Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@03:32:25 GMT

جهش تولید، مکمل رونق تولید است

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۵۱۵۲

جهش تولید، مکمل رونق تولید است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد در سال جدید، گفت: راهبرد هوشمندانه رهبر معظم انقلاب در سنوات اخیر، تمرکز بر مسائل اقتصادی و بطور اخص چهار سال متوالی روی موضوع تولید است تا حربه‌های دشمن در زمینه تحریم و ایجاد تنگنا‌های معیشتی را خنثی نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: عناوین سال برای جای گرفتن در سربرگ مکاتبات و چاپ بنر و کار‌های تبلیغاتی انتخاب نمی‌شود، بلکه باید با نگاه عمیق مدیریتی و طرح‌های ابتکاری و خلاقانه در مسیر نهادینه سازی شعار سال و اجرائی نمودن آن گام برداشت.

دهشیری با اشاره به ظرفیت‌های کشور و استان در زمینه‌های مختلف صنعتی، معدنی و کشاورزی،ادامه داد: باید زنجیره تأمین، تولید و اشتغال در استان را تکمیل کرد تا شاهد تعالی و توسعه میهن اسلامی بود.

او دوران کنونی قوه قضائیه را دوران تحول مجموعه قضائی ذکر کرد وگفت: با شروع به کار یک مجلس انقلابی و پای کار در کنار قوه قضائیه جهادی و مردمی و پرکار، می‌توان به چرخ‌های توسعه ایران اسلامی، سرعت بخشید.

دهشیری تسهیل فرایند و شرایط تولید و سرمایه گذاری را خواستار شد و  تصریح کرد: باید قوانین دست و پاگیر در زمینه تولید، اصلاح  و راه برای هرگونه سرمایه گذاری و تولید و اشتغال تسهیل شود.

او هدف از تشکیل جلسه اقتصاد مقاومتی را حمایت حقوقی و قضائی از واحد‌های تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی عنوان کرد و افزود: اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی نگاه حمایتی نسبت به پرونده‌های واصله به دبیرخانه ستاد دارند و به طور معمول تلاش می‌کنند تا موانع تولید و اشتغال را به حداقل ممکن برسانند.

رئیس کل دادگستری استان یزد تاکید کرد: باید به سمت شناسایی و اصلاح قوانین دست و پا گیر حرکت کرد تا فکر و ذهن سرمایه گذار و کارآفرین، درگیر برخی از مسائل غیر ضروری نشود.

او با اعلام این مطلب که در این نشست به موضوع و مشکلات ۶ کارخانه و شرکت تولیدی، رسیدگی شد، گفت: با حضور مدیران مرتبط، مسئولان بانکی و مسئولان نظارتی و قضایی، ستاد اقتصاد مقاومتی مصوباتی با نگاه مساعدت‌های مالی، ارائه تسهیلات بانکی و امهال وام‌های مربوطه با دقت بر قوانین موضوعه و بررسی جوانب مختلف موافقت شد.

دهشیری ادامه داد: این شرکت‌ها که در زمینه تولید محصولات فولادی، صنایع بسته بندی، طراحی و تولید محصولات زینتی و فراورده‌های گوشتی فعالیت داشته اند هر یک بنا به دلایلی از جمله بدهی‌های بانکی، عدم وجود سرمایه در گردش و یا اختلاف در موضوع واگذاری زمین از چرخه تولید بازمانده بودند که پس از بررسی دقیق شرایط این شرکت‌ها و استماع نظر مدیران و وکلای شرکت‌ها و همچنین نظر نمایندگان بانک‌های مرتبط با پرونده این شرکت ها، فرصت‌هایی در قالب مساعدت‌های مالی، تسهیلات بانکی و امهال وام‌های آن‌ها در اختیار آن‌ها قرار گرفت تا زمینه بازگشت این شرکت‌ها به چرخه تولید فراهم گردد.

با راه اندازی مجدد این شرکت ها، زمینه اشتغال مستقیم بیش از ۳۵۰ نفر در مرحله نخست و بیش از ۵۰۰ نفر در مراحل بعدی و شروع به کار فاز‌های آتی این شرکت‌ها فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری استان یزد تولید و اشتغال ستاد اقتصاد مقاومتی اقتصاد مقاومتی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۵۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال

مسیح کشاورز در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اواخر سال ۱۴۰۱ و سال گذشته قیمت هرکیلو برنج ایرانی به ۱۵۰ هزارتومان رسید که براین اساس تفاهم نامه ای میان انجمن  و استانداران گیلان و مازندران منعقدشد که با حذف واسطه ها و دلالان، برنج به طور مستقیم خریداری می شود که براین اساس قیمت هرکیلو برنج هاشمی به ۸۰ هزارتومان و ارقام پرمحصول کمتر از این نرخ رسید که همین امر منجر به رونق بازار شد.

به گفته او، سال گذشته با وجود رونق بازار برنج ایرانی، معاون اول رئیس جمهور بعد از دوره ممنوعیت دستور دادند که ثبت سفارش برنج در راستای حمایت از تولید داخل انجام نشود که براین اساس در ۲ ماهه پایانی سال گذشته ثبت سفارش بسته شد.

کشاورز ادامه داد: رونق تولید داخل منجر به عرضه برنج ایرانی در بازار شد به طوریکه دیگر محصولی در انبارها باقی نماند و از طرفی برای ۲ماهه ابتدای امسال تنها ۱۳۰ هزارتن برنج برای واردات ثبت سفارش شده که در نهایت کمبود عرضه منجر به نوسان قیمت در بازار شده است که استمرار این روند، بازار برنج در سال جدید هم تحت تاثیر خود قرار می دهد. 

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج ایرانی قیمت کنونی هرکیلو برنج هاشمی را ۱۱۰ تا ۱۵۰ هزارتومان، برنج پرمحصول بر پایه ۸۰ هزارتومان و ارقام برنج هندی و پاکستانی در محدوده ارقام پرمحصول اعلام کرد.

او گفت: با توجه به آنکه حداکثر تولید برنج ایرانی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن خواهد بود، از این رو برای رسیدن بازار به ثبات انتظار می رود تا قبل از دوره ممنوعیت ۸۰۰ هزارتن تا یک میلیون تن برنج وارد کشور شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • حمایت از تولید؛ اولویت سازمان غذا و دارو
  • اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی
  • تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران
  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال