Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@18:07:16 GMT

بیانیه سازمان نظام پزشکی درباره تعرفه‌های پزشکی ۹۹

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۱۴۲۵

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، در بیانیه این سازمان آمده است: «با عنایت به عدم اعلام تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی سال ۱۳۹۹ تاکنون و مشکلات ایجاد شده بر اثر این نقیصه در عملکرد مراکز درمانی از یک‌سو و از سوی دیگر مشکلاتی که افزایش هزینه‌ها در اثر تورم، مضاف بر عوارض اقتصادی ناشی از بیماری کرونا برای مراکز مذکور ایجاد نموده است، سازمان نظام پزشکی موارد ذیل را به استحضار همکاران محترم می‌رساند:

۱- با توجه به محاسبات کارگروه علمی- پژوهشی اقتصاد سلامت سازمان نظام پزشکی، هزینه واقعی یا هزینه تمام شده خدمت برای ویزیت پزشک عمومی در تهران معادل ۴۷۵۰۰ تومان برآورد شده و بر اساس مصوبه شورای عالی سازمان، این موضوع در تاریخ ۹۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۰.۱ طی نامه شماره۳۹۸.۱۰۰.۱۰.۳۶۰۹۹ به طور رسمی به شورای عالی بیمه و وزارت بهداشت اعلام گشت. همچنین در همان زمان مراتب جهت استحضار همکاران محترم از طریق وب سایت سازمان نظام پزشکی، اعلان شد.

۲- مصوبه شورای عالی سازمان نظام پزشکی مبنی بر افزایش جزء فنی تعرفه، معادل تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی و افزایش جزء حرفه‌ای آن، حداقل معادل افزایش متوسط حقوق و دستمزد، در تاریخ ۹۸.۱۰.۴ طی نامه شماره۳۹۸.۱۰۰.۱۰.۳۶۸۰۷ به وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه ابلاغ شده است.

۳- در آخرین جلسه شورای عالی بیمه مورخ ۹۹.۱.۲۰ علیرغم نظرات متفاوت دیگر اعضای آن شورا، سازمان نظام پزشکی بر نظر اعلام شده قبلی، ابرام نموده و معتقد است اعلام هر گونه تعرفه‌ای که مبتنی بر واقعیات تورم و نیازهای اقتصاد سلامت و متضمن حفظ کیفیت خدمات تشخیصی و درمانی نباشد، آثار زیانباری را در پی داشته و موجب تعطیلی مراکز درمانی و کاهش کیفیت خدمات و عدم امکان تأمین تجهیزات و لوازم پزشکی مورد نیاز خواهد شد.»

منبع: الف

کلیدواژه: سازمان نظام پزشکی شورای عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۱۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است


به گزارش تابناک، امسال حداقل دستمزد کارگران در سیصد و بیست و نهمین نشست شورای عالی کار تعیین شد؛ هر چند به امضا نمایندگان جامعه کارگری نرسید.

در سال جدید و پس از فروکش کردن فضا ملتهب تعیین حداقل دستمزد، قرار شد در نخستین جلسه شورای عالی کار در سال ۱۴۰۳، با تغییراتی در مصوبه مانند افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن و نیز افزایش یک درصد به ۲۲ درصد سایر موارد، مصوبه تعیین حداقل دستمزد به امضا جامعه کارگری نیز برسد.

در این راستا دولت اصرار داشت نمایندگان جامعه کارگری کل مصوبه را امضا کنند اما نمایندگان جامعه کارگری تاکید دارند تنها افزایش حق مسکن به امضا برسد. در نتیجه عدم توافق نمایندگان دولت و جامعه کارگری در شورای عالی کار، اعمال تغییرات را منتفی کرد.

گفتنی است؛ حداقل دستمزد کارگران در سیصد و بیست و نهمین نشست شورای عالی کار مبلغ ۸ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان تعیین شد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • حق مسکن افزایش پیدا کرد؟ | توضیحات مهم مدیرکل روابط کار وزارت تعاون
  • آیا قانون افزایش ظرفیت پزشکی متوقف می‌شود؟
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران
  • نظام درمانی را به کجا می‌برند؟