Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@00:31:32 GMT

ساخت دستگاه پیله زن تولید ماسک در ماشین سازی اراک

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۵۰۶۲

ساخت دستگاه پیله زن تولید ماسک در ماشین سازی اراک

ایسنا/مرکزی مسئول پایگاه بسیج کارگری شهید رجائی شرکت ماشین سازی اراک از ساخت دستگاه پیله زن تولید ماسک توسط گروه جهادی شهدای ماشین سازی برای اولین بار در کشور خبر داد.

سیدمبین حجاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه کارگاه پلیسه زنی ماسک مزین به نام سردارشهید ناصربختیاری شهیدشاخص کارگری درسال ۹۹ است که از پرسنل شرکت ماشین سازی اراک بوده است، اظهار کرد: از اولین روزهای شیوع کرونا در کشور و با توجه به اینکه اراک دومین شهر درگیر کرونا بود، همگام با سایر سازمان‌های ذیربط و گروه‌های جهادی، گروه جهادی شهدای ماشین سازی اراک اقدام به شناسایی موارد مورد نیاز جهت نقش آفرینی نیروهای داوطلب کارگری در بسیج ملی مقابله با کرونا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اولین مرحله ضمن اعلام آمادگی به مدیریت ارشد شرکت جهت ضدعفونی اماکن داخل شرکت، باهماهنگی مرکز بهداشت و شهرداری و سازماندهی تعداد دیگری از گروه های مردمی و جهادی صنایع شهرستان، طی ۶ مرحله ضدعفونی معابر شهری انجام شد.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود ماسک در سطح داروخانه‌ها و افزایش تقاضا از سوی مردم، کارگاه های خیاطی صلواتی از سوی گروه های جهادی بسیج و خیریه‌ها راه اندازی شد ولی بدلیل دستی بودن تمام مراحل انجام کار، سرعت دوخت ماسک بسیار پایین بود.

حجازی بیان کرد: گروه جهادی شهدای ماشین سازی اراک ضمن شناسایی این مشکل برای اولین بار در استان مرکزی و حتی در کشور اقدام به طراحی و ساخت دو دستگاه پیله زن ماسک کرد.

وی با اشاره به اینکه هزینه تولید این دستگاه با الگوبرداری از مشابه چینی حدودا ۱۰ میلیون تومان بوده و قیمت آن در بازار ۵۰ میلیون تومان است، بیان کرد: ظرفیت دستگاه اول ۱۲۰۰ عدد ماسک در ساعت و دستگاه دوم نیز ۲۶۰۰ عدد ماسک است که پس از پیله زنی تحویل کارگاه های دوخت می‌شوند. از ابتدای سال جاری بیش از ۴۵۰ هزار عدد ماسک توسط این دو دستگاه، پیله زنی و تحویل کارگاه های خیریه استان مرکزی شده است که پس از دوخت اطراف ماسک و کش آن و استریل شدن، به صورت رایگان در جامعه هدف توزیع می‌شود.

به گفته مسئول پایگاه بسیج کارگری شهید رجائی این نوع پیله زدن علاوه بر مناسب کردن ظاهر  ماسک، حداقل ۵۰ درصد راندمان تولید را افزایش می‌دهد. از ابتدای راه اندازی این دستگاه نیز عکس و فیلم و نقشه های دستگاه در اختیار تعدادی از گروه های جهادی شرکت‌های صنعتی مجاور و گروه‌های خیریه گذاشته شد تا با ساخت تعداد بیشتری از این سیستم بخشی از مشکل کمبود ماسک در استان مرکزی و شهرستان اراک هرچه سریعتر برطرف شود.

وی گفت: جهت مصرف روزانه پرسنل شرکت نیز اقدام به راه اندازی کارگاه خیاطی در داخل مجموعه پایگاه بسیج شرکت شد و تاکنون بیش از ۱۷ هزار عدد ماسک تحویل همکاران و مراجعین به شرکت شده است. طی دو مرحله نیز الکل ۷۰ درصد گلیسیرینه تهیه و در بسته بندی‌های ۱۰۰ و ۲۰۰ سی‌سی جهت ضدعفونی سطوح و دست ها، بین کارکنان شرکت توزیع شد.

حجازی بیان کرد: در مورد تولید الکل نیز ضمن فراخوان نیروهای مهندسی و کارگری و پشتیبانی گروه جهادی پایگاه بسیج شرکت جهت کمک به همکاران فعال در مرکز علمی کاربردی ماشین سازی اراک، تمام همت بسیجیان شرکت، کمک به راه اندازی هرچه سریعتر خط تولید اتانول بود که محقق شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون چهار هزار عدد دستکش یکبارمصرف پلاستیکی نیز توسط همکاران جهادی شرکت تولید شده است، افزود: مدت زمانی که برای انجام کارهای جهادی از سوی کارکنان شرکت هزینه شده است از وقت شخصی آنان و غالبا در تعطیلات نوروز ۹۹ بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تولید ماسک ماشین سازی اراک استانی اقتصادی ماشین سازی اراک پایگاه بسیج راه اندازی گروه جهادی عدد ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۵۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، بارش'باران و وقوع سیل در شرق استان کرمان بویژه شهرستان بم خسارت زیادی به مردم منطقه وارد کرده است جهاد گران بسیجی در حال امداد رسانی و کمک به سیل زدگان هستند .
 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بم‌گفت : بارش باران و سیل در شرق استان شهرستان بم باعث آب گرفتگی منازل و خسارت به مردم شده است و تعداد ۳۰ گروه جهادی با بیش از ۳۰۰نفر از بسیجیان ۳ روز  است که در حال امداد رسانی و کمک به مردم منطقه سیل زده شهرستان بم هستند .
سرهنگ دهقانیان گفت سیل در بم به کشاورزان و منازل مسکونی قنوات باغات کشاورزی راهای روستایی خسارت زیادی وارد کرده است دستگاه‌های اجرایی در حال برآورد خسارت در منطقه هستند .

فرمانده ناحیه بسیج سپاه بم گفت : گروه‌های جهادی در حال لایه روبی سیل از منازل و شستشوی لوازم مردم و تخلیه گل  آب از منازل هستند کار امداد رسانی بسیجیان کمک‌به مردم ادامه دارد .

دیگر خبرها

  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • فراز و فرود نوغانداری در گیلان /تجارت پر سودی که از رونق افتاد
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید