Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:42:17 GMT

مشکلات کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا رسیدگی می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۳۷۱۹

مشکلات کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا رسیدگی می‌شود

علی رسولیان دوشنبه شب در حاشیه نشست اعضای کارگروه اشتغال خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: مصوبه اخیر دولت در باره تعویق بازپرداخت تسهیلات بانکی، بخشودگی مالیات و تمدید دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی مربوط به ۱۰ رسته از بنگاه‌ها و کسب و کارهای متضرر از کرونا بود که مشمول بخشی از کسب و کارها در این استان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نشست امروز اعضای کارگروه اشتغال خراسان رضوی ویژه صنایع و صاحبان واحدهای تولیدی و اصناف آسیب دیده از کرونا بود تا صاحبان کسب و کار که مشمول مصوبه دولت می‌شوند از این مسیر مورد حمایت قرار گیرند و به وضعیت صاحبان کسب و کارهایی که جزو ۱۰ رسته اعلام شده نیستند، به نحو دیگری رسیدگی شود.

وی گفت: در این راستا کمیته‌ای ذیل کارگروه اشتغال استان با محوریت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و عضویت سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، تشکل‌های بخش خصوصی و استانداری تشکیل می‌شود تا نسبت به شناسایی و بررسی مشکلات بنگاه‌های اقتصادی متضرر از کرونا و غیرمشمول مصوبه دولت اقدام کند.

رسولیان افزود: در باره بنگاه‌های اقتصادی متضرر از کرونا که در شهرستان‌ها مستقر هستند، فرمانداران مسوول شناسایی و رسیدگی به مشکلات آنها شدند تا در صورت لزوم مشکلات این واحدها در زمینه تامین مالی، مالیات، بیمه تامین اجتماعی و تسهیلات بانکی به کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان انتقال یابد و در این کارگروه درباره آنها تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: براساس پیشنهاد دستگاه‌های اجرایی، درخواستی تنظیم شد که به امضای استاندار خراسان رضوی رسیده و به معاونت امور اقتصادی رییس جمهوری ارسال می‌شود تا مشکلات بنگاه‌های اقتصادی متضرر از کرونا که مشمول مصوبه اخیر دولت نیستند رسیدگی شود.

براساس مصوبه فروردین ماه دولت، کسب و کارهایی که به صورت مستقیم از بیماری کرونا و شیوع آن زیان دیدند، در ۱۰ گروه طبقه‌بندی شده و مشمول تعویق معوق اقساط بانکی یا تمدید مهلت پرداخت اقساط، بخشودگی جرایم مالیاتی و تمدید دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی می‌باشند.

این ۱۰ گروه شامل مراکز تهیه و توزیع غذاهای آماده مانند رستوران‌ها و تالارها، مراکز مربوط به گردشگری، حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری، دفاتر خدمات مسافربری، مراکز تولید و توزیع پوشاک و کیف و کفش، مراکز تولید آجیل و خشکبار، مراکز تفریحی فرهنگی و صنایع دستی است.

براساس آمار رسمی تاکنون ۹۱ هزار و ۴۷۲ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۹۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۸۰۶ تن رسید.

همچنین تاکنون ۷۰ هزار و ۹۳۳ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

برچسب‌ها کرونا استانداری خراسان رضوی بهبود کسب و کار پروندهٔ خبری کرونا و کسب‌وکارها: از دورکاری تا رونق آنلاین‌ها کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا استانداری خراسان رضوی بهبود کسب و کار کرونا استانداری خراسان رضوی بهبود کسب و کار متضرر از کرونا خراسان رضوی بنگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۳۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش؛ برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها

طرفداری| مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال توضیحاتی ارائه کرد.

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، امیرمهدی علوی مدیر روابط عمومی فدراسیون عنوان کرد:

پیرو نامه حائز اهمیت اخیر وزیر محترم ورزش و جوانان و به دنبال آن دستورات اکید ریاست محترم فدراسیون فوتبال، نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها جهت اعمال رویه های قانونی متقن، به زودی با حضور دستگاههای ذیربط، مقامات و مدیران مسئول به میزبانی فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد.

وی افزود:

بدیهی است با عنایت به وظایف ذاتی فدراسیون و وفق آیین نامه های مصرح در فرایند صدور مجوز حرفه ای و همچنین با توجه به الزامات بالادستی، تخلفات احتمالی از سوی افراد حقیقی یا حقوقی با جدیت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

 

بیشتر بخوانید:

پیگیری حواشی پرسپولیس-سپاهان؛ وزیر ورزش خطاب به تاج: گزارش آسیب‌شناسی را ظرف یک هفته ارائه کنید

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • بازدید معاونان بنیاد مسکن از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم(ع)
  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون
  • تعمیر و تعویض لوله‌های آب آشامیدنی روستای مرزانک
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها
  • واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش؛ برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها
  • واکنش وزیر ورزش و رییس فدراسیون به اتفاقات آزادی
  • عبور از رودخانه با مخاطرات فراوان