Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: کم‌توجهی به بحران کرونای صنعتی و عدم اتخاذ تدابیر متناسب با این سطح از بحران از سوی دولت موجب وارد آمدن تبعات جبران‌ناپذیری بر اقتصاد کشور می‌شود. ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مسعود گلشیرازی امروز دوشنبه در نشست خبری با موضوع بیداری اقتصادی اظهار داشت: کرونا باعث تغییر پارادایم نظام اقتصادی جهان شده و لازم است فعالان حوزه کسب و کار و حوزه‌های اجتماعی با درک درست از پیامدهای شیوع این بیماری، تمام ظرفیت‌های خود را برای گذر از این بحران بسیج کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کوچک‌تر شدن سفره خانوارها، کاهش قدرت خرید و در نتیجه سخت‌تر شدن شرایط بنگاه‌های اقتصادی از جمله تبعات بحران کرونا در GDP کشورها است. در این وضعیت دولت، فعالان اقتصادی و خانواده‌ها باید با هوشیاری و تطبیق‌‌پذیری سریع از این بحران عبور کرده و آن را به فرصت تبدیل کنند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان ادامه داد: در این وضعیت ضرروی است سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی مانند اتاق‌های بازرگانی و انجمن‌ها اقدام به تشکیل ستادهای بحران کنند.

وی با بیان اینکه انجام اقدامات حمایتی سریع از سوی دولت در عرصه‌های گوناگون از جمله حفظ نیروی انسانی، زنجیره تأمین و حمایت مالی مستقیم و بی‌واسطه از بنگاه‌های اقتصادی ضروری است، گفت: اگر این اتفاق رخ دهد و حمایت مالی دولت به بنگاه‌های اقتصادی گسیل شود، شاهد این حجم از متقاضیان بیمه بیکاری در دوران کرونا و تبعات اجتماعی این بیکاری‌ها نخواهیم بود.

گلشیرازی بیان کرد: کم‌توجهی به بحران کرونای صنعتی و عدم اتخاذ تدابیر متناسب با این سطح از بحران از سوی دولت موجب تبعات جبران‌ناپذیری بر اقتصاد کشور می‌شود. در واقع بیداری اقتصادی باید در تمام بسته‌های حمایتی دولت لحاظ شود.

وی تصریح کرد: تلنگر به فعالان اقتصادی برای درک شرایط عصر کرونای صنعتی، راه‌اندازی دوره‌های توانمندسازی آنها در نحوه مدیریت و رهبری، تغییرات حوزه بازاریابی، مالی، منابع انسانی و زنجیره تأمین و چگونگی حرکت به سمت دنیای پس از کرونا از جمله اقدامات اتاق بازرگانی اصفهان بوده است.

اتاق بازرگانی اهواز خواستار تشکیل ستاد نظارت بر عرضه اقلام ضروری در شرایط فعلی شدرئیس اتاق بازرگانی در نامه به جهانگیری: تسهیلات حمایتی کرونا، موجب لغو دیگر تصمیمات حمایتی نشودسایه رکود بی‌سابقه بر اقتصاد کاشان سنگینی می‌کند/مسئولان چه تدابیری اندیشیدند؟

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با بیان اینکه زمان آن رسیده که شعار «در خانه بمانیم» به «در کنار اقتصاد بمانیم» تغییر کند، اظهار داشت: این امر موجب می‌شود با هوشیاری کامل و در کنار یکدیگر چرخ‌های اقتصاد را به حرکت درآوریم. برای تحقق این امر نیازمند حمایت هر چه بیشتر دولت و تعامل و برادری جامعه کارگری و صاحبان بنگاه‌های اقتصادی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بحران کرونا ما را به ایجاد نهضتی اقتصادی ملزم می‌کند تا با بسیج کردن تمام ظرفیت‌ها در 3 حوزه دولت، بنگاه‌های اقتصادی و خانوارها بیداری اقتصادی را رقم بزنیم.

در ادامه این نشست، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: موانع کسب و کار در حوزه خدمات از معضلات جدی عصر کرونا است. امروز نوع گردشگری به گردشگری نیابتی تبدیل شده و اتاق بازرگانی اصفهان در حال تهیه زیرساخت‌های لازم برای این نوع گردشگری است تا فعالان این حوزه بتوانند بخشی از فعالیت‌های خود را به صورت تورهای آنلاین ارائه کنند.

محمدرضا رجالی با بیان اینکه کشورهایی مانند اسپانیا بیش از 30 درصد GDP خود را به رفع بحران بنگاه‌های اقتصادی و ارائه کمک‌های بلاعوض تخصیص داده‌اند، افزود: اما این رقم در ایران بسیار ناچیز و کمتر از 5 درصد بوده است که اصلاً متناسب با بحران فعلی نیست.

وی ادامه داد: در وضعیت فعلی تشکیل شورای عالی اقتصادی مدیریت کرونا در سطح حاکمیت و دولت و ایجاد کمیته‌های تأمین امنیت غذایی، تقویت زیرساخت‌های بهداشت و درمان، کمیته اشتغال، تحریک دائمی بازار و گردش زنجیره‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان همچنین خواستار بازنگری فوری در بودجه سال 1399 و تنظیم آن بر اساس شرایط موجود شد. 

انتهای پیام/165/ ع

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتاق بازرگانی اصفهان بنگاه های اقتصادی کرونای صنعتی بحران کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۱۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت است

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت بوده و تجارت علاوه بر مبادله کالا و سرمایه، تبادلات فرهنگی را نیز به دنبال دارد بنابراین می‌تواند عاملی برای توسعه گفت‌وگو و بستری برای صلح و ثبات باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر کشانی ضمن خوشامدگویی به مهمانان، رؤسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشورهای آسیایی، اعضای هیئت‌رئیسه اتاق ایران، رؤسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی ایران، مسئولین کشوری و استانی که مهمان اصفهان هستند، اظهار کرد: پیش‌نیاز رشد و پیشرفت در تمام عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، علمی و اقتصادی در هر جامعه‌ای صلح و آرامشی است که از راه گفت‌وگو بین جوامع و فرهنگ‌های مختلف محقق می‌شود.

وی اصفهان را «شهر صلح خاورمیانه» نامید و با بیان اینکه اصفهان از دیرباز محل هم‌زیستی مسالمت‌آمیز بین ادیان بوده است، افزود: قرن‌هاست مسلمانان، مسیحیان، یهودیان و زرتشتیان در کنار یکدیگر در اصفهان زندگی کرده و تاریخ هیچ منازعه‌ای بین ادیان را در این شهر ثبت نکرده است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ۵۶ درصد جمعیت و ۳۵ درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) جهان را در اختیار دارند، تصریح کرد: این آمار و ظرفیت نشان می‌دهد که با همکاری اتاق‌های بازرگانی و همراهی دولت‌ها می‌توان امیدوار بود ملت‌های آسیایی با هم‌افزایی به توسعه همه‌جانبه دست یابند.

کشانی ادامه داد: گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت بوده و تجارت علاوه بر مبادله کالا و سرمایه، تبادلات فرهنگی را نیز به دنبال دارد بنابراین می‌تواند عاملی برای توسعه گفت‌وگو و بستری برای صلح و ثبات باشد.

وی خاطرنشان کرد: دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا با شعار «آسیایی توانمندتر و منسجم‌تر از طریق فناوری‌های نوین» امروز (۲۹ آوریل ۲۰۲۴) به‌منظور گفت‌وگو بین اتاق‌های بازرگانی کار خود را آغاز می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به برگزاری نشست رؤسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی و نشست ارتقای سرمایه‌گذاری در آسیا در روز اول این اجلاس، تصریح کرد: در روز دوم نیز چهار میزگرد پیرامون «فناوری نو»، «گردشگری»، «امنیت غذایی و کشاورزی» و «توسعه پایدار» برگزار می‌شود که از مهمانان اجلاس برای حضور در این میزگردها و ارائه نظرات خود برای توسعه آسیا دعوت می‌کنم.

کشانی با بیان اینکه در اختتامیه نیز بیانیه و گزارش کار این اجلاس به‌عنوان سند نهایی منتشر خواهد شد، از مهمانان دعوت کرد از نمایشگاه توانمندی‌های استان اصفهان بازدید کنند. رئیس اتاق بازرگانی اصفهان از تلاش‌های وزارت امور خارجه در برگزاری این اجلاس و حضور مهمانان خارجی تقدیر کرد.

مجمع گفتگوی همکاری آسیاAsia Cooperation Dialogueبا هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند. ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است. کشورهای بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سیریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

کد خبر 749117

دیگر خبرها

  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصفهان
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌های اصفهان درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت است
  • آغاز دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • آسیای توانمندتر با استفاده از تکنولوژی و اشتراک دانش تحقق می یابد
  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند
  • آسیا با ترویج گفت‌وگو توانمندتر می‌شود