Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که یسیاری از دولت‌ها سعی دارند تا جوامع را به استفاده از برنامه‌های ردیابی ویروس کرونا راضی کنند، متخصصان سرویس امنیت سایبری تلاش دارند تا افراد را در جریان احتمال خطرات حمله‌های بلوتوثی بگذارند.

آن‌ها همواره به برنامه نویسان چنین نرم‌افزار‌های اظهار می‌کنند که حواس خود را به ایرادات موجود در برنامه‌هایشان جمع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین متخصصین از دولت‌ها انتظار دارند تا آگاهی لازم از نحوه دریافت و استفاده از داده‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد.

خطرات احتمالی به دنبال سرویس ردیابی ویروس کرونا

بر اساس گفته‌های استاس پروتاسو، مدیر عامل یک شرکت تحقیقاتی امنیت سایبری، فناوری بلوتوث ایرادات بسیاری را تا به حال داشته که با گذر زمان شناسایی و برطرف شده و این امر نشانگر کشف موارد مشابه احتمالی در آینده نیز است. طبق نظرات وی، فناوری بلوتوث به گونه‌ای است که در صورت وجود کوچک‌ترین ایراد نرم افزاری، حکر‌ها قادر خواهند بود تا به راحتی به دستگاه کاربران نفوذ کرده و اطلاعات شخصی آن‌ها را استخراج کنند. پروتاسو در ادامه به تمامی کاربران سراسر دنیا پیشنهاد داد تا حتما قبل از دریافت و استفاده برنامه‌های ردیاب ویروس کرونا سیستم عامل گوشی هوشمند خود را بروزرسانی کنند تا به این صورت از برطرف شدن مشکلات قدیمی فناوری بلوتوث مطمئن شوند.

وی همچنین تاکید کرد که افراد می‌بایست از دسترسی‌های برنامه خود به درستی مطلع باشند و در صورت نیاز آن‌ها را محدودسازی کنند. بسیاری از این برنامه‌های ردیابی، همانند نرم افزار گوگل و اپل، در زمان‌هایی که کاربر به فردی دیگر نزدیک می‌شود از فناوری بلوتوث استفاده می‌کنند که این امر باعث می‌شود حساسیت گوشی‌های هوشمند به ویروس‌های احتمالی و حملات هکر‌ها افزایش پیدا کند.

در حالی که پروتاسو از بر طرف شدن ایرادات پیشین ابراز رضایت کرد، نیلز شویشلم، مدیر فنی شرکت امنیت سایبری هکر وان اظهار داشت که چنین شرایطی هیچ ضمانتی برای برطرف شدن تمامی مشکلات این سرویس نیست و خطرات احتمالی همواره وجود دارند. وی افزود به دلیل آن که در سال‌های گذشته تمرکز دنیای فناوری بیش‌تر بر روی برطرف ساختن ایرادات فناوری وای‌فای بوده، در نتیجه خیلی از مشکلات بلوتوث مورد بررسی قرار نگرفته‌اند.

وی پیشنهاد داد برای پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی، نه تنها برنامه‌ها به صورت مداوم باید از بروزرسانی برخوردار شوند، بلکه سازنده‌های برنامه و دولت‌ها باید امنیت لازم را برای کد‌های پس زمینه و بک‌اند خود فراهم سازند. گفتنی است که کشور سنگاپور که برنامه TraceTogether را با هدفی مشابه عرضه کرده، برای پیشگیری از انتظار اطلاعات محل استقرار افراد تنها مشخصات گوشی، زمان برقراری ارتباط فرد با شخص دیگر و اطلاعات قدرت بلوتوث را ضبط می‌کند تا به این صورت از انتشار گزارشات دقیق و دسترسی هکرها به آن‌ها جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: معرفی برترین موتور‌های بازی سازی در سال ۲۰۲۰

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا در آمریکا فناوری بلوتوث برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۱۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دام افتادن کیف قاپ غیربومی در رشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ سرهنگ علیرضا حدادی گفت: در پی وقوع ۳ فقره کیف قاپیِ راکب یک موتورسیکلت در سطح شهر رشت، با تحقیقات پلیسی و بررسی شواهد، سارق غیر بومی در در بخش کوچصفهان رشت شناسایی و پس از هماهنگی قضائی دستگیر شد.

وی افزود: سارق ۳۱ ساله پس از دستگیری و در تحقیقات پلیس ، به ۳ فقره کیف قاپی از شهروندان در سطح شهر رشت اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی گیلان گفت: ۷ دستگاه گوشی تلفن همراه از متهم کشف و پس از توقیف موتورسیکلت وی ، این سارق در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

سرهنگ حدادی با بیان اینکه تامین و ارتقاء امنیت جامعه همواره یکی از دغدغه‌های اصلی نیرو‌های انتظامی است، افزود: نیرو‌های پلیس با همکاری مردم، ارتقا سطح آگاهی عمومی و اقدامات پیشگیرانه، با سرقت و انواع ناهنجاری اجتماعی برخورد قاطع خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • یک احتمال جدی: حضور تیبو کورتوا در ترکیب رئال مادرید برای فینال احتمالی لیگ قهرمانان اروپا
  • به دام افتادن کیف قاپ غیربومی در رشت
  • مانور پیشگیری از آبگرفتگی احتمالی و کمک به دفع آب‌های سطحی در معابر و خیابان‌های اهواز
  • تجهیز خودرو‌ها به ردیاب برای جلوگیری از سرقت خودرو
  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • نصب ردیاب خودرو اجباری شد
  • تمام خودروهای داخلی باید به ردیاب مجهز شوند
  • تجهیز تمامی خودروهای داخلی به ردیاب
  • اچ‌تی‌سی با موبایلی میان‌رده برمی‌گردد