Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یوناما یا دفتر سیاسی سازمان ملل متحد در افغانستان اعلام کرد که طی سه ماه اول سال ۲۰۲۰ میلادی، بیش از ۵۰۰ غیر نظامی از جمله ۱۵۰ کودک در درگیری‌های این کشور کشته شده‌اند. تاریخ انتشار: 07:39 - 09 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۶۲۸۶

به گزارش خبرگزاری میزان، دفتر یونا در گزارشی اعلام کرد که طی همین مدت ۷۶۰ غیر نظامی دیگر زخمی شده‌اند و این رقم حاکی از تلفات سنگین جنگ میان غیر نظامیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان ملل متحد افزوده است که خشونت‌ها در ماه مارس دقیقا زمانی که امید می رفت گفت‌وگوها بین افغانها آغاز شود، به‌صورت نگران کننده‌ای افزایش یافت و از دو طرف خواسته است راه‌های کاهش خشونت و مقابله موثر علیه ویروس کرونا را جستجو کنند.

«دیبورا لاینز» نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان در این گزارش گفت: من از تمام گروه‌های درگیر می خواهم تا از فرصتی که با فراخوان دبیرکل ملل متحد برای آتش بس جهانی به منظور تمرکز بر تلاش های جمعی و مقابله با ویروس کرونا ارائه شده است، استفاده کنند.

وی افزود: برای حفظ زندگی غیرنظامیان در افغانستان و امید دادن به مردم برای آینده‌ای بهتر، مهم است تا خشونت با ایجاد یک آتش‌بس و آغاز مذاکرات صلح، متوقف شود.

یوناما مخالفان دولت افغانستان را عامل ۵۵ درصد تلفات غیر نظامیان دانست و گفت: در حملات مخالفان در این مدت ۲۸۲ غیرنظامی کشته و ۴۲۸ تن دیگر زخمی شده اند.

این سازمان عامل ۳۹ درصد تلفات را بصورت مشخص به گروه طالبان مرتبط دانسته و ۱۳ درصد را به داعش و باقی تلفات را به افراد نامعلوم ارجاع داده است.

این نهاد نیروهای طرفدار دولت افغانستان را مسوول ۳۲ درصد تلفات غیر نظامیان سه ماه اول سال ۲۰۲۰ دانسته که در آن ۱۹۸ غیر نظامی کشته و ۲۱۴ تن دیگر هم زخمی شده اند.

یوناما ۲۱ درصد مجموع تلفات افراد را به نیروهای افغان، ۸ درصد را به نظامیان خارجی و باقی آن را به گروه های مسلح طرفدار دولت و عناصر نامشخص طرفدار دولت نسبت داده است.

بیشتر بخوانید: شیوع ویروس کرونا در چندین کشور جهان کرونا ۱۶ درصد از پاکستانی ها را دچار سوء تغذیه کرده است شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد: مرز افغانستان و ایران باز شد
۸۰ درصد مبتلایان به کرونا بهبود می‌ یابند کرونا، تجارت "پاکستان و چین" را نشانه رفت آنچه روس‌ها برای مقابله با "شیوع کرونا" انجام دادند کرونا مرز پاکستان و افغانستان را هم بست طرح مقابله با شیوع کرونا به مدارس روسیه کشیده شد کرونا، تاجران پاکستانی را مجبور به تغییر مسیر صادرات کرد تبدیل واگن های قطار در هند به بیمارستان‌ برای درمان کرونا ابتکارهای هندی‌ها برای مقابله با کرونا

گزارش یوناما افزوده است که کشتار هدفمند و اعدام های صحرایی نسبت به همین مدت در سال گذشته آن ۲۲ درصد افزایش را نشان می دهد اما مجموع تلفات غیر نظامیان نسبت به سال گذشته در همین مدت ۲۹ درصد کاهش یافته است.

این گزارش به ضرورت فوری و تلاش بیشتر تمام طرف‌های درگیر، برای حفاظت از جان غیرنظامیان تأکید می کند.

/انتهای پیام/

ایرنا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: افغانستان غیرنظامیان غیر نظامیان ملل متحد شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۴۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوانح رانندگی در مشهد یک کشته و ۶۵ مصدوم بر جای گذاشت

به گزارش قدس خراسان، سیدرضا اسدنژاد اظهار کرد: روز گذشته یک موتورسوار در میدان امام علی (ع) در سانحه تصادف جان خود را از دست داد.

جانشین رئیس پلیس راهور خراسان رضوی بیان کرد: همچنین دیروز ۶۴ فقره تصادف جرحی و ۳۸۱ فقره تصادف خسارتی در مشهد رخ داد.

وی ادامه داد: ۱۵ دستگاه خودرو حادثه ساز نیز دیروز در مشهد توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

اسدنژاد گفت: مرتکبان ۹۶۲ تخلف حادثه ساز هم طی شبانه روز گذشته در مشهد جریمه شدند.

دیگر خبرها

  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در غزه
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • سوانح رانندگی در مشهد یک کشته و ۶۵ مصدوم بر جای گذاشت
  • سوانح رانندگی در مشهد یک کشته و ۶۵ مصدوم بر جا گذاشت
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • قیمت افغانی به تومان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