Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:38:34 GMT

زنجان پیشگام در طرح پایلوت غربالگری کرونا

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۲۰۴۶

زنجان پیشگام در طرح پایلوت غربالگری کرونا

ایسنا/زنجان نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران گفت: زنجان نقش مهمی در ادغام طرح پایلوت غربالگری کرونا، تست کرونا، رهگیری تماس در بیماران و تریاژ بیماران قبل از بستری شدن در بیمارستان‌ها برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا داشته است.

کریستف هملمن عصر امروز (۸ اردیبهشت) در جلسه نمایندگان سازمان جهانی بهداشت برای طرح غربالگری سلامت که در سالن همایش‌های روزبه زنجان برگزار شد، در رابطه با طرح پایلوت غربالگری در استان زنجان، اظهار کرد: در بحث غربالگری تست کرونا که در استان زنجان به عنوان پایلوت کشوری برگزار می‌شود، کاری مهم است، به ویژه اینکه در این طرح غربالگری از طریق تست آزمایشگاهی اهمیت دارد و بحث رهگیری تماس آن نیز مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه طرح پایلوت غربالگری استان زنجان فقط در بیمارستان‌ها اجرا نمی‌شود بلکه در سطح ارائه خدمات اولیه (phc) یا مراکز جامع خدمات نیز در حال اجرا است، افزود: کنترل بهتر، طغیان و اپیدمی کرونا بسیار مهم است، بنده از طریق وزیر بهداشت ایران و رئیس کمیته ملی کووید - ۱۹ ایران با سیستم بهداشت آشنایی کاملی دارم و دانشگاه علوم پزشکی زنجان را به عنوان یک سیستم بهداشتی قوی می‌شناسم.

این مسئول تصریح کرد: زمانی که طرح بسیج غربالگری کرونا قرار بود فعالیت خود را آغاز کند، درست شبی بود که ماموران سازمان جهانی بهداشت به ایران آمده بودند و قرار بود این طرح از فردا صبح اجرا شود؛ بسیار خرسندیم که این موضوع را به صورت بسیار شفافی مطرح کرده و به تیم سازمان جهانی بهداشت اطمینان کرده و جویای نظر این تیم شدند.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران، با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت به عنوان یکی از آژانس‌های سازمان ملل متحد، همکاری خوب و نزدیکی با وزارت بهداشت ایران دارد، ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت، دچار بارش افکار درگیر شده‌ است؛ بنابراین جای تقدیر دارد که کشور ایران به صورت کاملا شفاف موضوع طرح پایلوت غربالگری استان زنجان را با ما مطرح کرده و در قسمتی از این برنامه با این سازمان مشورت کرده است.

هملمن با اشاره به نقش مهم زنجان در ادغام طرح پایلوت غربالگری کرونا، تست کرونا و رهگیری تماس با بیماران، اظهار کرد: زنجان نقش مهمی را در تریاژ بیماران قبل از بستری شدن در بیمارستان‌ها برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا داشته و پیشگام بوده که قابل تقدیر است.

وی ضمن تشکر ویژه از رئیس انستیتو پاستور ایران، با اشاره به یکی از سخنان وی، افزود: دکتر بیگلری می‌گوید: فرق برنامه کشوری با برنامه‌ای که در استان اجرا می‌شود این است که در کشور سیاست‌ها نوشته می‌شود ولی در استان اجرا می‌شود و همیشه این ریسک وجود دارد که اگر در برنامه خطا رخ دهد، اولین بازخورد آن در استان بوده و اگر به مرحله افتخار و موفقیت برسد افتخار آن نیز به استان خواهد رسید.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران، با بیان اینکه افتخار موفقیت طرح پایلوت غربالگری کرونا برای استان زنجان بوده و خواهد ماند که کار به این خوبی را در منطقه انجام شده است، خاطرنشان کرد: ممنونم که این اجازه را به سازمان جهانی بهداشت دادید که این برنامه را به صورت مستندسازی مشترکی تجربیات را، نه تنها فقط در کشورهای منطقه بلکه سایر کشورها نیز از نسخه‌ای که سازمان جهانی بهداشت به زبان انگلیسی ارائه خواهد داد، بتوانند استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان کروناویروس سازمان جهانی بهداشت غربالگري سازمان جهانی بهداشت استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۲۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد

معاون اداری نخست وزیر حکومت طالبان در دیدار با رئیس منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در این سازمان به حکومت کنونی کابل شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالسلام حنفی» معاون اداری نخست وزیر حکومت طالبان در دیدار با «حنان حسن بلخی» رئیس منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در این سازمان به حکومت کنونی کابل شد.

ارگ در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت حنفی خواستار بازگرداندن عضویت افغانستان در نشست‌های منطقه‌ای کمیته اجرایی این سازمان شده است.

ریشه کنی فلج اطفال (پولیو) با همکاری سازمان بهداشت جهانی برای تأمین واکسن و فعال سازی آزمایشگاه‌های تشخیص فلج اطفال از دیگر موارد گفتگوی حنفی و حنان حسن بلخی بوده است.

معاون اداری نخست وزیر طالبان همچنین خواستار ایجاد مرکز درمان سرطان، کلینیک‌های بهداشتی درمانی در مناطق دوردست، همکاری برای پیشگیری از سوءتغذیه کودکان، تامین آب آشامیدنی سالم، تجهیز کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها به تجهیزات پزشکی پیشرفته و آموزش متخصصان شدند.

وزیر بهداشت طالبان: افغانستان با کمبود پزشک زن مواجه استطالبان: جامعه جهانی با بخش بهداشت افغانستان برخورد سیاسی نکنددیدبان حقوق بشر: کاهش کمک‌های خارجی نظام بهداشت افغانستان را با بحران مواجه کرده است

عبدالسلام حنفی در این دیدار با اشاره به جاری شدن سیلاب شدید در ولایت‌های مختلف افغانستان بر حمایت و همکاری سازمان‌های بین‌المللی از فراهم‌آوری کشت و معیشت جایگزین برای کشاورزان تأکید کرد.

حنان حسن بلخی با تاکید بر این که موضوع سلامت، غیرسیاسی است، اظهار داشت امیدواریم در زمینه بهتر بهداشت و درمان شرایط آموزشی بهتری برای مردم افغانستان فراهم شود زیرا مردم افغانستان شایستۀ دسترسی به خدمات بهتر در عرصۀ مختلف از جمله بهداشت و درمان می‌باشند.

بلخی همچنین اذعان داشت با همکاری نهادهای بین المللی و اتحادیه اروپا پروژه سه ساله ایجاد مراکز بهداشت و درمان در ولایات مختلف افغانستان در دست اجراست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • پیش بینی غربالگری ۵ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در لردگان
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله به رفح
  • سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح حمام خون راه می‌اندازد
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود