Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بحران کرونا در فرانسه باعث شده تا طبقات محروم و فقیر این کشور بیش از پیش تبعیض و نابرابری را تجربه کنند. تاریخ انتشار: 17:22 - 08 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۶۲۱۶

خبرگزاری میزان - فرانسه از لحاظ شدت درگیری با ویروس کرونا در جایگاه سوم میان همسایگان اروپایی قرار گرفته و تاکنون بیش از ۲۲ هزار نفر از شهروندان این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  بحران کرونا در فرانسه باعث شده تا شکاف طبقاتی در جامعه این کشور بیش از پیش چهره‌ واقعی خود را به جهانیان نشان دهد.   شرایط جامعه فرانسه در بحران کرونا پرده از این حقیقت بر می‌دارد، در حالی که اقشار ثروتمند در این بحران خود را در مخفی گاه‌ های لوکس خود کنار دریای مدیترانه قرنطینه کردند، ساکنان مناطق محروم و پرجمعیت فرانسه اکنون در کنار ناآرامی‌ها و درگیری‌های حومه پاریس، با افزایش تلفات بر اثر کرونا دست به گریبان هستند.

ناآرامی‌ها و درگیری‌های خیابانی اخیرا در حومه شهر پاریس به دلیل رفتار خشونت آمیز و نژادپرستانه پلیس در دوران قرنطینه بروز یافته است.

تصاویر خودرو‌ها و سطل‌های زباله‌ای که در جریان درگیری پلیس پاریس و معترضان در خیابان‌ها به آتش کشیده شد، در شبکه های اجتماعی، دست به دست شد.

اعمال محدویت‌های رفت و آمد و دوران قرنطینه که در فرانسه از تاریخ ۱۷ ماه مارس (۲۷ اسفند) اعمال شد، پیامد‌های متفاوتی بر اقشار مختلف در این جامعه داشته است.

 

بیشتر بخوانید: 

ثبت رکورد در فرانسه و خطر نابودی ۳۰ درصد از مشاغل در انگلیس

 

به گزارش «سی ان ان»، سازمان‌ها و اتحادیه‌های فرانسه اعلام کردند، تصمیم‎های دولت مکرون، در بحران کرونا که باعث شد تمامی مشاغل غیر ضروری در فرانسه تا ۱۱ مه (۲۲ اردیبشهت) تعطیل و شهروندان برای خروج از کشور نیاز به مجوز پیدا کنند، ساکنان مناطق فقیر نشین و پر جمعیت را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است.

برخی از انجمن‌ها گفته اند که طبقه کارگر که به عنوان کارگران اصلی در خط مقدم فعالیت ها قرار دارند، در مدیریت بحران کرونا با نابرابری‌های اجتماعی بیشتری رو به رو هستند و این نابرابری‌ها برای اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه فرانسه با بحران اقتصادی و اجتماعی بیش از پیش خود را نمایان کرده و مانند بمبی آماده انفجار است.

شکاف طبقاتی در جامعه فرانسه در حالی تصویر واضحی از خود در بحران کرونا به تصویر می‌کشد که یکی از مناطق ثروتمند با وجود فشار‌های شدیدی که اکنون بیمارستان‌ها و خانه سالمندان در بحران کرونا متحمل شدند، به آزمایش «آنتی بادی»، دسترسی دارند.

علاوه بر آن حاشیه نشینان که در خانواده‌های پرجمعیت زندگی می‌کنند، امکان ماندن در خانه و دور کاری برای آنان وجود ندارد؛ در نتیجه در این مناطق بحران کرونا پیامد‌های شدیدی را به همراه دارد.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا در فرانسه بحران کرونا جامعه فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۰۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در 150 کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن 60 تا 80 درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود 50 قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار 100 میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در 2023 میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کد خبر 6093330

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به نهاد دانشگاه و دانشگاهیان است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • واکنش علی ربیعی به حملات دولت به مرکز پژوهش های مجلس /نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج