Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@14:39:05 GMT

تا پایان همه‌گیری کووید- ۱۹ راه درازی درپیش است

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۴۷۹۶

تا پایان همه‌گیری کووید- ۱۹ راه درازی درپیش است

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، «تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه با هشدار در خصوص فقدان چشم اندازی برای پایان همه‌گیری ویروس کووید- ۱۹ در آینده نزدیک، نسبت به بروز اختلال در ارائه خدمات درمانی معمول به ویژه برای کودکان «عمیقاً ابراز نگرانی کرد».

وی با ابراز نگرانی در خصوص روند رو به افزایش شیوع این بیماری در آفریقا، شرق اروپا، آمریکای لاتین و برخی کشورهای آسیایی گفت که «ما راه درازی در پیش داریم و کارهای زیادی است که باید انجام دهیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در ادامه افزود که به دلیل اِعمال محدودیت‌های مرزی برای مقابله با این همه‌گیری، ۲۱ کشور جهان با کمبود واکسن برای مقابله با سایر بیماری‌ها مواجه شده‌اند.

آدهانوم در ادامه خاطرنشان کرد که شمار موارد ابتلاء به مالاریا در صحرای بزرگ آفریقا ممکن است دو برابر شود و برای جلوگیری از این فاجعه، سازمان بهداشت جهانی با کشورها برای حمایت از این منطقه همکاری می‌کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا ابوالقاسم رحیمی انارکی ماهواره نور دعای روز چهارم رمضان بهداشت جهانی ویروس کرونا کوید ۱۹ همه گیری پایان همه گیری راه دراز ویروس کرونا ابوالقاسم رحیمی انارکی ماهواره نور دعای روز چهارم رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۴۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • دست درازی صهیونیست‌ها به گنجینه ایران
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند