Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@23:24:02 GMT

نشانه‌های پوستی کرونا چیست؟

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۴۲۸۷

نشانه‌های پوستی کرونا چیست؟

 ابتلا به کووید ۱۹ تأثیرات فراوانی بر بدن انسان دارد. از شایع‌ترین علایم این بیماری می‌توان به تب، خستگی عمومی، سرفه، سردرد و درد مفاصل و همچنین اختلال در حس بویایی و چشایی یا اسهال اشاره کرد. اکنون، اما گزارش‌هایی از دیگر نشانه‌های غیرعادی این بیماری منتشرشده است. برای نمونه یک پزشک ایتالیایی به پدیدارشدن لکه‌های آبی/ کبود رنگی که روی پا‌های یک مبتلا به کووید ۱۹ که تنها ۱۳ سال دارد، اشاره کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌گونه که یک متخصص پوست ایتالیایی، می‌گوید، در یک بیمارستان، در ۱۸ مورد از ۸۸ مورد بیمار مبتلا به ویروس جدید کرونا، تغییراتی در پوست بدن مشاهده شد، که غالبا فرم‌های متفاوتی دارند. مشاهدات مشابهی هم از آمریکا گزارش شده است.

از سوی دیگر باید گفت که اگزانتم یا واکنش پوستی با ابتلا به بیماری‌های ویروسی، چیزی غیرعادی هم نیست. این واکنش‌ها غالبا نه پیامد مستقیم بیماری که نتیجه غیرمستقیم یک عفونت هستند؛ با وجود این برخی رسانه‌ها پس از انتشار گزارش‌های مربوط به تغییرات پوستی چنین نتیجه گرفته‌اند که این مسئله می‌تواند یک روش/ملاک جدید دیگر برای تشخیص ابتلا به کووید ۱۹ باشد یا حتی امکانی برای تشخیص زودهنگام. البته متخصصان درباره نتیجه‌گیری شتاب‌زده از این یافته‌ها هشدار می‌دهند و توصیه می‌کنند که پژوهش‌های بیشتری در این زمینه صورت گیرد.         منبع:بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بیماری پوستی کرونا پارسی خبر بیماری عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۴۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود

ایتنا - مطالعه جدیدی نشان می‌دهد که تغییرات آب و هوایی - و پنجره‌های بسته – می‌تواند به گسترش ویروس‌های معلق در هوا مانند ویروسی که باعث عفونت COVID-19 می‌شود، کمک کند.
محققان گزارش می‌دهند که به نظر می‌رسد افزایش سطح دی اکسید کربن در جو و فضاهای داخلی عامل اصلی افزایش طول عمر انواع کووید موجود در قطرات ریز معلق در هوا باشد.

به گزارش ایتنا، آلن هادرل، محقق ارشد و دانشیار ارشد علوم آئروسل در دانشگاه بریستول، گفت:« ما می‌دانستیم که SARS-CoV-2 مانند سایر ویروس‌ها از طریق هوایی که تنفس می‌کنیم پخش می‌شود. اما این مطالعه نشان‌دهنده یک پیشرفت بزرگ در درک ما بود از اینکه دقیقاً چگونه و چرا این اتفاق می‌افتد، و مهم‌تر از همه، چه کاری می‌توان برای متوقف کردن آن انجام داد.»

در مطالعات آزمایشگاهی، محققان دریافتند که افزایش غلظت دی اکسید کربن در هوا می‌تواند مدت زمان عفونی ماندن ویروس‌های موجود در هوا را افزایش دهد. به گفته محققان، هوای معمولی در فضای باز دارای400 ppm از کربن دی اکسید است.

بر اساس نتایج منتشر شده در 25 آوریل در ژورنال  Nature Communications، افزایش غلظت CO2 به تنها 800 ppm، بقای ویروس‌های معلق در هوا را افزایش داد. محققان دریافتند وقتی هوای داخل خانه به غلظت CO2 3000 ppm می رسد - مشابه غلظت یک اتاق شلوغ – ویروس حدود 10 برابر بیشتر زنده می‌ماند.

هادرل در یک انتشار خبری دانشگاه گفت:« این رابطه روشن می‌کند که چرا رویدادهای پاندمیک کننده ممکن است تحت شرایط خاصی رخ دهند .ویروس ها به دلیل اسیدیته کمتر قطرات بازدمی، عفونی شدن خود را از دست می‌دهند. اما CO2 هنگام تعامل با قطرات مانند یک اسید عمل می‌کند و به ویروس ها اجازه می دهد در هوا بیشتر زنده بمانند.»

هادرل همچنین گفت: «این نشان می‌دهد که باز کردن یک پنجره ممکن است قوی‌تر از آن چیزی باشد که در ابتدا تصور می‌شد، به ویژه در اتاق‌های شلوغ و با تهویه ضعیف، زیرا هوای تازه غلظت کمتری از CO2 دارد و باعث می‌شود ویروس خیلی سریع‌تر غیرفعال شود. نتایج همچنین نشان می‌دهد که چگونه اهداف تغییر آب و هوا که به دنبال محدود کردن سطح CO2 در جو زمین هستند می تواند به کاهش انتشار ویروس‌های موجود در هوا کمک کند.»

محققان خاطرنشان کردند که علم آب و هوای اخیر پیش بینی کرده است که غلظت CO2 در جو تا پایان قرن به بیش از 700 ppm برسد. هادرل گفت: «بنابراین این یافته‌ها پیامدهای گسترده‌تری نه تنها در درک ما از انتقال ویروس‌های تنفسی، بلکه اینکه چگونه تغییرات در محیط ما ممکن است احتمال همه‌گیری‌های آینده را تشدید کند، دارد.»

هادرل در پایان می‌گوید: «داده‌های مطالعاتی ما نشان می‌دهد که افزایش سطح CO2 در جو ممکن است با افزایش قابلیت انتقال سایر ویروس‌های تنفسی از طریق افزایش مدت زمانی که آنها در هوا عفونی می‌مانند، همزمان باشد.»

دیگر خبرها

  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • وازلین برای پوست؛ خوب است یا بد؟
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • موی روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان