Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت از سوی ایران به دلیل پرتاب موفق ماهواره نظامی را رویکردی ریاکارنه و مصداق اقدامات دوگانه واشنگتن خواند. تاریخ انتشار: 19:33 - 08 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۵۹۸۶

به گزارش خبرگزاری میزان، میخائیل اولیانوف یکشنبه شب در توئیتی اظهار داشت: آمریکایی ها معتقدند که پرتاب ماهواره نظامی از سوی ایران نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است اما نکته اصلی تلاش واشنگتن برای لطمه وارد کردن به همین قطعنامه(با خروج از برجام) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این اقدامات و اظهارات نشان می دهد که آمریکا رویکردی ریاکارانه دارد و معیاری دوگانه را (در روابط بین المللی) دنبال می کند.

پیشتر نیز لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته امور بین الملل مجلس دومای روسیه (پارلمان) همراه با مجلس سنا و دولت این کشور در واکنش به ادعای آمریکا مبنی بر نقض قطعنامه شورای امنیت از سوی ایران اعلام کرد: اقدام تهران در پرتاب ماهواره نظامی نور ۱ به فضا، به هیچ وجه نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به حساب نمی‌آید.

کنستانتین کاساچوف رئیس کمیسیون امور بین‌الملل شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) هم با رد ادعای آمریکا درخصوص نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت از سوی ایران به دلیل پرتاب موفق ماهواره نظامی نور۱ به خبرگزاری اینترفاکس روسیه گفت: هیچ قطعنامه‌ای ایران را متعهد به انجام ندادن این کار نکرده است.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز در واکنش به پرسش خبرنگار ایرنا در کنفرانس خبری که به صورت ویدئویی برگزار شد، اعلام کرد: ایران با پرتاب ماهواره نظامی نور۱ قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض نکرده است و ادعای طرف آمریکایی دراین باره بی‌اساس است

وی افزود: بارهاست که آمریکا تلاش می‌کند که خود را از محکومیت جهانی بخاطر نقض قطعنامه ۲۲۳۱ خلاص کند و به همین دلیل ایران را متهم می‌کند ما این تاکتیک آمریکا را بی اعتبار می‌خوانیم و در شورای امنیت نیز چنین حرکتی را مردود خوانده‌ایم، قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و برجام، ایران را از حضور صلح آمیز در فضا و امور فضایی منع نکرده است ضمن اینکه ادعای آمریکا مبنی بر این که موشک‌های فضایی ایرانی می‌تواند سلاح هسته‌ای حمل کند، بی‌اساس است.

زاخارووا تصریح کرد: ایران هیچگاه سلاح هسته‌ای تولید نکرده است و در آینده نیز چنین سلاحی نخواهد داشت. اما آمریکا به توسعه توانمندی موشکی و هسته‌ای خود می پردازد.

نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت.

ماهواره نور ۱ به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران از ماهواره‌بر ۳ مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

وی گفت: ایران بیشتر از همه کشورها مورد بازرسی‌های هسته ای قرار گرفته و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این واقعیت را تایید می‌کند و بازرسان آژانس باوجود ریسک بر اثر شیوع کرونا به بازرسی‌های شبانه روزی در مراکز ایران ادامه می‌دهند.

زاخارووا افزود: ایران با وجود تمام تلاش ها و کارشکنی های آمریکا به اجرای برجام ادامه می دهد. واشنگتن با ایجاد مانع سعی دارد نقض این توافق بین المللی توسط خود را پنهان کند.

 

بیشتر بخوانید:  کره شمالی در حال ساخت موشک دوربرد با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای  مسیر جدید کره شمالی در قبال آمریکا ژنرال پاکستانی: پرتاب ماهواره نور۱ سیاست فشار حداکثری آمریکا را شکست داد

وی ادامه داد: طرف آمریکایی در اظهارات اخیر خود در مورد ایران حتی خجالت کشید به برجام اشاره کند و اعلام کرد که اگر ایران تعهدات خود را نقض کند پاسخگو خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: اظهارات بی اساس مقام‌های وزارت خارجه آمریکا درباره ایران، شرکت کنندگان در برجام را برای حفظ و اجرای این توافق بین‌المللی مصمم تر می کند.

/انتهای پیام/

ایرنا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: موشک امریکا قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ماهواره نظامی پرتاب ماهواره سوی ایران نقض قطعنامه بین المللی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۲۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واعظی: روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، اولین جلسه دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه در سال جدید برگزار و پیرامون موضوع سیاست خارجی و مباحث مربوط به تقابل نظامی بازدارنده ایران در برابر اسرائیل تبادل نظر و گفتگو شکل گرفت.

محمود واعظی رئیس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه در ابتدای این جلسه گفت: خاورمیانه همواره منطقه‌ای پر اهمیت بوده و به همین دلیل دولت‌های بزرگ همواره برای حضور و نفوذ در امور و اداره آن مداخله می‌کردند.

 از این روی  دوجنگ مداخله جویانه و بسیار مهم آمریکا با کشور‌های افغانستان و عراق  سود و منفعتی برایش به ارمغان نیاورد و به همین دلیل به دنبال ایجاد و بسط جنگ با ایران که اسرائیل با اقدامات مشمئز کننده خود به دنبال آن بود، نیست.

وی افزود: ژئوپلتیک منطقه در حال تغییرات اساسی است و این تغییرات بر روی کشور‌های منطقه نیز اثر کرده و کشور‌های عربی منطقه به رهبری عربستان سعودی می‌خواهند به سمت توسعه اقتصادی بروند و از همین روی به دنبال آرامش وحفظ ثبات و امنیت درمنطقه است.

واعظی در ادامه گفت: نقش آفرینی و کنشگری فعال و موثر ایران در  منطقه در راستای امنیت سازی وثبات موجب افزایش نقش و قدرت ایران خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تا قبل از ۷ اکتبر تمام آمریکا و کشور‌های اروپایی به دنبال تضعیف و تنبیه روسیه در جنگ  اوکراین بودند، اما پس از حمله کوبنده حماس به رژیم صهیونیستی، خاورمیانه و مسئله فلسطین موضوع اول جهان شد و موضوع اوکراین به حاشیه رفت و روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد.

دیگر خبرها

  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها (فیلم)
  • (ویدئو) توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها
  • روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه؛ خسارت سنگین روس‌ها + ویدئو
  • واعظی: روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • ببینید | حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره ایرانی‌ها
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است