Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران از اشتباهات در ترجمه سخنانش ابراز تعجب کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا از روابط عمومی فدراسیون والیبال، روز شنبه در برنامه «ورزش تعطیل نیست» شبکه ورزش، به موضوع فسخ قرارداد ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران پرداخته ‌شد. در این برنامه با کولاکوویچ گفت‌وگوی ویدیویی انجام گرفت و به‌صورت هم‌زمان، ترجمه آن نیز پخش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متأسفانه در ترجمه صحبت‌های سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران، اشتباهاتی انجام گرفت که بازتاب رسانه‌ای آن، به وی نیز منتقل شد و کولاکوویچ در پیامی به فدراسیون والیبال، از ترجمه اشتباه سخنانش در رسانه‌ ملی ایران ابراز تعجب کرد.

همچنین مترجم این برنامه که لهجه خاصی نیز داشت، واژه‌ «واقع‌بین بودن» را به اشتباه «ناشکرم» ترجمه کرده و آن را به گونه‌ای تلفظ می‌کند که «مشکوکم» شنیده می‌شود و همین کلمه، تیتر نخست بازتاب این گفت‌وگو در رسانه‌ها می‌شود.

روابط عمومی فدراسیون والیبال برای شفاف‌سازی بیش‌تر، ویدیوی صحبت‌های کولاکوویچ را در اختیار «رضا چلنگر» که تبحر خاصی در ترجمه هم‌زمان زبان صربی دارد و سال‌ها در ورزش ایران مترجم متون و سخنان مربیان بوده، قرارداد و نامبرده نیز اشتباهات در ترجمه صحبت‌های کولاکوویچ در برنامه «ورزش تعطیل نیست» را تأیید کرد.

ترجمه صحیح و متن گفت‌‌وگوی سرمربی سابق تیم ملی والیبال، در این برنامه تلویزیونی به شرح زیر است:

سؤال: دلیل فسخ قرارداد چیست و آیا برخلاف انتظار شما بود؟

پاسخ: اگر جویای نظر من در خصوص چنین چیزی باشید، واقع‌بین بودن در این اوضاع، برای من راحت نیست. تا جایی که شنیده‌ام، من پس از سه سال حضور در ایران، تنها مربی هستم که پس از صعود تیم ملی به المپیک، تیمم را در بازی‌های المپیک هدایت نخواهم کرد و دلیلش را نباید از من جویا باشید بلکه باید از فدراسیون بخواهید.  داورزنی این تصمیم را گرفتند و قطع همکاری ما به شکل صحیحی صورت گرفت.

سؤال: از آنجایی که فدراسیون توضیح روشنی در این خصوص نداده، علاقه‌مندیم شما دلیل اصلی که منجر به فسخ قرارداد شد را ذکر کنید.

پاسخ: من می‌توانم نظرم را خدمتتان عرض کنم و همان مواردی است که در مصاحبه با سایت رسمی فدراسیون، پیش‌تر عنوان کردم و همان‌طور که مسئولین فدراسیون نیز مطرح کردند و به گفته داورزنی، شیوع ویروس کرونا دلیل فسخ قرارداد است. در این اوضاع نباید به دنبال کشف اسرار بود زیرا قرارداد من در اول سپتامبر خاتمه می‌یافت و تیم ملی ایران، تا آن تاریخ هیچ مسابقه‌ای نداشت.

انتهای پیام/4057/

منبع: آنا

کلیدواژه: والیبال تیم ملی والیبال داورزنی کولاکوویچ سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران تیم ملی والیبال فسخ قرارداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۱۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح مهم رئیس شورای شهر در مورد بوستان لاله و مفقود شدن یک کارگر در نهر آب منطقه ۱۵

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران در حاشیه دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز-یکشنبه- یک فوریت مصوبه تکمیل طرح آب و فاضلاب شهر بررسی می‌شود، گفت: برای تمدید این مصوبه یک فوریت ارائه شده است.

او تأکید کرد: سامانه پایش مصوبات شورا که پیش از این پایه‌گذاری شده بود و متوقف مانده، به ثمر رسیده است و امروز از این سامانه رونمایی شده و در آن کل مصوبات پایش خواهد شد و در دسترس قرار خواهد گرفت. در جلسه امروز گزارش سه ماهه حساب درآمد و هزینه شهرداری نیز ارائه خواهد شد.

چمران در خصوص ایجاد فرهنگسرا در بوستان لاله نیز یادآور شد: بعد از جشن ماه رمضان احساس شد که فضاهایی برای چنین طرح‌هایی مورد نیاز است. این موضوع مطرح شد که درختی قطع نمی‌شود و ما نیز اجازه نخواهیم داد درختی قطع شود. باید منتظر باشیم طرح ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در دوره سوم طرحی مصوب شد که در بوستان‌هایی با مساحت بیش از یک هکتار مسجد و کتابخانه احداث شود و ساختمان اداری منع شده است، گفت: البته طرح باید به شورا ارائه شود و هیئت موردنظر طرح را مورد بررسی قرار دهد و اگر نیاز بود احداث شود به شرطی که درختی قطع نشود.

او در بخش دیگری از سخنانش توضیح داد: در منطقه ۱۵ بارندگی بوده و یک کارگر به دلیل تعصب کاری خود در حال بازگشایی نهر برای جلوگیری از سرریز شدن آب بوده که متاسفانه مفقود شده و هنوز پیدا نشده است. باید چنین اقداماتی با دقت صورت بگیرد و برنامه‌ریزی از قبل انجام شده باشد تا حادثه‌ای رخ ندهد. قاعدتا ایمنی عایت نشده است.

چمران با بیان اینکه قراردادها منع انتشار داشته و هرکسی درخواست داشته قرارداد را تحویل گرفته است، گفت: قرارداد مشکلی ندارد و هریک از اعضا بخواهند در دسترس آنها قرار خواهد گرفت. وزارت امور خارجه، بانک مرکزی و دیگر بخش‌ها قرارداد را در اختیار دارند. چنین قراردادی در سال ۹۶ نیز وجود داشته و مورد خاصی ندارد. در ساخت واگن‌ها تکنولوژی به کشور وارد می‌شود و این تفاوتی مترقی است.

کد خبر 849273 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها گیاهان و درختان شهرداری شورای شهر تهران

دیگر خبرها

  • توضیح مهم رئیس شورای شهر در مورد بوستان لاله و مفقود شدن یک کارگر در نهر آب منطقه ۱۵
  • دلیل ناچو برای خودداری از تمدید قراردادش با رئال مادرید
  • ۱۰ از ۱۸: این بخش از والیبال آسیا در تصرف ایران
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری والیبال ایران و عمان
  • ۱۸ کرسی آسیای مرکزی به والیبال ایران رسید
  • ۱۸ کرسی منطقه‌ای والیبال به ایران رسید/ دیدار تقوی با دبیرکل کمیته ملی المپیک عمان
  • ۱۸ کرسی آسیای مرکزی به نام والیبال ایران
  • رئیس فدراسیون والیبال ایران در سفرش به عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان