق سه غیر نظامی شهید و ۴ نفر نیز زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی تاکنون یورش های متعددی به ویژه موشکی به سوریه انجام داده که نتوانسته است از این حملات خود به نتیجه ای برسد و همچنان به خط و نشان کشیدن برای دمشق ادامه می دهد.

تحرکات رژیم صهیونیستی در طول سالهایی که از بحران سوریه می گذرد به خوبی نمایانگر این است که هدف تل آویو؛ سوریه بی ثبات و بدون حاکمیت است هدف تل آویو؛ سوریه بی ثبات و بدون حاکمیت است. صهیونیستها نمی‌خواهند که سوریه تمامیت ارضی یکپارچه داشته باشد. رژیم صهیونیستی تمایل شدید بر بی ثباتی سوریه دارد و حملات آن به سوریه نیز در این راستا تعریف می شود.

واقعیت آن است که پذیرش این واقعیت برای رژیم صهیونیستی بسیار سخت است که ارتش سوریه را بر خلاف میل و پس ازچند سال جنگ به منظور سرنگون ساختن دولت سوریه مجدداً در نزدیکی خود ببیند و شب و روز با کابوس عدم امنیت از ناحیه محور مقاومت دست و پنجه نرم کند. چندی قبل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شده بود: «اسرائیل برای ممانعت از دست یابی دشمنانش به سلاح پیشرفته در سوریه از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد».

قابل توجه این است که جنگنده های رژیم صهیونیستی از زمان سرنگونی جنگنده اف ۱۶ این رژیم در دهم فوریه ۲۰۱۸، جرات ورود به حریم هوایی سوریه را ندارد و به موشکهای هدایت شونده به منظور پرهیز از سرنگونی جنگنده های دیگر روی آورده اند که این نشان دهنده این است که پدافند هوایی سوریه در برخورد با جنگنده های رژیم صهیونیستی مجهزتر شده اند. سرنگونی جنگنده اف ۱۶ صهیونیستها در سال ۲۰۱۸ ضربه بزرگی به این رژیم زد و به افسانه برتری هوایی صهیونیستها پایان داد. پدافند هوایی سوریه از سامانه موشک ضدهوایی دوربرد سطح به هوای «سام» برای سرنگونی جنگنده رژیم صهیونیستی استفاده کرد.

واقعیت این است که یورش های هوایی صهیونیستها تاکنون راه به جایی نبرده و شکست خورده است. علاوه بر آن ارتش سوریه هم قوی تر از قبل شده است و تلاش ها برای تضعیف آن از سوی رژیم صهیونیستی راه به جایی نبرده است. ارتش سوریه که مناطق زیادی را به کنترل کامل خود درآورده، قوی تر از قبل شده است. حزب الله لبنان نیز توان موشکی و جنگ افزاری خود را بیش از قبل تقویت کرده است و این به اذعان خود محافل اسرائیلی است. آنچه مسئولان نظامی رژیم صهیونیستی را نگران می کند، تعداد موشک های حزب الله نیست بلکه دقت عالی آن در اصابت به اهداف است آنچه مسئولان نظامی رژیم صهیونیستی را نگران می کند تعداد موشک های حزب الله نیست بلکه دقت عالی آن در اصابت به اهداف است.

حمله امروز به سوریه اقدامی تحریک آمیز از روی ناامیدی است که هدف اولش تبلیغاتی و نمایانگر سرخوردگی اسرائیل پس از شکست در برابر ارتش سوریه و محور مقاومت است.

قدر مسلم آن است که حملات رژیم به اهدافی در سوریه تاکنون ثمری برای تل آویو نداشته است و همانگونه که گفته شد، هدف از این حملات روحیه دادن به گروههای مسلح و تروریستی است که در ادلب هستند.

