Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@11:54:13 GMT

دومین وبینار BIG DATA برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۶۲۵۴

دومین وبینار BIG DATA برگزار می‌شود

انجمن علمی دانشکده کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت با همکاری گروه Bigdataserve دومین وبینارBIG DATA از مجموعه وبینارهای علوم داده و هوش مصنوعی را برگزار می‌کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، بیگ دیتا (Big Data) اصطلاحی است که در فارسی به آن کلان داده گفته می‌شود و بهره گیری از آن می‌تواند موجب رشد ساختارمند یک مجموعه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌طور کلی به مجموعه اطلاعات عظیمی که تحلیل آن توسط یک فرد یا یک نرم افزار ساده انجام پذیر نیست، بیگ دیتا  گفته می‌شود این در حالی است که بررسی دقیق و منطقی این داده‌ها سبب بهتر شدن تصمیم گیری‌ها و هدفمند کردن فرآیندهای یک کسب و کار مانند فروش محصول، تبلیغات، کمپین‌ها و رویدادهای مختلف شده و علاوه بر آن تا حد بسیار زیادی کاهش هزینه و ریسک را به همراه دارد.

همان‌طور که بیگ دیتا پیوسته در حال تغییر است و روز به روز رشد می کند، تکنیک‌ها و راهکارهای تحلیل آن نیز به همان نسبت در حال پیشرفت است.

امروزه تحلیل و بررسی بیگ دیتا به اندازه دسترسی و استفاده از اینترنت ضروری است. می‌توان گفت که بیگ دیتا اطلاعاتی است با سرعت بالا، انواع زیاد و در حجم گسترده که تحلیل و بررسی درست آن موجب کاهش هزینه و ریسک می شود و از سوی دیگر به روش و استراتژی خاصی برای استخراج اطلاعات هدفمند نیازمند دارد.

از جمله کاربردهایی که هر روزه از آن استفاده می‌کنیم، بحث مسیریابی است. برای مثال می‌توان به سرویس‌های مسیریابی مانند Waze و بخش Navigation در Google Maps اشاره کرد. حجم زیادی از اطلاعات وسایل نقلیه در لحظه پردازش و بهترین مسیر به آن‌ها پیشنهاد می‌شود. در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری یا همان (CRM) با بررسی و تحلیل رفتار مشتریان و بخش‌بندی بازار، می‌توان تصمیمات خوبی در این زمینه گرفت. 

در زمینه‌ی شخصی‌سازی خدمات (Personalization) و سیستم‌های توصیه‌گر (Recommendation Engines)  که از جمله کاربردهای کلان داده در کسب و کارهای الکترونیکی و دیجیتال هستند، استفاده از Big Data ، نتایج محسوس و موفقیت آمیزی نسبت به قبل در زمانی که با حجم زیاد و متنوع دیتا مواجه هستیم، به همراه داشته است. در حوزه‌های پزشکی می‌توان به اپلیکیشن‌ها و ابزارهای متعددی که امروزه در حوزه‌ی سلامت استفاده می‌شود هم‌چون سنسور شتاب‌سنج موبایل که در بخش زیادی از روز، حرکت‌های افراد را ثبت می‌کند، اشاره کرد. همچنین اطلاعات عددی گسترده و متنوعی که می‌توان از بیماران به دست آورد در حوزه‌های مختلف پیشگیری و درمان بیماری‌ها به کار برده می شود. در حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ نیز به شدت از تحلیل‌های کلان داده استفاده می کند.

 این کارگاه با تدریس مهندس آرمان بهنام (مدرس و مجری پروژه‌های علم داده در زمینه‌های سلامت، مالی و تولیدی) ، پنجشنبه  ۱۱ اردیبهشت ساعت ۱۶ الی ۱۸ برگزار می‌شود.

علاقمندان جهت ثبت‌نام می توانند به لینک  https://evnd.co/WtzEj مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیگ دیتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۶۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی ذوب آهن در دومین دیدار مرحله نیمه پایانی لیگ برتر بسکتبال

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در دومین دیدار مرحله نیمه پایانی بیست و پنجمین دوره رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال مردان ایران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت بین تیم‌های طبیعت تهران و ذوب آهن اصفهان برگزار شد. ذوب آهن اصفهان در این بازی با نتیجه ۶۸ بر ۶۴ موفق به برتری شد تا دو تیم در مجموع بازی‌های این مرحله ۱ – ۱ مساوی شوند.    آرن داوودی با ۸ امتیاز، ۲ ریباند، ۱۰ پاس گل و کارایی ۱۷ بهترین بازیکن این دیدار بود.   تیم‌های شهرداری گرگان و مهرام تهران نیز در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر در حال رقابت هستند و سری این بازی‌ها ۲ به صفر به سود تیم شهرداری گرگان است. ­ باز‌های مرحله نیمه پایانی لیگ برتر بسکتبال به صورت ۳ برد از ۵ بازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • دومین نمایشگاه صنعت موسیقی برگزار می‌شود
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • گزارش تسنیم از اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید کهگیلویه
  • آغاز دومین روز بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • دومین روز بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس آغاز شد
  • دومین جلسه مجلس برای بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ آغاز شد
  • پیروزی ذوب آهن در دومین دیدار مرحله نیمه پایانی لیگ برتر بسکتبال
  • ماجرای واژگونی وحشتناک ام وی ام X55 چه بود؟
  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود