Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@07:34:11 GMT

توزیع بیش از ۵۳ هزار تن کودشیمیایی در آذربایجان‌شرقی

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۵۳۴۷

توزیع بیش از ۵۳ هزار تن کودشیمیایی در آذربایجان‌شرقی

علی اکبر نژادرضا روز سه شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: با وجود عدم همکاری کارخانجات پتروشیمی از مرداد ۹۸ تا آخر همان سال در تحویل کود به اتحادیه مرکزی، میزان کود توزیعی بین کشاورزان در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال قبل آن ۱۳ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: بیشترین سهم کود شبکه تعاون روستایی استان مربوط به کود اوره است؛ این مقدار کود به انبارهای کددار شبکه منتقل و بین کشاورزان توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

نژادرضا در خصوص تامین کودهای شیمیایی یادآوری کرد: با توجه به نیاز به تغذیه گیاهی در مرحله داشت، مصرف بهینه کودهای شیمیایی ارتباط مستقیمی با راندمان تولید در واحد سطح محصولات کشاورزی دارد که هم موجب رفع نیازهای مصرفی داخلی و هم موجب افزایش درآمد کشاورزان می‌شود.

استان آذربایجان شرقی یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی زراعی دارد که از این میزان ۸۰۰ هزار هکتار به صورت دیم و ۴۰۰ هزار هکتار آن به صورت آبی کشت می شود.

میزان تولید سالانه محصولات کشاورزی استان در زیربخش های دام و طیور، آبزیان، محصولات گیاهی و باغی در حدود ۵ میلیون تن است. 

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آذربایجان شرقی استان آذربایجان شرقی تغذیه درآمد محصولات کشاورزی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۵۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۴۰ هزار هکتار از مزارع خوزستان خسارت دید

به گزارش خبرنگار مهر، مجید نبی‌پور صبح امروز یکشنبه از خسارت دیدن ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان بر اثر بارش شدید باران خبر داد و بیان کرد: این خسارت‌ها شامل آب‌گرفتگی، ریزش خوشه، خمیدگی و خوابیدگی است.

وی افزود: همچنین بارش تگرگ موجب شکستگی دانه به برخی محصولات در این مزارع شد.

رئیس جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: میزان خسارت‌ها بین ۱۰ تا ۷۰ درصد است.

وی اظهار کرد: ۳۹۲ هزار هکتار از مزارع خوزستان زیر پوشش بیمه هستند که شامل ۱۹۴ هزار گندم آبی، ۱۷۲ هزار هکتار گندم دیم و ۲۵ هزار سایر محصولات است.

نبی پور با اشاره آغاز ارزیابی خسارت‌ها گفت: این ارزیابی‌ها به صورت دقیق انجام و خسارت‌ها پرداخت خواهد شد.

کد خبر 6097033

دیگر خبرها

  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • بیش از ۱۴۰ هزار هکتار از مزارع خوزستان خسارت دید
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید