Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، مارتین گریفیث در بیانیه‌ای تاکید کرد: وقوع حوادث اخیر در شهر عدن و سایر مناطق جنوب یمن ناامیدکننده است؛ به ویژه اینکه این مناطق هنوز از صدمات ناشی از سیل‌های اخیر بهبود نیافته و در معرض ویروس کرونا قرار دارند.

وی افزود، اکنون بیش از هر زمان دیگری باید همه بازیگران سیاسی با حسن‌نیت با یکدیگر همکاری و از اتخاذ اقدامات تنش‌زا اجتناب کنند و منافع یمنی‌ها را در اولویت قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گریفیث تاکید کرد: توافق ریاض مبتنی بر مشارکت شورای انتقالی جنوب در رایزنی‌های سیاسی برای یافتن راهکار نهایی و پایان دادن به درگیری‌ها در یمن و تامین منافع همه مردم این کشور است.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن خواستار اجرای هرچه سریعتر توافق ریاض با حمایت ائتلاف تحت رهبری عربستان شد و تاکید کرد که این توافق باید اهالی جنوب یمن را در نظر بگیرد و خواسته‌های آنها را به ویژه در خصوص برقراری امنیت و ارائه خدمات عمومی به آنها تامین کند.

شورای انتقالی جنوب یمن که از حمایت امارات برخوردار است، بامداد روز گذشته (یکشنبه) در استانهای جنوبی یمن حکومت خودمختار اعلام کرد و در آن وضعیت فوق‌العاده را به مرحله اجرا گذاشت.

اقدام شورای انتقالی جنوب یمن در پی ادامه اختلاف با دولت منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن است که از سوی عربستان حمایت می‌شود.

ائتلاف سعودی نیز امروز (دوشنبه) در واکنش به اعلام خودمختاری شورای انتقالی (تحت حمایت امارات) در استان‌های جنوبی یمن، با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت بازگشت اوضاع به شرایط قبل و اجرای سریع توافق ریاض تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: شورای انتقالی جنوب جنوب یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۲۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: حماس مقصر عدم حصول آتش‌بس است

آفتاب‌‌نیوز :

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده که به اراضی اشغالی سفر کرده، روز چهارشنبه و در دیدار با «اسحاق هرتزوگ» رئیس اسرائیل، جنبش مقاومت فلسطین (حماس) را تنها مقصر عدم حصول توافق آتش‌بس دانست و تاکید کرد این توافق هرچه سریع‌تر باید حاصل شود.

او در این راستا با تاکید بر لزوم ارسال کمک‌های بشردوستانه مضاعف به فلسطینیان در غزه، گفت: «ما باید بر کسانی تمرکز کنیم که در این میدان نبرد ساخته دست حماس، رنج می‌کشند.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین بر ضرورت توافق اسرائیل و حماس برای آتش‌بس تاکید کرد و گفت: «حتی در این زمان دشوار هم ما مصمم به تحقق یک توافق آتش‌بس برای آزادی اسرا هستیم... جای هیچ تعلل و بهانه‌ای نیست؛ اکنون وقت (توافق) است.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • افزایش نگرانی اسرائیل از قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان ملل
  • پرداخت بیش از ۲۱ هزار فقره تسهیلات توسط صندوق‌های قرض الحسنه
  • بلینکن: حماس مقصر عدم حصول آتش‌بس است
  • ابراز نگرانی کمیسر عالی‌ حقوق بشر سازمان ملل از نحوه برخورد با دانشجویان معترض
  • عقب‌ماندگی تعرفه‌های پزشکی نسبت به رشد قیمت تمام شده خدمات
  • رشد تعرفه های پزشکی نسبت به قیمت تمام شده خدمات عقب است
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم