Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی با تاکید بر اینکه بهره‌مند شدن از امدادهای غیبی امری معمول است، گفت: انسان می‌تواند به واسطه ایمان، صبر و تحمل، جهاد و استغفار از امداد و نصرت الهی بهره‌مند شود. ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در ویژه برنامه تفسیر آیات سوره انبیاء که در حرم حضرت معصومه(س) بدون حضور جمعیت برگزار شد، اظهار داشت: خداوند گاهی می‌خواهد انسان را حفظ کند و اقدام به سبب‌سازی می کنند که همانند تنیده شدن تار عنکبوت در غار ثور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این موضوع نشان می‌دهد که بیشتر امور عالم به واسطه سبب‌سازی است و گاهی نیز خداوند به واسطه سبب‌سوزی همانند گرفتن حرارت از آتش، اقدام به حفظ و نشان دادن قدرت خود می‌نماید و از راه غیر طبیعی و امدادهای غیبی لطف و عنایت خود را نشان می‌دهد.

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی بیان کرد: حضرت ابراهیم(ع) با روش‌های مختلف از جمله استدلال، توبیخ و شکستن بت‌ها با مشرکان برخورد می‌کرد که بعد از این اقدامات مشرکان به وجدان خود مراجعه نموده و اعتراف به اشتباه خود کردند.

حجت الاسلام رفیعی: چالش مدرنیته از جمله ثمرات بیماری کرونا استرفیعی: از کجا بفهمیم خدا در زندگی ما پررنگ است؟/"کرونا" مدرنیته را به چالش کشید

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: بت‌ها هیچ قدرتی از خود نداشتند اما متاسفانه تعصب سران و لجالت رهبران آن‌ها استدلال‌های منطقی را کاهش داد و سبب شد به کشتن حضرت ابراهیم(ع) فکر کنند.

رفیعی با اشاره به آیه 68 و 69 سوره انبیاء تصریح کرد: افراد لجوج به جای اینکه از اشتباه و خطای خود توبه کنند، تصمیم گرفتند حضرت ابراهیم را آتش بزنند چراکه وقتی تعصب بی‌جا و لجاجت وارد زندگی انسان شود نتیجه عکس و غلط حاصل می‌شود و گمراهی به دنبال دارد.

وی افزود: آتش به میزانی زیاد بود که امکان نداشت کافران خود بتوانند حضرت را به آتش بیاندازند به همین علت از منجنیق استفاده کردند و زمانی که حضرت را درون آتش انداختند، جبرئیل به کمک آمد و حضرت ابراهیم(ع) ندا داد خداوند حافظ و یاری کننده است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه 69 سوره انبیاء ادامه داد: این آیه به سرد شدن آتش اشاره شده و بر اساس روایت حضرت ابراهیم(ع) تا سه روز داخل آتش بود اما آتش هیچ حرارتی نداشت به گونه‌ای که حتی ظرف آبی هم از این آتش انبوه گرم نمی‌شد.

عضو هیئت عامی جامعه المصطفی با اشاره به جایگاه امدادهای غیبی گفت: امدادهای غیبی به این معنا نیست که انسان گوشه‌ای بنشیند و منتظر امداد باشد بلکه باید انسان سعی و تلاش کند و توکل بر خداوند داشته باشد تا مورد عنایت الهی قرار گیرد.

رفیعی با تاکید بر اینکه بهره‌مند شدن از امدادهای غیبی امری معمول است، خاطرنشان کرد: انسان می‌تواند به واسطه ایمان، صبر و تحمل، جهاد و استغفار از امداد و نصرت الهی بهره‌مند شود.

انتهای پیام/452/ ع

R7854/P1494/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حضرت ابراهیم ع امدادهای غیبی بهره مند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۱۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان ملارد معارفه شد

ایسنا/تهران نصرت الله اسلامی به عنوان سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان ملارد منصوب شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس حکمی از سوی علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، جناب آقای نصرت الله اسلامی به عنوان سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان ملارد منصوب شد.

همچنین طی جلسه ای با حضور آقایان حسین پور و طوسی معاونین اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و سهیل غلامی معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان ملارد از زحمات ۴ ساله رسول ضابطیان رئیس سابق این اداره تقدیر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • باید هرکس، وظیفه خود را بداند و به آن عمل کند
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • خشونت در دانشگاه‌های آمریکا برای حفظ آبرو است
  • شوخی دور از ذهن ابراهیم رئیسی با محافظان خود + ویدئو
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • انسان در سایه آگاهی و دانش به تقرب الهی می‌رسد
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند
  • تصویری عجیب از همسر علیرضا بیرانوند به همراه یک سگ غول‌پیکر!
  • رئیس جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان ملارد معارفه شد