Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،هوشنگ صیدالی روز دوشنبه در نشست با فرمانده سپاه ناحیه گچساران اظهار داشت: کارکنان صنعت نفت گچساران که همواره در مشکلات و مراحل سخت زندگی یاری کننده هموطنان خود بوده اند این بار هم برای کاهش آلام خانواده های نیازمند یا افرادی که کسب و کار آنان بر اثر ویروس کرونا دچار خسارت شده سهیم شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تعداد پرشماری از خانواده های گچسارانی در این روزهای کرونایی نیازمند کمک مالی هستند از کارکنان صنعت نفت خواست در کمک های مومنانه که از فردا سه شنبه نهم اردیبهشت در گچساران آغاز می شود مشارکت کنند.

هفت هزار نفر نیروی ماهر،نیمه ماهر و کارگر به صورت رسمی،پیمانی و سایر قراردادها در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران شاغل هستند. 

مدیر خدمات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران نیز ضمن قدردانی از همه کارکنان شاغل در شرکت نفت این شهرستان به خاطر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در محیط کار گفت: سلامت کارکنان نفت و گاز و پشتیبانی از تولید وظیفه مهم مدیریت خدمات  است.

علی کردلو افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تامین اقلام بهداشتی و ضدعفونی مستمر ساختمان ها و سطوح به صورت روزانه از اقدامات مهم این مدیریت در پیشگیری از انتشار این ویروس بوده است.

وی ابراز داشت: توزیع غذا در ظروف یکبار مصرف با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در جهت پیشگیری از شیوع ویروس انجام می شود.

کردلو تاکید کرد:کمپ های نه گانه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران بصورت روزانه با نظارت پزشکیار ملزم به انجام تمام دستورالعمل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا هستند.

کردلو با اشاره به عملکرد فرودگاه شهید امید بخش گچساران و حساسیت این بخش از خدمات پروازی در خصوص جابجایی ایمن مسافران عنوان کرد: همه بخش های فرودگاه شامل تجهیزات زمینی ،خدمات فرودگاهی و نقاط حساس هواپیما ، همچنین آشیانه و ساختمان هلی کوپتری سالن ترانزیت و بار مسافران روزانه به صورت مستمر ضدعفونی می شود.

وی بیان کرد: از تاریخ نهم اسفند سال ۱۳۹۸ انجام تست غربالگری مسافران ورودی و خروجی و همراهان که جهت بدرقه وارد سالن می شوند و پرسنل فرودگاه یگان حفاظت ، حراست با همکاری بهداشت و درمان صنعت نفت و نیروهای خدمات فرودگاهی تاکنون درحال انجام است.

کردلو گفت: حوزه ترابری نیز با توزیع تجهیزات بهداشت فردی بین کارکنان به ویژه رانندگان حمل و نقل عمومی ، اتوبوس ها ، مینی بوس ها و ایزوله کابین راننده های اتوبوس از جایگاه کارکنان با آمادگی کامل وارد عمل شد.

وی افزود:این اقدامات با ضدعفونی همه وسایل نقلیه سبک و سنگین با نصب مه پاش و تونل ضدعفونی برای تمام خودروها به ویژه سرویس های ایاب و ذهاب همراه است.

کردلو تاکید کرد: قرار دادن نیروی انسانی ، امکانات وتجهیزات خودرویی ، اعم از سبک و سنگین ، ماشین آلات راه سازی در اختیار ستاد کرونای گچساران برای ضدعفونی مناطق مسکونی و مکان های عمومی ، غربالگری در ایست بازرسی و گشت زنی و مسدود کردن جاده های فرعی و اصلی از دیگر خدمات این شرکت در دوران انتشار ویروس کرونا بوده است.

منطقه نفتخیز گچساران نخستین بار در فاصله سال‌های ۱۳۰۲ و ۱۳۰۳ هجری شمسی، توسط کنسرسیوم دارسی مورد مطالعه قرار گرفت. 
استخراج نفت از میدان گچساران در سال ۱۳۱۸ هجری شمسی از چاه شماره ۱۳ این شهرستان آغاز شد. 
برنامه‌های حفاری تا پیش از ملی شدن صنعت نفت ادامه یافت و در این مدت به ۱۶ حلقه چاه نفت تولیدی و ظرفیت تولید ۶۰ هزار بشکه در روز نفت خام، افزایش یافت. 
پس از ملی شدن صنعت نفت، شرکت اکتشاف و تولید نفت ایران در سال‌های ۱۳۳۵ و ۱۳۳۶ عملیات حفاری را بار دیگر در این منطقه آغاز کرد. 
این برنامه تا سال ۱۳۴۵ ادامه داشت و تعداد چاه‌های حفاری شده به ۴۶ حلقه افزایش یافت.

شهرستان گچساران به خاطر داشتن مرتفع ترین واحد بهره برداری نفت کشور در منطقه «سقلاتون» به بام نفت ایران مشهور شده است. 
به گفته کارشناسان میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد نخستین چاهی که در گچساران نفت از آن استخراج شده است و برخی دیگر از تاسیسات تاریخی قابلیت ثبت در فهرست آثار ملی را ملی دارد. 

شهرستان گچساران که ۲۰ درصد از نفت کشور را تامین می کند جزو مناطق نفتخیز جنوب ایران محسوب می شود. 

این شهرستان ۱۲۶ هزار نفری در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد میدان نفتی گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد میدان نفتی گچساران ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد میدان نفتی گچساران بهره برداری نفت ویروس کرونا نفت و گاز صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۵۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز‌های خوب تولید در نیشکر هفت تپه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، توسعه نیشکر هفت تپه نخستین و قدیمی‌ترین کارخانه شکر از نیشکر در کشور است.

این شرکت پس از سپری کردن مشکلات و بحران چند سال گذشته با تلاش مدیران و کارکنان خود در حال تولید و فعالیت است.

دورباشی زاده، مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه گفت: میزان تولید در این شرکت امسال با یک جهش دو برابری (۲۰۰ درصدی) نسبت به مشابه پارسال افزایش یافت.

دورباشی زاده افزود: در این شرکت علاوه بر کشت نیشکر، محصولاتی از جمله گندم، کلزا، جو کشت می‌شود.

در شرکت نیشکر هفت تپه ۶ هزار نفر به طور مستقیم مشغول به فعالیت هستند. 

یکی از مطالبات کارکنان این شرکت واگذاری قطعی به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است. 

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • روز‌های خوب تولید در نیشکر هفت تپه
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی