Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مهشید رابطیان افزود: والدین به خاطر داشته باشند در شرایط بحرانی، فرزندان به همان اندازه که بزرگ تر‌ها می‌ترسند، آنان نیز در ترس و واهمه به سر می‌برند. کودکان نه تنها هر آنچه را در اطراف خود می‌گذرد می‌توانند احساس کنند و بشنوند، بلکه تنش و ترس مداوم والدین را در مواقع بحرانی بخصوص در این روز‌های کرونایی نیز لمس می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پدر و مادر‌ها شاید در عمر خود هرگز چنین مواقعی را تجربه نکرده باشند، گرچه ایده نرفتن به مدرسه چند هفته عالی به نظر رسد و کودکان تصور کنند یک اوقات تفریحی مثل تعطیلات تابستان است، اما باید واقعیت را پذیرفت که بچه‌ها در خانه به دام افتاده و حتی دوستان و همکلاسی‌های خود را نمی‌بینند.


این متخصص کودک و نوجوان افزود: مشکلات رفتاری فرزندان در مواقع ضروری طی چند هفته افزایش می‌یابد و از طرفی ترس و اضطراب، عصبانیت و یا اعتراض در بسیاری از خانواده‌ها بیشتر می‌شود به نحوی که پدر و مادر در این مواقع و به طور عادی نمی‌توانند کار‌های روزانه را انجام دهند. در این ایام تشنج، تنش و رفتار‌های مخالف بیشتری از جانب کودکان و یا بالعکس دیده خواهد شد و این رفتار طبیعی است و در این شرایط باید صبوری کرد و انتظار بیش از این نیست.
رابطیان اظهارداشت: آنچه کودکان در این شرایط به آن احتیاج دارند احساس راحتی و دوست داشتن است. والدین به آن‌ها این احساس را دهند که همه چیز خوب خواهد شد و این می‌تواند به معنای دوری گزیدن از اختلال در برنامه خانواده و دوست داشتن فرزندان کمک بیشتری کند.


وی گفت: برای کم کردن استرس و ترس در وجود بچه‌ها می‌توان برای نمونه با آنان مواقعی را به خمیر بازی، شیرینی پزی، پیتزا، و یا نان پختن اختصاص داد و یا تصاویری را انتخاب و رنگ کرد. بازی و فیلم تماشا کرد. با هم یک آزمایش علمی انجام داد یا یک سفر مجازی به باغ وحش کرد. کتاب مطالعه کرد و حتی به عنوان یک خانواده با هم شعر و آواز بخوانند. روز‌های خود را در کنار فرزندان تنها به خوابیدن زیر پتوی گرم نگذرانید بلکه به دنبال انجام کاری سرگرم کننده باشند.


این روان درمانگر تصریح کرد: والدین توجه کنند از عقب ماندن درس‌های مدرسه بچه‌ها اصلا نگران نباشند. همه کودکان همین شرایط را دارند و همه چیز خوب خواهد شد. وقتی دوباره در کلاس حضور پیدا کنند، همه این دوره را اصلاح خواهد شد و آن‌ها دوباره در کنار همکلاسی‌ها و معلم خود قرار خواهند گرفت. باید در نظر داشت معلمان خبرگان این موضوع هستند.


رابطیان افزود: پدر و مادر در این ایام سعی کنند فرزندی که در درس خواندن کم کار است و یا وقت کم تری برای درس خواندن می‌گذارد، بر سر این بچه‌ها فریاد نکشند و یا با آنان دعوا نکنند.


وی گفت: سلامت روان فرزند از هر لحاظ مهمتر است و آنچه که آن‌ها در این مدت احساس می‌کنند، مدت‌ها پس از ناپدید شدن خاطره بحران بیماری کرونا، در ذهن آن‌ها خواهد ماند، بنابراین برای حفظ سلامتی و روح و روان آنان تصمیم بگیریم هر روز در مورد شاد کردن خود و بچه‌ها فکری تازه کنیم.



منبع: پارسینه

کلیدواژه: خانواده قرنطینه کودکان پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۳۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید/منزل استاد شهریار و یادآوری یک شب‌نشینی باشکوه

ویدیویی از منزل شاعر بزرگ ایرانی شهریار در فضای مجازی دست به دست می‌شود که تماشای آن خالی از لطف نیست.

به گزارش ایسنا، این ویدیو را در ادامه مشاهده کنید:

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • در بلوجونیور حساب باز کنید، 50 هزار تومان هدیه نقدی دریافت کنید
  • خانه معلم، مدرسه کودکان کار
  • تماشا خانه سیار کانون به استان فارس رسید
  • جزئیات جدید از پیدا شدن دختر صحرا؛ پشت‌پرده دزدیده شدن «یسنا» فاش شد!
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها» منتشر شد
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟
  • ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون خانه‌های کوچک
  • ببینید/منزل استاد شهریار و یادآوری یک شب‌نشینی باشکوه