Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@10:31:05 GMT

فرارسیدن نهم اردیبهشت روز شوراها را تبریک گفت

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۶۰۴۴

فرارسیدن نهم اردیبهشت روز شوراها را تبریک گفت

استاندار هرمزگان با صدور پیامی فرارسیدن نهم اردیبهشت روز شوراها را به اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان هرمزگان تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، فریدون همتی در این پیام آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

استفاده از خرد جمعی و مشورت با یکدیگر در امور مختلف از موارد مورد تاکید در دین مبین اسلام می‌باشد و خداوند متعال در قرآن کریم و به خصوص در سوره مبارکه شوری همگان را به مشورت دعوت نموده اند و پیامبر بزرگوار اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) نیز بر مشورت در انجام امور مختلف تاکید داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز تشکیل شوراها برای انجام بهتر امور مورد توجه قرار گرفته است و بر این اساس نهاد شوراهای اسلامی برای اداره مناسب شهرها و روستاها در سراسر کشور شکل گرفت.

شوراهای اسلامی از مردمی‌ترین نهادها در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می شوند که بر پایه رای مردم در اقصی نقاط کشور تشکیل شده‌اند.

شوراهای اسلامی در شهرها و روستاهای سراسر کشور توانسته اند به عنوان یک پارلمان محلی به خوبی در بهبود روند مدیریت شهری و روستایی و ارائه خدمت به مردم نقش آفرین باشند.

اعضای شوراها به عنوان نمایندگان منتخب مردم، عناصر اصلی تصمیم گیری و نظارت بر امور شهرها و روستاها می باشند تا خواست و نظر مردم به خوبی در امر مدیریت به عنوان محور امور قرار گیرد.

اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید نظارت دقیقی بر عملکرد شهرداران و دهیاران داشته باشند و مسئولان شهر و روستا نیز موظف به پاسخگویی به اعضای شوراها به عنوان نمایندگان مردم هستند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روز شوراها شوراهای اسلامی اعضای شوراها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۶۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند

ایسنا/لرستان معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: شوراها یکی از کلیدی‌ترین بخش‌ها در کمک به بالندگی شهر و روستا هستند.

مسلم مرادی امروز (دهم اردیبهشت‌ ماه) در مراسم تقدیر از اعضای شوراهای اسلامی شهرهای بروجرد، اشترینان و ونایی که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شوراها در شهر و روستا، اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: شوراها برخاسته از مردم‌سالار دینی هستند و در این راستا باید کار مردم را در اولویت قرار داد و دغدغه‌های آنها تبدیل به مصوبه و اجرا شوند.

فرماندار بروجرد با بیان اینکه نقش شوراها در پیشبرد امور شهرها و روستاها بسیار مهم و با اهمیت است، افزود: مصوبات شورا باید قوی و برای رفع مشکل باشد تا گرهی از مشکلات باز کند.

مرادی بیان کرد: شوراهای اسلامی باید در راستای نظارت کافی و لازم بر عملکرد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای پیشبرد اهداف مد نظر و رسیدن به سطح مطلوب توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه شوراها از ظرفیت افراد نخبه و صاحب‌ نظر برای پیشبرد اهداف استفاده کنند، گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا همواره یکی از کلیدی‌ترین بخش‌ها در کمک به بالندگی و آبادانی هر شهر یا روستا هستند.

معاون استاندار لرستان اضافه کرد: شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم، با حاکمیت و نماد تجلی خرد جمعی است.

در این مراسم، از اعضای شورای اسلامی شهرهای بروجرد، ونایی، اشترینان، سرهنگ خوانساری و سرباز وظیفه‌ای که هفته گذشته به زنانی که در خیابان خودروی آنها دچار مشکل شده بود، کمک کردند و پاکبانی که در بارندگی‌های اخیر جان چند حیوان را نجات داد، تقدیر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قانون‌گریزی شوراها آسیب‌های این نهاد را افزایش می‌دهد
  • مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • عملکرد شوراها قابل دفاع است
  • پیام تبریك استاندار لرستان به مناسبت روز شوراها