Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@03:47:48 GMT

پذیرش حوزه های علمیه خواهران ایلام بدون آزمون ورودی

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۲۳۰۰

پذیرش حوزه های علمیه خواهران ایلام بدون آزمون ورودی

زینب جمالی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: متقاضیان تحصیل در حوزه های علیمه برای سال تحصیلی ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ روند ثبت نام خود را از طریق سایت paziresh.whc.ir و یا با مراجعه به مدارس علمیه استان انجام دهند.

وی افزود: ظرفیت پذیرش امسال دانشجویان طلبه خواهر در سطح ۲ (کارشناسی ) ۱۶۰ نفر است که با توجه به شیوع کرونا آزمون های ورودی از داوطلبان گرفته نمی شود و کسب نمره ۱۲ به عنوان حداقل معدل دیپلم و نیز مصاحبه و داشتن برنامه های علمی جایگزین آزمون ورودی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالی یادآور شد: خواهران طلبه در کنار آموزش دروس مختلف فنون مشاوره دینی، خانواده و تبلیغ را فرا می گیرند و بعد از فارغ التحصیل شدن از حوزه این مهارت ها به صورت عملی و کاربردی در سطح خانواده و اجتماع برای آنها کاربردی خواهد بود.

وی با بیان اینکه استان ایلام دارای ۶ مرکز حوزه علیمه خواهران است، اضافه کرد: در این حوزه های علمیه ۵۰۰ طلبه در سه سطح ۲ (کارشناسی)، سه (کارشناسی ارشد) و تخصصی چهار (دکترا ) در حال تحصیل هستند و ۸۰۰ نفر نیز تاکنون موفق به اتمام تحصیل شده اند.

وی گفت: برای سال تحصیلی جدید ۱۰۵ رشته جدید در هر سه سطح راه اندازی شده است که دانش آموختگان پایه های مختلف در این سطوح و رشته ها به ادامه تحصیل می پردازند.

جمالی تاکید کرد: یکی از اهداف عالیه حوزه های علمیه خواهران علاوه بر افزایش سطح علمی و دینی دانشجویان طلبه، در واقع تربیت مادران و زنانی جسور و متعهد است که با بهره گیری از علوم حوزوی در شرایط جامعه امروزی کانون خانواده را از گزند آسیب ها و ناهنجاری ها در امان بدارند و فرزندانی سالم تربیت کنند.

طلبه های خواهر غسل اموات کرونایی را انجام می دهند

معاون آموزشی حوزه های علیمه خواهران نیز گفت: با شیوع بیماری کرونا و در پی سلسه جلساتی که با حوزه علیمه برداران، دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری برگزار شد، طلبه های خواهر در کنار براداران اقدام به انجام آداب شرعی غسل و کفن اموات خانم کرده اند.

زینب عزیزپور افزود: باتوجه به دغدغه های مقام معظم رهبری مبنی بر انجام اموارت شرعی و دینی برای اموات مبتلا به کرونا، طلبه های خواهر نیز به این عرصه وارد شدند و تاکنون در چهار مورد غسل اموات کرونایی خانم مشارکت داشته اند.

وی یادآور شد: سه مورد از این ماموریت ها برای تیمم بدل الغسل بوده که در آن زمان غسالخانه مخصوص این اموات هنوز احداث نشده بود و طی روزهای اخیر نیز اولین مورد از غسل شرعی این اموات با رعایت موازین بهداشتی اتوسط خواهران طلبه انجام گرفت.

عزیرپور تاکید کرد: باتوجه به مذاکرات انجام شده با شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی البسه مورد نیاز طلبه های غسال به منظور حفظ و تضمین سلامت آنها تامین شده است و دغدغه ای در این زمینه وجود ندارد.

برچسب‌ها پذیرش بدون آزمون ایلام حوزه علميه مقام معظم رهبری دانشجو پروندهٔ خبری آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پذیرش بدون آزمون ایلام حوزه علميه مقام معظم رهبری دانشجو پذیرش بدون آزمون ایلام حوزه علميه مقام معظم رهبری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۲۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید طلاب حوزه علمیه یاسوج از زندان مرکزی این شهر


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فراخوان پذیرش داوطلب برای حوزه علمیه استان
  • کسی احساس تکلیف کند در برابر مشکلات تسلیم نمی‌شود
  • آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در گراش
  • مراسم عزاداری آخرین مسافر بقیع در مدرسه علمیه خان شیراز
  • ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت
  • حجم وحشتناک آب ورودی به تنگه زرانگوش در استان ایلام
  • عظمت آب ورودی به تنگه زرانگوش در ایلام
  • ببینید | حجم وحشتناک آب ورودی تنگه زرانگوش در ایلام
  • بازدید طلاب حوزه علمیه یاسوج از زندان مرکزی این شهر
  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش