Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اکثر اماکن عمومی و پرتجمع، دستور تعطیلی روزنامه‌ها و چاپخانه‌ها نیز صادر شد. در پی این دستور فعالیت روزنامه‌ها از انتشار کاغذی به نسخه دیجیتال تغییر کرد و بعضاً با نگرانی‌هایی هم روبه‌رو شد.

برخی از مدیر مسئولان نگران بودند که این تعطیلی موجب فاصله گرفتن مردم با فرهنگ روزنامه‌خوانی، فراموشی نسخه‌های کاغذی و همچنین کاهش چشمگیر تیراژ روزنامه‌ها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به اینکه آیا تعطیلی کرونا تاثیری بر کاهش تیراژ روزنامه‌ها داشته است یا خیر، گفت: الکترونیکی شدن مطبوعات در ایام نوروز تنها برای تقویت جریان اطلاع رسانی و تعطیل نشدن زنجیره تولید و توزیع محتوا بود. هر نوع رسانه‌ای، مخاطب خاص خود را دارد و نمی‌توان با قطعیت از پایان عمر رسانه‌های کاغذی سخن گفت.

وی افزود: به هرحال، رسانه با مخاطب زنده است و رسانه‌های کاغذی نیز در صورت توجه به نیاز مخاطب و تولید محتوا بر اساس این نیازسنجی، هرگز بدون مخاطب نخواهند بود.

خدادی با بیان اینکه در سال گذشته توانایی و ضریب نفوذ جریان رسانه‌های شناسنامه دار و بدون شناسنامه از هم تفکیک شد، اظهار کرد: شناسنامه دار‌ها هوشمندی، مهارت و فهم منافع ملی را در تمامی حوادث با تمام کمی و کاستی‌ به رخ کشیدند و بی شناسنامه‌ها هم هویت شان بیش از گذشته برای مردم مشخص شد.

وی ادامه داد: به نظرم سالی که پشت سر گذاشتیم، سال نمایش غیرت، توانایی و از خودگذشتگی و همراهی همه خبرنگاران ایرانی در رسانه‌های شناسنامه‌دار بود و همزمان نمایش نیات پلید و اهداف نامشروع رسانه‌های بدون شناسنامه و هویت به عنوان دشمنان مردم ایران که در هر واقعه‌ای خواستند کام مردم را تلخ کنند.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با قدردانی از زحمات اهالی رسانه که با تمام قدرت بر اطلاع رسانی صحیح پای بند هستند، عنوان کرد: سربازان گمنام عرصه اطلاع رسانی همچنان گمنام مانده اند و کمتر از آن‌ها یاد می شود؛ اما حضور آنان در جای جای کشورمان و در تمامی صحنه‌ها به ویژه خط مقدم مقابله با بحران‌ها مشهود بود. در نوروز ۹۹ رسانه‌ها تعطیلی نخواستند و نداشتند و هم اکنون هم نمی‌خواهند؛ چون نیاز مردم، اولویت رسالت رسانه‌ای بر منافع شخصی یک خبرنگار معنی شده است.

وی افزود: باید زحمات همکاران رسانه‌ای در شبکه‌های مختلف رادیو تلویزیون، روزنامه ها، نشریات، پایگاه‌های اطلاع رسانی و فعالان فضای مجازی که با وجود محدودیت در مکان، محل و حتی امکانات و شرایط کار به صورت ۲۴ ساعته تلاش کردند، ارج نهاده شود. همچنین یادی کنیم از همه عزیزان رسانه‌ای که اکنون کنار ما نیستند و بر اثر بیماری کرونا در سال گذشته و اوایل سال جدید درگذشتند.

خدادی درباره ارتباط مردم با رسانه‌ها گفت: شک و تردید در صحت اطلاعات درست است، باید هم کسی که اطلاعاتی را دریافت می‌کند اول شک سپس به منبع مراجعه و در آخر یقین کند. این موضوع طبیعی است و شک در صحت اطلاعات برای همه رسانه‌های جهان وجود دارد و اصولا نگاه مطلق به هیچ رسانه‌ای نیست. در وقایع مختلف می‌توان رفتار رسانه‌ها را تحلیل کرد.

وی در پایان یادآور شد: ما از رسانه‌های مکتوب خواستیم که در ایام ممنوعیت، به جای چاپ نسخه کاغذی به صورت پی دی اف و برخط فعالیت کنند، اما جریان اطلاع‌رسانی را متوقف نکنند؛ بنابراین این به معنای از بین رفتن نسخه‌های کاغذی و قطع ارتباط مردم با روزنامه‌ها نیست. هر رسانه به فراخور مطالبش تیراژ و بازدیدکننده دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا مطبوعات وزارت ارشاد محمد خدادی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی اطلاع رسانی روزنامه ها رسانه ها رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۳۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان

سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب استان سیستان و بلوچستان توزیع شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سرتیپ پاسدار سید حسن مرتضوی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه با اعلام این خبر گفت: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از ابتدای حادثه سیل اخیر در منطقه سیستان و بلوچستان اقدامات و خدمات موثری را به مردم این منطقه ارایه نموده و در ادامه این خدمات جریانی جهادی امروز محموله‌ای بزرگ شامل آرد، موادغذایی از قبیل برنج، روغن، انواع کنسروجات، ماکارانی، آب معدنی، رب و همچنین البسه ورزشی برای کودکان و نیز لوازم التحریر مدرسه بین مردم مناطق سیل زده در حال توزیع می‌باشد.


فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در ادامه با بیان اینکه تاکنون کمک‌های نیروی زمینی سپاه مبالغی بالغ بر ۵ میلیارد تومان بوده که در مناطق سیل زده جنوب استان توزیع شده است.


فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه اضافه کرد: نیرو‌های امدادی این قرارگاه به صورت مداوم و شبانه روزی در مناطق سیل زده حضور دارند و به انجام ماموریت‌های امداد و نجات می‌پردازند.


سرتیپ پاسدار مرتضوی تأکید کرد این کمک‌ها تا زمانی که نیاز مردم منطقه باشد، در کنار سایر خدمات جهادی و امدادرسانی سپاه ادامه خواهد یافت.
وی ادامه داد: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از آغاز سیل در استان سیستان و بلوچستان همواره در کنار مردم این خطه بوده و به کمک‌های خود ادامه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • مسدود شدن مسیر‌های انحراف در تسهیلات تولید با برات الکترونیکی
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • تبدیل ۳۲ درصد مجوزهای کاغذی به الکترونیکی در لرستان
  • اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد
  • ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • رسانه ملی و لزوم توجه به تکنیک‌های خبری رسانه‌های معاند
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود