Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@18:44:27 GMT

برترین مربیان تاریخ لالیگا + عکس

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۱۴۰۷

برترین مربیان تاریخ لالیگا + عکس

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مربیان هر تیم فوتبال، از تاثیر گذار‌ترین اشخاص هستند. گاهی آن‌ها با کسب پیروزی و عناوین قهرمانی به محبوبیت می‌رسند و گاهی هم با تحمل چند شکست مورد انتقاد شدید هواداران قرار می‌گیرند. در ادامه گزارش ۵ مربی برتر تاریخ لالیگا (لیگ برتر اسپانیا) را از نظر کسب پیروزی بررسی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لوئیس آراگونز از بزرگترین مربیان تاریخ اسپانیا است. او در سمت سرمربیگری تیم ملی فوتبال اسپانیا توانست عنوان قهرمانی یورو ۲۰۰۸ را با این تیم بدست آورد. این مربی رکورد دار کسب بیشترین تعداد پیروزی در رقابت‌های لالیگا است و توانسته با مربیگری تیم‌های مختلف در لالیگا، ۳۴۴ پیروزی کسب کند.

آراگونز سابقه هدایت تیم‌های فوتبال بارسلونا، اتلتیکو مادرید، سویا، مایورکا، رئال بتیس، والنسیا و اسپانیول را در کارنامه خود دارد. او در سال ۲۰۱۴ و پس از تحمل یک بیماری سخت، درگذشت.

رده دوم برترین مربیان تاریخ لالیگا در اختیار میگل مونیوز است. این مربی ۳۲۳ پیروزی در رقابت‌های لالیگا کسب کرده است. او دوران مربیگری اش را در سال ۱۹۵۹ و از تیم دوم رئال مادرید آغاز کرد. یک سال بعد او به عنوان سرمربی تیم اصلی کهکشانی‌ها انتخاب شد.

او توانست ۱۴ سال به عنوان سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید باقی بماند و افتخارات زیادی را با این تیم بدست آورد. از جمله افتخارات او در سمت سرمربیگری کهکشانی ها، کسب ۹ عنوان قهرمانی در لالیگا، ۲ عنوان قهرمانی در کوپا دل ری (جام حذفی اسپانیا) و ۲ قهرمانی جام باشگاه‌های اروپا است.

مونیوز سابقه سرمربیگری تیم‌های گرانادا، لاس پالماس و سویا را هم در کارنامه خود دارد. او در سال ۱۹۹۰ و در سن ۶۸ سالگی درگذشت.

خاویر ایرورتا با کسب ۲۵۹ پیروزی در رقابت‌های لالیگا، سومین مربی برتر از این حیث است. او سابقه سرمربیگری در تیم‌های فوتبال اتلتیک بیلبائو، رئال سوسیداد، سلتاویگو، دپورتیوو لاکرونیا، رئال بتیس و رئال ساراگوسا را در کارنامه دارد.

رده چهارم برترین مربیان تاریخ لالیگا در اختیار فردیناند دائوییک است. این مربی موفق به کسب ۲۳۴ پیروزی در رقابت‌های لالیگا شده است.

او از برترین مربیان تاریخ تیم فوتبال بارسلونا است. دائوییک بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۴ سرمربی آبی اناری پوشان بوده که موفق به کسب ۲ عنوان قهرمانی در لیگ و ۳ قهرمانی در جام حذفی اسپانیا شده است.

از دیگر تیم‌هایی که دائوییک سابقه سرمربیگری آن‌ها را داشته است می‌توان به تیم‌های اتلیتکو مادرید، اتلتیک بیلبائو، اسپانیول، رئال ساراگوسا، رئال بتیس و سویا اشاره کرد.

این مربی اسلواک در سال ۱۹۸۶ و در سن ۷۶ سالگی درگذشت.

ارنستو والورده پنجمین مربی تاریخ لالیگا از نظر کسب پیروزی است. او توانسته ۲۱۳ پیروزی در این رقابت‌ها کسب کند.

او در تیم‌های فوتبال بارسلونا، اتلتیک بیلبائو، ویارئال، والنسیا و اسپانیول مربیگری کرده است. اوج کار او در تیم بارسلونا بود که توانست با این تیم ۲ عنوان قهرمانی لالیگا و یک قهرمانی جام حذفی را کسب کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لالیگا بارسلونا رئال مادرید برترین مربیان تاریخ عنوان قهرمانی تاریخ لالیگا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۱۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفلی به یاد مربیان شهید سپاه فجر فارس

فرمانده سپاه فجر فارس در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، در نخستین روز از هفته عقیدتی سیاسی، یادوراه ۶۶ شهید مربی این نهاد برگزار شد.
سردار بوعلی با بیان این که شهدای عقیدتی سیاسی، مربی اخلاق بودند افزود: این شهدا در کنار حضور در کلاس درس، در سنگر‌ها و در لباس رزم، هم گام با دیگران از میهن دفاع کردند.
وی ادامه داد: این یادواره، سرآغازی برای برنامه‌های دومین کنگره شهدای استان فارس است و تا چهارم آبان ماه امسال، سالروز حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع)، ۷ هزار یادواره شهید در استان فارس برگزار خواهد شد.
فرمانده سپاه فجر فارس گفت: در یادواره شهدا از خانواده ۶۶ شهید عقیدتی سیاسی سپاه فجر تجلیل به عمل آمد.
سالروز شهادت آیت الله مطهری در سپاه به نام هفته عقیدتی سیاسی نامگذاری شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • محفلی به یاد مربیان شهید سپاه فجر فارس
  • انتخاب کارلو آنچلوتی به عنوان بهترین مربی ماه آوریل لالیگا
  • رسمی؛ انتخاب کارلو آنچلوتی به عنوان بهترین مربی ماه آوریل لالیگا
  • انتخاب حسنی پور به عنوان یکی از مربیان برتر ورزش هنگ کنگ
  • هیچ مربی در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • حمله به رکورد ۳ مربی بزرگ قرمز و آبی | او می خواهد بهترین مربی تاریخ باشگاه استقلال شود!
  • رئال مادرید در انتظار لطف بزرگ والنسیا
  • برد نصف رئال درخانه سوسیداد؛ ۴ امتیاز تا قهرمانی
  • آنچلوتی: شک ندارم آردا گولر فصل بعد هم در رئال مادرید است؛ به قهرمانی در لالیگا خیلی نزدیکیم
  • آنچلوتی تأیید کرد: این ستاره از رئال نمی‌رود