Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار ایلام گفت: یکی از فلسفه‌های جمهوری اسلامی کمک به نیازمندان و افراد کم درآمد جامعه و تامین مسکن آنان است که رسیدن به این منظور کمک نهادها و بنیادها و خیرین را می‌طلبد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام امروز در جلسه شورای تامین مسکن استان یکی از فلسفه‌های مهم نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران را کمک به افراد ضعیف و کم درآمد جامعه عنوان کرده و گفت: در این راستا امروز شاهد اجرای برنامه‌های مختلف در کمک به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به طرح مسکن مهر و هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: این دو طرح دو حرکت خوب و اساسی در کمک به اقشار ضعیف جامعه بود اما خوب اجرا نشدند.

استاندار ایلام با اشاره به این مهم که اگر به ذات مصوبات این دو تا طرح برگردیم خیلی از مشکلات آن پیدا و حل می‌شود، اضافه کرد: در طرح مسکن مهر مشارکت سه گانه دولت بانک و متقاضی ایجاد شد به این معنی که دولت یک سهم بدهد و بانک تسهیلات و متقاضی هم سهم ۳۰ درصدی آورده داشته باشد و این درحالی بود که قشر مورد هدف توان سهم آورده نداشتند و در نتیجه سه الی چهار دهک پایین جامعه صاحب خانه نشدند!

وی ادامه داد: امروز نبایست در اجرای طرح اقدام ملی مسکن مشکلات گذشته دوباره تکرار شود بلکه بایست با رفع نقائص در جهت تامین مسکن این افراد نیازمند اقدام عملی انجام داد.

 سلیمانی دشتکی در ادامه خواستار به کارگیری مشارکت و کمک نهادهای حمایتی، بنیادها و خیرین در راستای اجرای موفقیت آمیز طرح اقدام ملی مسکن برای محرومان شد و گفت: در این راستا پیشنهاد می‌شود برای صاحب خانه شدن دهک‌های پائین جامعه با ورود نهادهای حمایتی، بنیادها و کمک خیرین سهم آورده این اقشار پرداخت شود و برای اقساط آن‌ها نیز یارانه در نظر بگیریم.

انتهای پیام /970821

منبع: فارس

کلیدواژه: مسکن جمهوری اسلامی ایلام قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۳۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن از طریق سامانه خودنویس کوتاه می‌شود

سعادتی کارشناس سیاست گذاری مسکن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه سامانه خودنویس یکی از مهم ترین برنامه های دولتی در حوزه بازار اجاره مسکن به شمار می‌رود که خود  باعث شده بازار مسکن به ثبات و آرامش برسد گفت: بازار اجاره مسکن یکی از مهم‌ترین بازارهایی است که نیاز به ساماندهی داشت که دولت با راه اندازی این سامانه از سال گذشته این اقدام را انجام داده است.

وی افزود: راه اندازی سامانه خودنویس نقش موثری در کاهش مدت زمان انتظار متقاضیان دارد و از سوی دیگر این اقدام  باعث می شود دست دلالان و سوداگران از این بازار کوتاه  شود.

کارشناس سیاست گذاری مسکن اظهار کرد: بازار اجاره مسکن در حال حاضر می‌تواند زمینه را برای بهبود و تقویت قدرت مستاجران فراهم کند و از سوی دیگر این اقدام خود آرامش را به این بازار عرضه می‌کند.

وی افزود: کاهش حق الزحمه‌های نجومی و همچنین  برچیده شدن دست مشاوران املاک متخلف از دیگر مزایای این سامانه به شمار می رود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • روند ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن از طریق سامانه خودنویس کوتاه می‌شود
  • قشر ضعیف جامعه در گرانی های افسارگسیخته تحت فشار است
  • لزوم قانون‌مندی کاندیدهای مجلس برای رقم زدن انتخاباتی پرشور و بدون حواشی
  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • باشگاه سپاهان؛ بانوان پرسپولیسی رفتار ناشایستی داشتند
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • شکایت؛ پاسخ سپاهان به شکایت پرسپولیس
  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • عملکرد ضعیف برخی بانک‌های‌ دولتی قم در ارائه تسهیلات مسکن
  • بهره مندی 3 هزار و 741 مشترک نهادهای حمایتی از خدمات رایگان شرکت گاز