Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مجتبی زوربخش در جلسه ویدئو کنفرانسی با اعضای کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر شیراز استان فارس گفت: فناوری جدید تراموای هوشمند (ART) مزایای سیستم حمل‌ونقل اتوبوسی و ریلی را همزمان در خود دارد و در عین حال یک سیستم حرکتی سریع و از همه مهم‌تر دوست‌دار محیط‌زیست به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در جلسه کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز این سیستم نوین حمل‌ونقلی برای بررسی‌های کارشناسی و راه‌اندازی در شهر شیراز در دستور کار قرار گرفت.

زوربخش اظهارکرد: ART یکی از انواع ترامواهای هوشمند است. این سیستم حمل‌ونقل هوشمند بوده و با بهره‌گیری از سیستم‌های ارتباطی و انتقال دیتا برای اولین بار در چین رونمایی شده است.

معاون شهردار شیراز عنوان کرد: این ART که ۳۲ متر طول داشته و قابلیت حمل ۳۰۰ تا ۵۰۰ مسافر یا وزنی معادل ۴۸ تن را دارد، حداکثر سرعت آن نیز ۷۰ کیلومتر بر ساعت است و پس از ۱۰ دقیقه شارژ باتری، تا ۲۵ کیلومتر حرکت می‌کند.

به گفته زوربخش، این سیستم حمل‌ونقل سریع نیازی به هیچ‌یک از زیرساخت‌های عمرانی هزینه‌بر و طولانی‌مدت ندارد و روی نوارهایی که به کمک خط‌کشی بر روی خیابان‌ها قرارگرفته و شناسایی توسط سنسورهای بر روی ART، حرکت می‌کند.

استفاده از فیبرنوری در زیرساخت‌های مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز

او همچنین در خصوص دیگر موضوع مطرح‌شده در کمیسیون هوشمند سازی عنوان کرد: با توجه به مزایای استفاده از فیبرنوری در زیرساخت‌های مرکز کنترل ترافیک برای انتقال اطلاعات دوربین‌های نظارتی و ملزومات ترافیکی سطح شهر، با هماهنگی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز، در آینده‌ای نزدیک این مرکز از سیستم انتقال تصاویر و داده‌ها بر پایه فیبرنوری بهره‌مند خواهند شد.

زوربخش اضافه کرد: استفاده از فیبرنوری سرعت انتقال دیتا و تصاویر را افزایش و منفعت اقتصادی را در درازمدت برای مجموعه شهرداری شیراز به همراه خواهد داشت.

او همچنین در حاشیه بازدید لیلا دودمان، رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز از سیستم هوشمند پارکینگ هدایت گفت: اجرای سامانه مدیریت هوشمند و یکپارچه در پارکینگ‌های سطح شهر، می‌تواند باعث تسهیل امور مدیریتی، راحتی شهروندان در استفاده از پارکینگ‌ها و مدیریت زمان برای آن‌ها و همچنین نظارت دقیق بر اجرای مصوبات و نرخ‌گذاری‌ها شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: در حال حاضر پارکینگ هدایت به سیستم مکانیزه پرداخت و شناسایی اتوماتیک ورود و خروج و همچنین سنسورهای تشخیص پارک خودرو مجهز شده و در فاز بعد به سامانه مدیریت پارکینگ اینترنت اشیاء (IOT) تجهیز می‌شود.

کد خبر 505840 برچسب‌ها استان‌ فارس سازمان حفاظت محیط زیست حمل و نقل شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان فارس سازمان حفاظت محیط زیست حمل و نقل شهری کمیسیون هوشمند شهرداری شیراز شهر شیراز حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۴۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف تویوتا قاچاق ۱۲۰ میلیاردی در چابهار

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار دوستعلی جلیلیان اظهار داشت: با انجام اقدامات اطلاعاتی خبری مبنی بر ورود یک دستگاه خودروی تویوتا (لندکروز) قاچاق و نگهداری در یکی از پارکینگ های سطح شهر چابهار، مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی با هماهنگی‌های قضائی اقدام به بازرسی از محل مورد نظر کردند و در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که خودرو مذکور فاقد هرگونه مجوز گمرکی است.

بیشتر بخوانید: ۲ فروند شناور صیادی حامل سوخت قاچاق در آبادان توقیف شد

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش تقریبی خودرو کشف شده 120 میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: خودرو پس از تشکیل پرونده قضائی به پارکینگ منتقل شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229013 برچسب‌ها قاچاق کالا

دیگر خبرها

  • ۴ حالتی که حمل خودروهای توقیفی با جرثقیل را الزامی می‌ کند
  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • آموزش افزایش صدای تلویزیون بدون استفاده از ساندبار یا سیستم صوتی
  • آیا بازگرداندن نصف مبلغ خودرو به مشتریان صحت دارد؟
  • توسعه کشور بدون تلاش کارگران میسر نیست
  • ربات‌های قاتل؛ ترس از آینده هوش مصنوعی
  • وضع مقررات برای استفاده تسلیحاتی از هوش مصنوعی
  • کاربرد قفل کرکره برقی هوشمند
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در توقیف پلیس چابهار
  • توقیف تویوتا قاچاق ۱۲۰ میلیاردی در چابهار