Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@01:31:57 GMT

لغو توافق سیاسی صخیرات از سوی خلیفه حفتر

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۴۳۶۴

لغو توافق سیاسی صخیرات از سوی خلیفه حفتر

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیرو‌های موسوم به ارتش ملی لیبی از لغو توافقنامه سیاسی "صخیرات" خبر داد.

این توافقنامه در دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی در شهر صخیرات مغرب بین طرف‌های درگیر در لیبی و با حضور نماینده سازمان ملل و شماری از نمایندگان کشور‌های عربی و غربی، امضا و به تشکیل شورای ریاستی و دولت وحدت ملی منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین سفارت آمریکا در لیبی ضمن ابراز تأسف از اظهارات دوشنبه شب ژنرال خلیفه حفتر درباره لغو توافقنامه سیاسی "صخیرات" و اعمال تغییرات یکجانبه در ساختار سیاسی لیبی، بار دیگر توقف درگیری‌های نظامی در این کشور را با هدف محقق شدن اهداف بشردوستانه خواستار شد.

دولت وفاق ملی لیبی هم اینک با نیرو‌های خلیفه حفتر در حال درگیری نظامی است. نیرو‌های تحت امر خلیفه حفتر که در شرق لیبی مستقر شده‌اند، از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا ضمن حمله به طرابلس، پایتخت لیبی، دولت قانونی فائز‌السراج را از قدرت کنار بزنند؛ هرچند طی ماه‌های اخیر در این‌باره موفقیتی کسب نکرده‌اند.

شبه‌نظامیان خلیفه حفتر که از سوی امارات متحده عربی، عربستان سعودی، روسیه، مصر و اردن حمایت می‌شوند از ۴ آوریل ۲۰۱۹ حملات خود به طرابلس را آغاز و از ۱۲ دسامبر گذشته به منظور تصرف این شهر حملات خود را تشدید کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگ لیبی خلیفه حفتر خلیفه حفتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۴۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است

رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه گفت که مواضع ترکیه در حمایت از این مخالفان ثابت است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «بدر جاموس»، رئیس هیئت موسوم به هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه بعد از دیدار با «احسان مصطفی یوداگول»، مدیرکل میز سوریه در  وزارت خارجه ترکیه مدعی شد که آنکارا بر ثبات موضع خود در حمایت از خواسته‌های مردم سوریه تأکید دارد.

بنا به ادعای  رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان سوریه، مسئول میز سوریه در وزارت خارجه ترکیه بار دیگر بر حمایت آنکارا از راه‌ حل سیاسی بر اساس قطعنامه های شورای امنیت تأکید کرده است و طرفین درباره مقابله با «اقدامات تروریستی» شبه نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا موسوم به «قسد» رایزنی کردند.

اخیرا بدر جاموس که به همراه سران مخالفان دولت سوریه در ترکیه به سر می‌برد، با «گیر پدرسون»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در شهر آنکارا دیدار و گفت‌وگو کرده است.

در این دیدار، طرفین پرونده سوریه را بررسی کرده و جاموس به پدرسون پیشنهاد داده است که توصیه‌هایی به شورای امنیت به منظور تحت فشار قرار دادن دولت سوریه و بشار اسد برای پذیرش راه حل سیاسی و عدم اجازه به دمشق برای به تعطیلی کشاندن  فرایند سیاسی در این کشور ارائه کند.

ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریهایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رزم جانانه لرها در عملیات کربلای پنج زبانزد فرماندهان است
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • رسانه عبری: نتانیاهو در محاصره ۳ میدان مین است
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • بستگان اسرای اسرائیلی:کابینه فرصت امضای توافق را از دست ندهد
  • رئالیسم سیاسی چیست؟
  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود