Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@09:56:31 GMT

هلال احمر در ارائه خدمات امدادی پیشرو است

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۳۶۳۹

هلال احمر در ارائه خدمات امدادی پیشرو است

فرماندار شهرستان ماهنشان گفت: جمعیت هلال احمرشهرستان در ارائه خدمات امدادی به حادثه دیدگان متاثر از حوادث طبیعی و غیرطبیعی پیشرو است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان زنجان، مجتبی نوری اظهار کرد: جمعیت هلال احمر شهرستان در حوادث طبیعی و غیرطبیعی و خسارت‌هایی از قبل این حوادث به ویژه متوجه ماهنشان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر یکی از دستگاه‌های پیشرو در امدادرسانی به مصدومان در حوادث است، افزود: خدمات امدادی نیروهای امداد و نجات هلال احمر در همه فصول سال برای مسافران، رانندگان و حادثه دیدگان حوادث طبیعی و غیرطبیعی قابل توجه و بی منت است.

فرماندار شهرستان ماهنشان، با بیان اینکه اسفند سال گذشته با شیوع ویروس کرونا ماموریت‌های جدیدی برای دستگاه‌های امدادی از جمله هلال احمر تعریف شد، یادآوری کرد: بر اساس همین برنامه حضور در پست‌های بازرسی سلامت، تب سنجی و غربالگری در مبادی ورودی و خروجی شهرستان فعال شد.

نوری تاکید کرد: خروجی تب سنجی و غربالگری در شهرستان ماهنشان روند مطلوب و قابل توجهی داشت که یکی دیگر از برنامه‌های حائز اهمیت هلال احمر ضدعفونی معابر و مکان‌های عمومی، توزیع پک‌های بهداشتی و ضدعفونی، میان خانوارهای  روستایی کم برخودار و بیماران خاص بود.

وی ادامه داد: توزیع سبد غذایی برای خانوارهای کم برخودار در سطح شهر و روستاهای ماهنشان توسط جمعیت هلال احمر و ضدعفونی منازل مسکونی خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) از دیگر اقدامات ارزشمند برای پیشگیری و مبارزه با کروناست.

فرماندار شهرستان ماهنشان به راه‌اندازی خانه‌های هلال در سطح روستاها اشاره کرد و گفت: این طرح از سال گذشته در دست اجراست که این مهم در سال‌جاری به جد پیگیری و تعداد آن افزایش خواهد یافت.

نوری با تاکید بر اینکه فاصله گذاری اجتماعی با همکاری شهروندان در سطح شهرستان ماهنشان اجرا شد، از همکاری آنان در این زمینه قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند، اضافه کرد: در شهرستان ماهنشان با همکاری شبکه بهداشت و درمان نقاهتگاه بیماران کرونایی تجهیز شده که برخی از امکانات مورد نیاز برای این مرکز مراقبتی توسط هلال احمر تامین شد.

فرماندار شهرستان ماهنشان گفت: در چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در موضوع نظام سلامت پیشروتر از سایر کشورهای دنیا بودیم و 100 درصد ماهنشانی‌ها وضعیت سلامت خود را در سامانه جامع سلامت ثبت کرده‌اند.

نوری از همه ماهنشانی‌ها در سطح مراکز شهری و روستایی خواست؛ با برنامه‌ها و سیاست‌های ورزات بهداشت و درمان که در خصوص پیشگیری و مقابله با کرونا ارائه می‌شود همکاری جدی داشته باشند.

وی افزود: خیرین در این خصوص نیز همکاری بیش از گذشته با فرمانداری داشته باشند و کسانی که علاقه‌مند به همکاری داوطلبانه در پیشگیری از کرونا هستند با مراجعه به سامانه http://HelalaHealth. ir  نام‌نویسی کنند.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: هلال احمر سلامت حوادث غربالگری فرماندار ماهنشان نوری پیشگیری پیروزی نظام سلامت فرماندار شهرستان ماهنشان جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۳۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس و مدیران سازمان داوطلبان با حضور در ساختمان صلح با نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در این دیدار به نقش حیاتی و پر اهمیت سازمان داوطلبان در جمعیت هلال احمر اشاره کرد و بر بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داوطلبانه برای خدمت به مردم در این مجموعه تاکید کرد.

وی ارائه آموزش فرهنگ داوطلبی را یکی از وظایف این سازمان برشمرد و تصریح کرد: با آموزش و فرهنگ‌سازی صحیح باید روحیه خدمت‌رسانی در جامعه را ارتقا دهیم.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این بخش با تأکید بر اهمیت بهره‌گیری از رسانه در معرفی فعالیت‌های داوطلبانه، تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ داوطلبانه باید بیش از پیش در مورد فرهنگ خدمت رسانی و معرفی آن به مردم تمرکز کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی، سپس به ارائه نکاتی در خصوص برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های داوطلبی در پیشبرد اهداف جمعیت هلال‌احمر پرداخت و بر لزوم ارتباطات تنگاتنگ و مستمر درون سازمانی تاکید کرد.

وی همچنین با ابراز خرسندی از این دیدار، به ارائه نکاتی مهم و ضروری در خصوص چگونگی جذب و نگهداشت داوطلبان در جمعیت هلال احمر پرداخت.

نماینده رهبر معظم انقلاب ارتباط مستمر با اقشار مختلف جامعه، تربیت، آموزش و تهیه بسته‌های فرهنگی برای جذب و نگهداشت آنان را یک امر ضروری دانست و تصریح کرد: یکی از آسیب‌های جدی نظام‌های سازمانی در ایران بورکراسی‌های غیر ضروری است. وی تاکید کرد باید با پرهیز از این بورکراسی‌ها از ظرفیت داوطلبانه برای اجرای خلاقانه برنامه‌ها در جمعیت بهره گرفت.

وی همچنین گزارش‌های ارائه شده از سوی مسئولان این سازمان را نیز مثبت ارزیابی کرد و از خدمات ارائه شده در ماه مبارک رمضان و عید نوروز قدردانی کرد.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در پایان این دیدار ضمن آرزوی موفقیت، توجه ویژه به مسائل مربوط به این سازمان که متولی کمک در جامعه است را خواستار شد.

در ابتدای این دیدار وحید سلیمی، رئیس سازمان داوطلبان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و معاونین سازمان داوطلبان نیز به ارائه گزارش‌هایی در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته سال گذشته و همچنین بیان مشکلات و چالش‌های پیش روی ارائه خدمات روان‌تر به جامعه به منظور پیگیری از سوی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر پرداختند.

کد خبر 6087170

دیگر خبرها

  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی استان با تمام قوا
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم
  • تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر