Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،امیر کرمی مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص مدیریت بحران کرونا در استان، گفت : همگام با تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا پیش می‌رویم.

او گفت : در گام نخست طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را داشتیم که بحث جلوگیری از فعالیت مراکز تجمعی مطرح بود که در راستای آن بسیاری از مراکز، اماکن و اصناف تعطیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در همین راستا برنامه گندزدایی و ضدعفونی سطوح آلوده را با مشارکت همه اداره‌ها و نیروی عظیم بسیج (بیش از یک‌هزار نفر) اجرا کردیم و در قالب آن بیشتر نقاط شهری و روستایی به صورت هدفمند ضدعفونی شد.

او افزود: مردم استان تا پایان تعطیلات نوروز همکاری خیلی خوبی داشتند همین سبب شد بیماری کرونا تا حدی تحت کنترل باشد و با برابری امکانات با مبتلایان پیش برویم.

کرمی افزود: با مشاهده شواهدی از کنترل و کاهش موارد مبتلا، همچنین با توجه به بحث اقتصاد و معیشت مردم همزمان با کشور وارد گام دوم مدیریت بحران کرونا که همان فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی است، شدیم.

این مسؤول افزود: در طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی به اصناف کم‌خطر و یا با ریسک متوسط اجازه فعالیت داده شده به شرط اینکه در سایت سلامت وزارت بهداشت ثبت‌نام کنند و با تعهد در پذیرفتن پروتکل‌های بهداشتی کد احراز هویت دریافت کنند.

او گفت: در این طرح که از ۲۳ فروردین اجرا تا پنجم اردیبهشت‌ماه تمدید شد حدود ۹۵ درصد اصناف استان در سامانه سلامت ثبت‌نام کردند، هر چند ما انتظار ثبت‌نام ۱۰۰ درصدی را داشتیم.

کرمی با اشاره به انجام بیش از ۵ هزار نظارت بر اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند، گفت: الزامات فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی را در قالب ۱۸ سئوال طراحی کردیم که توسط تیم مشترک بین بخشی رصد می‌شوند.

مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تاکنون بالغ بر یک‌هزار و ۵۰۰ مورد تعطیلی به دلیل داشتن کد رهگیری، اما رعایت نکردن الزامات و پروتکل‌های بهداشتی داشته‌ایم.

او گفت: طی این نظارت‌ها بیش از ۴ هزار مورد نیز به مراجع قضایی معرفی شده که علاوه بر اینکه مبلغی جریمه شده‌اند فرصت کوتاهی به آن‌ها داده شده که موارد را اصلاح کنند در غیر این صورت پلمب می‌شوند .

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه سلامت علوم پزشکی درمان بیماری فاصله گذاری هوشمند طرح فاصله گذاری ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۱۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات استان زنجان صعودی شد

زین العابدین با اشاره به رشد  ۲۶ درصدی صادرات از گمرک استان در ماه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه گذشته گفت: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

وی اظهار کرد: همچنین ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان عنوان کرد: بعد از حدود یک سال روند کاهشی صادرات، ارزش صادرات استان نسبت به مدت مشابه گذشته ۲۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

گنج‌خانلو ابراز کرد: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش یابد.

وی تاکید کرد: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزن ۴۲ درصد کاهش دارد.

بنابر اعلام گمرک زنجان طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • بین گروه آزمایشی تجربی و انسانی، فاصله قابل‌ملاحظه‌ای با سایر گروه‌ها وجود دارد!
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده‌های مازندران