اما درباره عدم واکنش دمشق و عدم مقابله به مثل دولت سوریه به این حملات نیز باید آنرا در استراتژی و راهبرد دولت سوریه دانست که عملیات ضد گروههای تروریستی و مسلح مورد حمایت خارجی را ارجح تر می داند و در واقع با نابودی این تروریستها و تسلط بر کل مساحت جغرافیایی سوریه، ضربه دردناکی به تل آویو وارد می کند. هدف تل آویو ممانعت از موفقیت ارتش سوریه در تسلط بر همه جغرافیای سوریه است اما دمشق با حمایت متحدان خود سرانجام سوریه را از این گروهها پاکسازی می کند.

تل آویو آخرین تیرهایش را رها می کند تا اوضاع سوریه ثبات پیدا نکند تل آویو آخرین تیرهای خود را رها می کند تا اوضاع سوریه ثبات پیدا نکند. این حملات تل آویو تلاشی بی حاصل برای برهم زدن اوضاع و نشان از هراس از آینده است. در این راستا به منظور روحیه دادن به تروریستها به منظور ادامه جنگ و هرج و مرج در سوریه و نیز تقویت روحیه جبهه داخلی رژیم صهیونیستی دست به اقداماتی از این قبیل می زند. علاوه بر اوضاع غزه و جنوب لبنان؛ ترس بزرگ رژیم صهیونیستی از جبهه جولان و سوریه است.

مقامات صهیونیستی از ایجاد جبهه جدیدی در جنوب سوریه همانند جنوب لبنان به شدت هراس دارند. هدف آنها جلوگیری از ایجاد جبهه جدیدی در جنوب سوریه است که می تواند همانند جنوب لبنان تلخ و مهلک برای آنها باشد و از همین رو آخرین تحرکات خود را انجام می دهد.

استیصال رژیم صهیونیستی دربرابر محور مقاومت

تل آویو پس از ناتوانی از نابودی نظام سوریه و فروپاشی محور مقاومت به بن بست رسیده است. رژیم صهیونیستی می خواهد که حزب الله به آن نزدیک نشود. تل آویو نمی خواهد که اوضاع سرانجام خوبی برای محور مقاومت پیدا کند. حملات متعدد صهیونیستها به سوریه که با مدرنترین جنگنده های ساخت آمریکا هم صورت گرفت است تاثیری بر دمشق نداشته و نتوانسته به تضعیف دولت سوریه منجر شود و روحیه نظامیان ارتش سوریه را از بین ببرد. تل آویو از آغاز بحران در سوریه تاکنون به شیوه های مختلف در راستای تحقق اهداف خود یعنی براندازی دولت سوریه و ویران کردن شهرهای سوریه گام برداشته است.

این رژیم علاوه بر کمک های فراوان به تروریستها و درمان زخمی شدگان آنها هر جا که گروههای تروریستی در خطر قرار گرفته اند به حمله نظامی به خاک سوریه به بهانه های مختلف روی آورده است و بهانه های مختلفی از جمله حملات از داخل سوریه یا بهانه های دیگر را مطرح کرده است اما در واقع همه این تحرکات تنها به یک سبب بوده است و آن ناتوانی تروریستهای مورد حمایت آنها در برابر عملیات های موفق و دستاوردهای چشمگیر ارتش سوریه و همپیمانان آن.

اما نکته دیگری که درباره حمله امروز رژیم صهیونیستی به حومه دمشق باید گفت ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان سوری و هدف قرار دادن زیر ساختهای آن و همانطور که قبلاً گفته شد سیاست تخریب و ویرانی سوریه است. رژیم صهیونیستی به عربده کشی خود با حمایت آمریکا ادامه می دهد و اخیراً بر تحرکات خود افزوده است که همه این تحرکات راه به جایی نخواهد برد و نشانه استیصال در برابر محور مقاومت است.

کد خبر 4911198

منبع: مهر

کلیدواژه: سوریه رژیم صهیونیستی جنگنده ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ عربستان سعودی فلسطین روسیه ایران سوریه شیوع کرونا امارات متحده عربی داعش افغانستان جنگنده های رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی سرنگونی جنگنده پدافند هوایی هوایی سوریه محور مقاومت ارتش سوریه دولت سوریه جنوب لبنان حزب الله تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۰۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی از عراق به مقر موساد در تل آویو

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما شبکه تلویزیونی المیادین تصاویر اختصاصی از تصاویر ماهواره‌ای پخش کرد که گفته می‌شود مربوط به مقر‌های نظامی رژیم صهیونیستی در بئر السبع و تل آویو است که هدف حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق قرار گرفته است.

 

تصاویر حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به اهداف حیاتی رژیم صهیونیستی در تل آویو و بئرالسبع
به گزارش شبکه الاعلام المقاوم، مقاومت اسلامی عراق تصاویر حمله به اهداف حیاتی رژیم صهیونیستی را در تل آویو و بئر السبع اشغالی با موشک‌های کروز پیشرفته الارقب پخش کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق با رمز یا موسی بن جعفر (ع) و برای حمایت از مردم مظلوم غزه انجام شد.

 

بیانیه سوم مقاومت اسلامی عراق درباره حمله به هدف رژیم صهیونیستی در بحر المیت
مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای تداوم رویکرد ما برای مقابله با اشغالگران و پاسخ به جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی اعم از کودکان، زنان و سالخوردگان، مجاهدان مقاومت اسلامی عراق بامداد جمعه یک هدف حیاتی را در بحر المیت (دریای مرده) با سلاح مناسب مورد حمله قرار دادند.

مقاومت اسلامی عراق تأکید کرد به در هم کوبیدن مواضع دشمنان ادامه خواهد داد.

 

تصاویر ماهواره‌ای مقر‌های نظامی رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته از سوی مقاومت اسلامی عراق
شبکه تلویزیونی المیادین تصاویر اختصاصی از تصاویر ماهواره‌ای پخش کرد که گفته می‌شود مربوط به مقر‌های نظامی رژیم صهیونیستی در بئر السبع و تل آویو است که هدف حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق قرار گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

هدف اول، مقر اطلاعاتی آبراهام است که در منطقه بئر السبع در جنوب سرزمین‌های اشغالی واقع شده است.

هدف دوم، مقر اطلاعاتی گلیوت متعلق به موساد در تل آویو است.

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد این دو مقر را با موشک‌های کروز پیشرفته الارقب برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه هدف قرار داده است.

شبکه المیادین گزارش داد برای نخستین بار اهدافی در تل آویو مورد حمله مقاومت اسلامی عراق قرار گرفته است.

 

 

حمله مقاومت اسلامی عراق به دو هدف حیاتی در تل آویو با موشک‌های کروز پیشرفته
مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای تداوم رویکرد ما برای مقابله با اشغالگران و پاسخ به جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی اعم از کودکان، زنان و سالخوردگان، مجاهدان مقاومت اسلامی عراق روز پنج شنبه دو هدف حیاتی را در تل آویو با موشک‌های کروز پیشرفته الارقب مورد حمله قرار دادند.

مقاومت اسلامی عراق تأکید کرد به در هم کوبیدن مواضع دشمنان ادامه خواهد داد.

 

 

حمله مقاومت اسلامی عراق با موشک‌های پیشرفته کروز به بئر السبع اشغالی
مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای تداوم رویکرد ما برای مقابله با اشغالگران و پاسخ به جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی اعم از کودکان، زنان و سالخوردگان، مجاهدان مقاومت اسلامی عراق روز پنج شنبه یک هدف حیاتی را در شهر اشغالی "بئر السبع" با موشک‌های کروز پیشرفته الارقب مورد حمله قرار دادند.

مقاومت اسلامی عراق تأکید کرد به در هم کوبیدن مواضع دشمنان ادامه خواهد داد.

دیگر خبرها

  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق هشت زخمی برجای گذاشت
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله موشکی از عراق به مقر موساد در تل آویو
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو
  • حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله جدید رژیم صهیونیستی به سوریه/ مناطقی در دمشق و قنیطره هدف گرفته شدند + فیلم
  • حمله هوایی و توپخانه‌ رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • ۱۵ شهید در حمله های رژیم صهیونیستی/لحظه بمباران منزلی در غزه+فیلم
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»