Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: پتر استانو سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا در جلسه مطبوعاتی روزانه: توافق بین حکومت یمن و شورای انتقالی جنوب در 5 نامبر سال 2019 در ریاض تحولی مهم و مثبت می باشد.
به گزارش خرداد به نقل از تی آر تی ،اتحادیه اروپا اعلام داشت، اعلام خودمختاری شورای انتقالی جنوب یمن که مورد حمایت امارات متحده عربی می باشد، به تلاشهای مربوط به پایان دادن به جنگ و تامین صلح و ثبات در کشور آسیب می رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پتر استانو سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا در جلسه مطبوعاتی روزانه اظهار داشت، توافق بین حکومت یمن و شورای انتقالی جنوب در 5 نامبر سال 2019 در ریاض تحولی مهم و مثبت می باشد.
استانو با اشاره براینکه، نیاز اصلی مردم یمن صلح می باشد، تصریح کرد، اعلام خودمختاری شورای انتقالی جنوب هم توافق ریاض را نقض کرده و هم به تلاشهای پایان دادن به جنگ و تامین ثبات در کشور با نظارت سازمان ملل ضربه می زند.
استانو با تاکید براینکه، اتحادیه اروپا از تمامی طرفین در یمن می خواهد که مفاد توافق ریاض را بجای بیاورند، گفت، مردم یمن نباید بیش از این متحمل درد و رنج بشود.
در این میان ائتلاف عرب با رهبری عربستان که از حکومت یمن حمایت می کند، در اعلام خودمختاری شورای انتقالی جنوب اعلام داشت، باید از گامهایی که بتواند توافق ریاض را لغو بکند، دوری جست.
نیروهای حزام الامنی وابسته به شورای انتقالی جنوب در 10 ام 2019 نخست در عدن پایتخت انتقالی و سپس نیز کنترل در شهرهای ابین و شبوه در شرق را در دست گرفته بودند.
حکومت یمن و  شورای انتقالی جنوب در 5 نوامبر 2019 در ریاض توافقی در مورد موضوعاتی چون بازگشت حکومت به عدن، تشکیل یک حکومت سیاسی، آغاز وابسته شدن تمامی تشکیلات نظامی به وزارتخانه های دفاع و کشور و تبادل اسرا به امضا رسید.
بین حکومت یمن و  شورای انتقالی جنوب با هدف اجرای توافق ریاض، در 20 آوریل مجددا توافقی به امضا رسیده بود. برچسب ها: اتحادیه اروپا ، خودمختاری ، شورای انتقالی جنوب در یمن

منبع: خرداد

کلیدواژه: اتحادیه اروپا خودمختاری شورای انتقالی جنوب در یمن اعلام خودمختاری شورای انتقالی جنوب شورای انتقالی جنوب اتحادیه اروپا حکومت یمن توافق ریاض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۱۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد

رئیس حزب حاکم «رویای گرجستان» در واکنش به قطعنامه مصوب پارلمان اروپا علیه گرجستان بیان کرد: قطعنامه پارلمان اروپا غیرقابل‌قبول، ناعادلانه و توهین‌آمیز است و همچنین حاوی ترفندی است که اشاره به امکان تجدیدنظر در رژیم بدون ویزا دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «ایراکلی گاریباشویلی» رئیس حزب حاکم «رویای گرجستان» در واکنش به قطعنامه مصوب پارلمان اروپا در خصوص پیش‌نویس قانون «شفافیت نفوذ خارجی» بیان کرد: قطعنامه پارلمان اروپا غیرقابل‌قبول، ناعادلانه و توهین‌آمیز است و همچنین حاوی ترفندی است که اشاره به امکان تجدیدنظر در رژیم بدون ویزا دارد.

وی با بیان اینکه مردم گرجستان به خوبی هدف از تصویب این قطعنامه را درک می‌کنند، گفت: می‌خواهم به مردم بگویم که «حزب خلق اروپا» دقیقاً با لابی‌گری «جنبش ملی» متحد اصلی خود در اروپا این قطعنامه شرم‌آور و ناعادلانه را اجرا کرد.

گفتنی است، حزب حاکم رویای گرجستان روز 3 آوریل پیش‌نویس قانونی را به مجلس این کشور ارائه کرده که قانون «شفافیت نفوذ خارجی» نام دارد.

طبق این قانون، سازمان‌های غیردولتی و رسانه‌های گرجستان که بیش از 20 درصد بودجه خود را از منابع خارجی تأمین می‌کنند، باید خود را به‌ عنوان نماینده خارجی یا «عامل تحت نفوذ خارجی» ثبت و معرفی کنند.

اتحادیه اروپا خواستار عدم تصویب این لایحه شده و اعلام کرد که لایحه نفوذ خارجی با اصلاحات دموکراتیکی که به منظور پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا لازم است، تضاد دارد.

شارل میشل رئیس شورای اروپا در شبکه اجتماعی ایکس هشدار داد که این لایحه گرجستان را از اتحادیه اروپا دورتر می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان