Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار کلات گفت: بر اثر شدت بارندگی‎ها اکنون حدود 18 روستا درگیر سیلاب هستند، همچنین تا کنون به چندین منزل مسکونی در روستاها خسارت وارد شده و برخی راه‌ها مسدود شده‎اند؛ بارها به صورت مکتوب از مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای استان درخواست کردیم اگر نمی‌‏توانند در طی سال ماشین‎آلات شهرستان را به‌روز کنند، لااقل با توجه به صعب‌العبور و سیل‌خیز بودن کلات به صورت امانی چند وسیله لجستیکی را در منطقه مستقر کنند ولی متاسفانه تا کنون توجهی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی ناصری در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: بر اثر بارندگی‎های شدید دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه شهرستان کلات نه تنها یک خودرو در روستای اورتکند، طعمه سیلاب شد بلکه خسارت‎هایی به راه‌های روستایی، مزارع و احتمالا احشام وارد شده که کارشناسان در حال ارزیابی هستند.

وی با بیان اینکه تا کنون تلفات جانی نداشته‎ایم، افزود: محورهای روستایی آبگرم، باغگاه، خواجه روشنایی، سیرزار، مومن‌آباد، اورتکند، باغکند، برده، آب کمه، ژرف، ایده لیک، سنگ دیوار، چهارراه، خاکستر و لائین کهنه از بخش زاوین و مرکزی کلات مسدود شده‌اند.

فرماندار کلات مطرح کرد: مسیر کلات به درگز در محدوده کالو کرناوه که به دلیل گل و لای و ریزش کوه مسدود شده بود تا حدی پاکسازی شده و شهروندان می‎توانند با احتیاط عبور کنند.

وی همچنین گفت: پل ورودی مسیر آب‌گرم بر اثر سیلاب تخریب شده و مردم در دو طرف پل معطل مانده‎اند. در حال حاضر حدود 18 روستا درگیر سیلاب هستند، همچنین در روستای اورتکند چندین منزل مسکونی دچار آبگرفتگی شده که نیروهای هلال احمر به منطقه اعزام شده‌اند.

ناصری اظهار کرد: با توجه به این‌که در سیلاب و بارندگی قبلی در روستای ایده لیک رانش زمین داشتیم، در سیلاب امروز در این روستا مجدد ریزش کوه گزارش شده البته اکنون با تلاش‌های صورت گرفته مسیر باز و تردد به سختی صورت می‎گیرد.

فرماندار کلات افزود: بارها به صورت مکتوب از مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای استان درخواست کردیم اگر نمی‌‏توانند در طی سال ماشین‎آلات شهرستان را به‌روز کنند، لااقل با توجه به وسعت، گستردگی و همچنین صعب‌العبور، کوهستانی و سیل‌خیز بودن کلات در فصل بارش‎ها به صورت امانی چند وسیله لجستیکی مناسب را در منطقه مستقر کنند ولی متاسفانه تا کنون جوابی نداده و توجهی نشده و مردم همچنان در این شرایط با مشکل مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه ماشین‌آلات راهداری شهرستان کلات فرسوده‌اند، بیان کرد: اگر چه مشکل رفع می‎شود ولی زمان بسیاری می‎برد، در مسیر فرعی آبگرم حداقل 4 ساعت است که مردم پشت سیلاب مانده‎اند و با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

ناصری گفت: با توجه به اینکه شهرستان کلات همیشه در معرض خطر سیلاب قرار دارد، همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران باید آمادگی لازم را داشته‎ و حداقل‎های لازم را کسب کنند.

وی عنوان کرد: همیشه به شهروندان توصیه شده در این ایام از حضور در بستر رودخانه‎ها به جد پرهیز کنند و دامداران نیز ضمن مراقبت از احشام از رفتن به بالادست و قرار گرفتن در معرض صاعقه و در بستر سیلاب خودداری کنند.

ناصری ادامه داد: میانگین راه‌های دسترسی شهرستان کلات نسبت به میانگین استان از شاخص مناسبی برخوردار نیست، امیدواریم به زیرساخت‎های لازم در شهرستان که مهم‌ترین آن راه‌های اصلی و فرعی هستند، توجه شود تا لااقل به میانگین استانی نزدیک شویم.

فرماندار کلات در پایان یادآور شد: براساس آخرین گزارش مدیر آبفای شهرستان، آب روستاهای چنار، سررود، قلعه‌نو و چرم کهنه به علت سیلاب قطع شده که اکنون اکیپ اتفاقات به همراه تجهیزات مورد نیاز به منطقه اعزام شده‎اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیلاب راهداری و حمل ونقل جاده ای کلات فرماندار کلات شهرستان کلات شده اند تا کنون راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۴۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستای جوزستان به معدن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از اجرای آسفالت به طول ۶۰ کیلومتر در محور روستایی جوزستان به معدن خبر داد.
روح‌الله غلامی گفت: با همت این اداره کل از سراهی جوزستان تا روستای معدن ۶۰ کیلومتر محور روستایی بود که بخش عمده آن آسفالت شده و تنها هفت کیلومتر باقی‌مانده که در دستور کار است.
وی افزود: در خصوص پل روستای کُل کُله قرارداد مشاوره برای ساخت پل جدید بسته شده است.
غلامی با اشاره به نقطه پر حادثه بخش ناغان گفت برای رفع نقطه حادثه خیز پنج میلیارد تومان برآورد شد که در سال جاری با رقم قابل مشاهده‌ای حل و رفع می‌شود.
وی با بیان اینکه شهرستان کیار از جمله شهرستان‌هایی است که کیلومتر جاده خاکی ندارد، گفت: تنها روستای ده‌کُهنه این شهرستان از سمت خانمیرزا بخش ارمند معادل ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر است که اعتباری برای بهسازی این محور پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب
  • سیلاب در روستای انگشتجان بخش تسوج شهرستان شبستر
  • بسته شدن محورهای این استان بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • سیلاب در روستای قالیچه از توابع شهرستان ثلاث باباجانی
  • رفع ۳۴ مورد تجاوز به حریم راه‌های شهرستان بروجرد
  • وجود ۱۴ نقطه حادثه خیز در جاده‌های ارومیه
  • پیشرفت ۶۲ درصدی مصوبات سفر استاندار به بخش‌های ۵گانه ارومیه
  • حذف نقطه حادثه خیز در حوزه شهرستان بشرویه
  • آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستای جوزستان به معدن
  • رفع و آشکارسازی ۹ نقطه حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی شهرستان ارومیه