Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@18:39:37 GMT

اجرای موفق غربالگری سرپایی در زنجان مستندسازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۵۱۱۰

اجرای موفق غربالگری سرپایی در زنجان مستندسازی می‌شود

دکتر کریستف هملمن شامگاه دوشنبه در نسشت با استاندار زنجان و اعضای ستاد مقابله با کرونا افزود: اجرای طرح بسیج غربالگری در این استان موفقیت آمیز و با شفافیت لازم بوده است و در این ارتباط از مشارکت دادن سازمان بهداشت جهانی در این طرح قدردانی می‌کنم.

وی اضافه کرد: قطع زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ از نتایج اجرای طرح غربالگری است که خوشبختانه زنجان به عنوان نخستین استان، این طرح را اجرا کرد که نتیجه آن به عنوان یک اقدام قابل تقدیر برای استان ماندگار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان نیز با استقبال از پیشنهاد دکتر هملمن برای انتشار نتایج طرح غربالگری به صورت یک طرح مشترک گفت: روند اجرای این طرح در اسرع وقت با همکاری سازمان جهانی بهداشت WHO، مستندسازی و در سطح بین‌الملل منتشر خواهد شد.
دکتر پرویز قزلباش افزود: نرم‌افزاری با استفاده از تجربیات سازمان جهانی بهداشت (WHO) برای رصد بیماران کرونایی که در طرح پایلوت، غربالگری شده و بستری هستند، طراحی خواهد شد.

وی به بازدید این نماینده سازمان جهانی بهداشت از ۲ مرکز شماره ۱۸ و ۱۴  زنجان اشاره کرد و گفت: دکتر هملمن در این بازدید به طور میدانی با فعالیت مرکز خدمات جامع بهداشتی درمانی در حاشیه شهر (گلشهر) آشنا شد و در ادامه در بازدید از مراکز ۱۶ ساعته، در جریان فعالیت این ۲ مرکز قرار گرفت.

این مسؤول ادامه داد: در راستای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا، تمام ارگان‌ها و دستگاه‌ها در جهت آموزش، اطلاع‌رسانی و احصاء امکانات و هماهنگی بسیج شدند.

وی اضافه کرد: در حوزه اطلاع‌رسانی کارهای بسیار نو و بدیعی انجام شد از جمله راه اندازی استودیوسلامت استان انجام که تا امروز نیز فعال است.

به گفته قزلباش در هر مرحله ازجمله بسیج ملی غربالگری و بعد از آن انجام غربالگری آزمایشگاه سرپایی، تیم مدیریت عالی استان مشوق و راهنمای این کار بودند و موفقیت کنونی، با حمایت‌های

استانی بوده که در این راستا باید از این فرصت بسیار گران‌بها برای حوزه سلامت بهره برد و از تمام توانمندی‌های استان برای مقابله با این بیماری استفاد کرد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۹۱ هزار و ۴۷۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۵۸۰۶ نفر رسید.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان زنجان دانشگاه علوم پزشکی روابط عمومی سازمان بهداشت جهانی فوت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۵۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۲۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ جعفری گفت: شاخص‌ترین برنامه هفته کار و کارگر در استان یادواره شهدای کارگری است که سه شنبه این هفته (۱۱ اردیبهشت) با حضور اقشار مردم و مسوولان ملی و استانی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دیدار با خانواده شهدای کارگر و معرفی شهدای شاخص استان و کشور، عیادت از بیماران بستری و کارگران آسیب دیده در بیمارستان تامین اجتماعی امام حسین (ع) استان، رزمایش شیفت ایثار با هدف توزیع بسته‌های معیشتی و کمک مومنانه، اعزام گروه‌های جهادی سفیران تولید به مدارس و برنامه راهیان پیشرفت توسط خواهران بسیجی از دیگر برنامه‌های برنامه‌های پیش بینی شده برای هفته کار و کارگر در استان زنجان است.

مدیرکل تعاون، کار و تعاون استان زنجان گفت: هفته کارگر، فرصت مناسبی است برای تجلیل از کسانی که ردای تلاش و خدمت بر قامت استوارشان، تجسمی از اراده و همت است.

وی افزود: کارگران با اراده‌ای پولادین خود در حرکت چرخ‌های اقتصاد کشور و در اعتلای نام ایران گام بر می‌دارند و عاشقانه تلاش می‌کنند تا شعار جهش تولید با مشارکت مردم به عنوان راهبرد اقتصادی سال جاری محقق شود.

جعفری گفت:بخشی از اقتصاد استان زنجان نیز به عنوان یک استان صنعتی و کشاورزی به دست توانمند کارگران مدیریت می‌شود که امیدواریم با برنامه‌های این هفته بتوانیم برای قدردانی از زحمات آنها و اعتلای نام کارگر در جامعه گام برداریم.

برابر تقویم رسمی کشور از پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه هرسال به عنوان هفته کارگر نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۲۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در زنجان
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا