Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اجرای دولت الکترونیک و حذف کاغذبازی‌ها به چابک‌سازی دستگاه‌ها کمک می‌کند گفت: برای حمایت از سرمایه‌گذار خلاء قانونی داریم. ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

سید کاظم دلخوش اباتری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، وجود خلاءهای قانونی جهت حمایت از افراد و سرمایه‌گذاران را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه مجلس آماده رفع این نواقص است اظهار داشت: دولت الکترونیک از جمله طرح‌هایی است که با اجرای آن‌ها کاغذ‌بازی‌ها تا حد زیادی حذف و به چابک‌سازی دستگاه‌ها منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بروکراسی‌های اداری و معطلی‌ سرمایه‌گذاران در بین دستگاه‌های مختلف اجرایی را مورد انتقاد قرار داد و عنوان کرد: این مشکلات سرمایه‌گذاران را در چالشی بزرگ قرار می‌دهد از طرفی با طولانی شدن زمان صدور مجوزات، سرمایه‌گذار انگیزه لازم برای کار و اشتغال را از دست می‌دهد.

دلخوش اباتری با بیان اینکه بخش زیادی از وقت و توان سرمایه‌گذاران در مسیر کسب مجوز یا حل و فصل مشکلاتشان با دستگاه‌ها هدر می‌رود تصریح کرد: در بحث یکپارچگی اطلاعات باید قانونی نوشته شود تا مدیریت جزیره‌ای در بین دستگاه‌ها را برطرف کنیم در این صورت سرمایه‌گذار جهت دریافت درخواست خود سرگردان نمی‌شود.

رئیس جمهور با مقاماتی که در راه اندازی دولت الکترونیک کوتاهی کرده اند برخورد کندروحانی در گفت‌وگو با آذری‌جهرمی: همه دستگاه‌ها موظف به همکاری در زمینه توسعه دولت الکترونیک در کشور هستندقم|مردم تمایل چندانی به استفاده از خدمات دولت الکترونیک ندارند

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس تعیین مجازات برای دستگاه‌هایی که تعامل لازم را با سایر دستگاه‌های ذیربط جهت رفع مشکلات سرمایه‌گذاران ندارند لازم و ضروری خواند و گفت: تنها راهی که می‌تواند دستگاه‌ها را مجاب به همکاری با سرمایه‌گذار کند وضع قوانین مشخص توسط مجلس و اجرایی شدن آن‌ها است.

وی از وجود هیئت تطبیق مصوبات در مجلس و عضویت خود در آن سخن گفت و با اشاره به اینکه در این هیئت با آئین‌نامه‌ها، روش‌ها و عملکردهایی که با قانون مغایرت داشته باشتد برخورد می‌شود افزود: برای اینکه دولت الکترونیک سریع‌تر به نتیجه برسد و سرمایه‌گذاران از سرگردانی خارج شوند ما به یک قانون قوی نیاز داریم.

دلخوش اباتری همکاری و مساعدت مردم از سرمایه‌گذاران را نیز در کنار حمایت دستگاه‌های اجرایی مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: معضل بیکاری جوانان و نبود فرصت‌های شغلی کافی به یکی از چالش‌های بزرگ کشور و گیلان تبدیل شده ‌و باید برای حل آن وفاق استانی در همه بخش‌ها بین مردم و مسئولان شکل بگیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس پر شدن و اشباع ظرفیت دستگاه‌های دولتی جهت جذب نیروی کار جوان را یکی از چالش‌های فعلی کشور خواند و ابراز داشت: با توجه به این مسئله بسیار مهم،‌ برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌ها برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید باید به سمت ایجاد مراکز و واحدهای تولیدی و صنعتی گرایش پیدا کند.

انتهای پیام/614/ش

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دولت الکترونیک سرمایه گذاران سرمایه گذار دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۵۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس

به گزارش تابناک اقتصادی؛ ایرنا خبرگزاری دولت در مطلبی با عنوان «خروج مرکز پژوهش‌های مجلس از ریل پژوهش» نوشت: مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان بازوی تحقیقی خانه ملت، وظیفه تهیه گزارش‌های کارشناسی و ارائه مشورت‌ جهت اطلاع نمایندگان مجلس را بر عهده دارد تا آنها بر مبنای اطلاعات دقیق‌ و کارشناسی، اقدام به تصمیم‌گیری در مورد جزئیات لوایح و طرح‌ها بکنند.

به همین دلیل در دو دهه اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس به محل فعالیت نخبگان و کارشناسان ارشد کشور تبدیل شده بود و گزارش‌های آن نیز از اتقان علمی مناسبی برخوردار بود. انتقال مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس به جایگاه‌های حساس مدیریتی خصوصا در دولت سیزدهم، به علت سطح مناسب کارشناسی این افراد بود که پیش از این در مرکز پژوهش‌ها مشغول به کار شده بودند.

با این حال، در دو سال گذشته شاهد تغییر رویکرد مرکز پژوهش‌های مجلس از یک نهاد مطالعاتی به مرکزی برای فعالیت‌های رسانه‌ای هستیم. گزارش‌های جهت‌دار این مرکز که در ادامه به نمونه‌هایی از آن اشاره می‌شود، بازوی پژوهشی مجلس را به یک رسانه سیاسی البته با کارکردی مطابق میل رسانه‌های ضدانقلاب تبدیل کرده است. نکته مهم آن است که گردانندگان مرکز پژوهش‌های مجلس شاید به دنبال انتقاد از دولت باشند، اما خروجی کار آنها تهیه خوراک برای رسانه‌های ضدانقلاب بوده است.

ترامپ‌هراسی

بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس اواخر سال گذشته در یک سخنرانی به نوعی سخن گفت که گویا با آمدن ترامپ در دولت آمریکا، اوضاع ایران آشفته خواهد شد. البته این اظهارنظر ناپخته آنقدر واکنش منفی داشت که وی مجبور به ارائه توضیحاتی در این زمینه شد.

 

دیگر خبرها

  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • مالیات یا کمیسیون دولت از سفته بازی
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • آمادگی ۲۵ بسته در بجنورد برای جذب سرمایه‌گذار
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی