Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل گمرک استان یزد با اشاره به شیوع ویروس کرونا و لزوم تامین نیازهای داخلی از تسریع در ترخیص کالاهای بهداشتی وارداتی مورد نیاز استان خبر داد و گفت: این کالاها با  رعایت استانداردها و موارد ایمنی لازم در کمترین زمان ممکن در گمرک استان ترخیص شد. ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، در بسته خبری پیش‌رو، بخشی از اخبار گوشه و کنار استان یزد گردآوری و در اختیار خوانندگان و مخاطبان خبرگزاری تسنیم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد حسین سلمانی ندوشن در نشست مدیران استانی وزارت اقتصاد افزود: واردات کالاهای بهداشتی شامل تب سنج و کیت های آزمایشگاهی، پارچه، الیاف و مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید می باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای استان، اقدام به تولید مواد ضدعفونی کردند افزود: در همین راستا،  صادرات کالاهای بهداشتی از جمله مواد ضد عفونی، ماسک، دستکش و غیره ممنوع شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه گمرک، آخرین ایستگاه ترخیص و یا صادرات کالا است و تعدادی ارگان های همجوار  در این زمینه نقش دارند و باید مجوز های لازم را صادر کنند گفت: صحیح نیست که زمانبر شدن ترخیص کالا به حساب گمرک نوشته می شود؛ در حالیکه ما برای انجام وظایف خود آمادگی کامل داریم و صدور مجوز ما منوط به مجوز سایر ارگان های مرتبط می باشد.

مدیر کل گمرک استان یزد خواستار همکاری بیشتر دستگاههای دخیل در امر صادرات و واردات شد و اظهار داشت: گمرک این آمادگی و توانایی را دارد که کالاها را در کمترین زمان ممکن ترخیص کند.

کارکنان یگان ویژه انتظامی یزد با اهدای خون، حس همدلی خود را به نمایش گذاشتند

با توجه به کاهش اهدای خون به علت شیوع ویروس کرونا و نظر به اینکه مردم در ماه مبارک رمضان به علت روزه داری کمتر جهت اهدای خون مراجعه می نمایند، معاون و تعدادی از کارکنان یگان ویژه انتظامی در دومین شب از ماه مبارک با مراجعه به انتقال خون یزد حس همدلی خود را در ماه مهربانی به نمایش گذاشتند.

گفتنی است انتقال خون یزد در ماه مبارک رمضان صبح از ساعت 8 لغایت 13 و پس از افطار از ساعت 20:30 لغایت 23:30 فعال می باشد.

 توزیع بیش از 159 هزار تن انواع نهاده های دامی در یزد

در سال 1398 به میزان 159 هزار و 133 تن انواع نهاده‏های دامی توسط شبکه تعاون روستایی و کشاورزی استان یزد درسطح استان توزیع شد.

  "یداله جوادپور" مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد با اعلام خبر فوق اظهار نمود: شبکه تعاون روستایی و کشاورزی استان طی سال 1398 بیش از 159 هزار تن انواع نهاده های دامی نظیر سبوس، جو، ذرت دانه ای، کنجاله سویا، کنجاله پنبه، کنسانتره دامی خرید و میان تولیدکنندگان واحدهای دام و طیور استان توزیع کرده است. وی در ادامه به تأمین و توزیع نهاده‌های کشاورزی در سطح استان نیز اشاره داشت و گفت: شبکه تعاون روستایی و کشاورزی استان یزد در سال 1398 بیش از 750 تن انواع بذور اصلاح شده نظیر گندم و جو را تولید، فرآوری و در بخش کشاورزی استان توزیع کرده است. مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد در ادامه تصریح نمود: شبکه تعاون روستایی و کشاورزی استان یزد طی سال1398 بیش از 16 هزار تن انواع کود شیمیایی، ریز مغذی و آلی و زیستی و قریب 15 هزار لیتر انواع سموم تأمین و در بخش کشاورزی استان توزیع کرده است.

از گوشه و کنار یزد| ارتباط مستقیم با اقشار مختلف حرکت به سمت حل چالش‌های قضائی استاز گوشه و کنار یزد| حریم بصری امیرچقماق آزاد می‌شوداز گوشه و کنار یزد| رونق و جهش تولید نیازمند اقدام و عمل است

برگزاری بیش از 37 هزار نفر ساعت دوره ی آموزشی در سال گذشته

سرپرست دفتر منابع انسانی و آموزش شرکت آبفا، از برگزاری 209 دوره آموزشی طی 37 هزار و 466 نفر ساعت برای کارکنان و پیمانکاران این شرکت ، در سال گذشته خبر داد.

احمد سرتیپ زاده بیان کرد : دوره های آموزشی برگزار شده در سال 1398 به تفکیک 30 هزار و 95 نفرساعت شغلی اختصاصی ، 5 هزار و 688  نفرساعت توجیهی و عمومی بوده است.

سرتیپ زاده اظهارداشت : در جهت توانمندسازی پیمانکاران، در سال گذشته یک هزار و 683  نفرساعت آموزش طی 25 دوره آموزشی برای 218 نفر از پیمانکاران این شرکت برگزار شده است .

وی خاطرنشان کرد : با توجه به اهمیت دوره های شغلی اختصاصی، 84 درصد از دوره های برگزار شده شغلی اختصاصی بوده که به صورت عملی، کارگاهی و تخصصی برگزار شده است و برخی از دوره های آموزشی نیز در محل تاسیسات و تجهیزات مرتبط با دوره و به صورت کارگاهی برگزار شده است.

سقوط دکل خط 63 کیلوولت پست شهید سامعی به غرب استان یزد

در پی وزش طوفان شدید عصر امروز، دکل برق شماره 15 خط 63 کیلوولت ارتباطی بین پستهای شهید سامعی به پست برق غرب متعلق به شرکت برق منطقه‌ای یزد سقوط کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، وزش طوفان با سرعت 97 کیلومتر بر ساعت موجب ایراد خسارت به بخشی از شبکه‌های انتقال و فوق توزیع استان شد.

علی‌محمد فتح‌آبادی، معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد با اعلام این خبر افزود: خوشبختانه با حضور به‌موقع پیمانکاران اجرایی و همکاران معاونت بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد، اقدامات لازم برای بازیابی شبکه، رفع خاموشی‌ها و عادی‌سازی شبکه صورت گرفت.

شناسایی نیازمندان در محلات با محوریت مساجد انجام می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: شبکه گسترده نیکوکاری در سطح استان با محوریت مساجد مسئولیت شناسایی نیازمندان محله را بر عهده‌دارند.

محمد شجاعان، مدیرکل کمیته امداد استان یزد در مصاحبه با واحد خبر سیمای مرکز یزد بابیان اینکه مراکز نیکوکاری در سه بخش محله محور، تخصصی و صنفی با شعار مردم برای مردم در حال فعالیت و گسترش است، گفت: مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: شبکه گسترده نیکوکاری در سطح استان با محوریت مساجد مسئولیت شناسایی نیازمندان محله را بر عهده‌دارند.

دبیر رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه به نیازمندان استان یزد، افزود: در ایام شیوع بیماری کرونا گروه‌های مختلفی برای شناسایی نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده از بیماری کرونا با تأکید بر محله محوری و مسجد محوری فعال شدند و پس از شناسایی افراد، اطلاعات آنان در سامانه خیر و احسان مراکز نیکوکاری ثبت شد و کار توزیع بسته‌های معیشتی با استفاده از این اطلاعات همچنان در محلات در حال انجام است.

وی افزود: افراد نیازمند و یا کسانی که خانواده نیازمندی را شناسایی کرده‌اند که مستحق دریافت کمک هستند می‌توانند به مراکز نیکوکاری در محلات مراجعه کنند و یا از طریق شماره تلفن چهاررقمی 1811 تماس گرفته تا هماهنگی‌های لازم برای ثبت اطلاعات افراد نیازمند و بررسی وضعیت آنان برای دریافت بسته‌های معیشتی و ارائه خدمات موردنیاز انجام شود.

5 مصدوم در تصادف موتورسیکلت ها

فرمانده انتظامی شهرستان "ابرکوه" گفت: بر اثر برخورد 2 دستگاه موتورسیکلت در یک جاده روستایی، 5 نفر مصدوم شدند.

سرهنگ سعید زینلی گفت: در پی اعلام یک فقره تصادف جرحی در ساعت 23 در جاده روستای "مریم آباد" شهرستان "ابرکوه" بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند 2 دستگاه موتورسیکلت با یکدیگر برخورد کرده اند.

وی افزود: در این حادثه 5 نفر مصدوم که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان اعزام و وسایل نقلیه روانه پارکینگ شدند.

سرهنگ زینلی بیان کرد: کارشناسان پلیس راه استان در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را تجاوز به چپ یکی ازموتورسیکلت ها اعلام کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان "ابرکوه" در پایان به رانندگان توصیه کرد: از عجله و شتاب بی مورد هنگام رانندگی و تردد با موتورسیکلت خودداری کنند و برای حفظ سلامتی خود، سرنشینان وهمسفران به قوانین رانندگی احترام بگذارند

توقیف محموله مرغ فاقد مجوز دامپزشکی در تفت

فرمانده انتظامی شهرستان"تفت" از کشف 930 قطعه مرغ گوشتی غیرمجاز و بدون مجوز بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "وحیداحمدی" گفت: مأموران پاسگاه انتظامی"نصرآباد" شهرستان"تفت" هنگام گشت زنی و کنترل محورهای عبوری به یک کامیون "هوو" مشکوک و خودرو را متوقف کردند.

احمدی افزود: در بازرسی از خودرو 930 قطعه مرغ گوشتی غیرمجاز که بدون مجوز بهداشتی حمل می شد کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تفت با اشاره به این که در این رابطه یک متهم دستگیر و خودرو توقیف شده است تصریح کرد :کارشناسان ارزش بار قاچاق کشف شده را بالغ بر 325 میلیون ریال برآورد کردند.

کشف هروئین از داخل قوطی "چای"

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان گفت: ماموران، مسافر اتوبوس را که 3 کیلو و 700 گرم هروئین را داخل قوطی های چای جاساز کرده بود دستگیر کردند.

سرهنگ "علی افخمی" اظهار داشت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید مدنی هنگام کنترل خودروهای عبوری، به مسافر یک دستگاه اتوبوس که از زاهدان عازم اصفهان بود مشکوک شده و وی را مورد بازرسی قرار دادند.

سرهنگ افخمی ادامه داد: ماموران در بازرسی از وسایل همراه وی 3 کیلو و 700 گرم هروئین را به صورت جاساز از داخل قوطی های "چای" کشف کردند.

سارق مغازه با 5 فقره سرقت دستگیر شد

با تلاش کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان، سارق حرفه ای دستگیر و به 5 فقره سرقت مغازه اعتراف کرد.

سرهنگ "محمدرضاحناساب" رئیس پلیس آگاهی استان یزد درباره این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از مغازه ها در سطح شهر یزد که نگرانی شهروندان را نیز به دنبال داشت، تیمی از ماموران باتجربه اداره مبارزه با سرقت به بررسی موضوع پرداختند.

سرهنگ حناساب افزود: ماموران پلیس با پیگیری های مستمر، موفق به شناسایی سارق شده و پس از هماهنگی با مقامات قضائی، متهم را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

وی ضمن اشاره به بازجویی های فنی کارآگاهان پلیس آگاهی گفت: متهم در بازجویی های انجام شده به 5 فقره سرقت مغازه در سطح شهر یزد اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان یزد در پایان با بیان اینکه متهم این پرونده روانه زندان شد خاطرنشان کرد: تلاش پلیس برای شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

انتهای پیام/ ع

R41376/P1494/S6,76/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شبکه تعاون روستایی و کشاورزی استان فرمانده انتظامی شهرستان شرکت برق منطقه ای یزد شناسایی نیازمندان کالاهای بهداشتی استان یزد استان توزیع گوشه و کنار پلیس آگاهی برگزار شده سطح استان فقره سرقت تن انواع سال 1398

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۲۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترخیص همه نهاده‌های وارداتی از بندر امیرآباد

دکتر حمزه آقاپور کاظمی مدیرکل دامپزشکی مازندران در نشستی که با حضور دادستان شهرستان بهشهر، مدیرکل بندر امیرآباد و سایر مسئولین شهری در بندر امیرآباد برگزار شد گفت: با توجه به نظارت‌های شبانه روزی همکاران بخش قرنطینه اداره دامپزشکی شهرستان بهشهر و اقدامات انجام گرفته، تمامی محموله‌های نهاده وارداتی که اجازه تخلیه آن توسط دامپزشکی صادر شد برابر ضوابط ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور مورد بررسی قرار گرفت و مجوز ترخیص گردید.

او افزود: با توجه به سیاست‌های دولت مردمی و در راستای رشد و جهش‌های حمایت از تولیدات دامی اداره کل دامپزشکی استان مازندران در کمترین زمان ممکن نسبت به تعیین تکلیف نهاده‌های وارداتی اقدام می‌کند.

دکتر آقاپور کاظمی با اشاره به دقت و جدیت نظارت‌های دامپزشکی، گفت: اقدامات دامپزشکی مازندران نشان داد در حفظ سلامت شهروندان کوتاه نخواهد آمد کما اینکه در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن نهاده در بنادر سه گانه استان اجازه تخلیه داده نشد و حتی در نخستین روز از سال جدید نیز با وجود تعطیلات نوروزی طی اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ۵هزار تن نهاده فاسد به کشور مبدا عودت شد.

دادستان بهشهر نیز در این دیدار ضمن تقدیر از اقدامات دامپزشکی از شرکت‌های وارد کننده نهاده خواست در اسرع وقت نسبت به تخلیه نهاده‌های ترخیص شده از سوی دامپزشکی اقدام کنند.

اداره کل دامپزشکی مازندران در راستای نظارت‌های شبانه روزی و تسهیل در امور ترخیص نهاده‌ها نسبت به استقرار نیروی دولتی و همچنین مسئول فنی و بهداشتی بخش خصوصی در بنادر سه گانه استان اقدام نموده به طوری که هیچ کشتی صورت ورود به بنادر مشکلی در ۲۴ساعت شبانه روز جهت نمونه گیری، آزمایشات و صدور مجوز تخلیه محموله‌ها ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ترخیص همه نهاده‌های وارداتی از بندر امیرآباد
  • به مفهومی به اسم شبکه تنظیم گری کشوری نیاز داریم
  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد
  • (ویدیو) امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران!
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور