راهاندازی «پویش کریمانه خانواده شریف»/ تهیه و توزیع 10 هزار بسته حمایتی میان نیازمندان
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۶۳۳۹
به همت هیأت الزهرا (س) دانشگاه شریف و با همکاری اساتید، دانشجویان، فارغالتحصیلان و گروههای مختلف دانشجویی «پویش کریمانه خانواده شریف» راه اندازی شد و قرار است ده هزار بسته حمایتی تهیه و میان خانوادههای نیازمند توزیع شود.
به گزارش خبرنگار تشکلهای دانشگاهی خبرگزاری فارس، شیوع کرونا در ایران در نگاه اول فقط با افراد مبتلا به آن و هموطنان جانباخته در اثر آن شناخته شد، بعد از آن توجهها به سمت کادر درمانی و بهداشتی کشور رفت که فعالیت فشرده و طاقتفرسا تاب و توانشان را از بین میبرد، ولی چند هفتهای که می گذرد، ابعاد و آثار دیگرش هم روشن میشود؛ کسبوکارهایی که تعطیل شده و کارگرها و پدرها و مادران روزمزدی که با مشکلات اقتصادی مواجه شدهاند، موضوعی که موجب شد رهبر معظم انقلاب دستور برگزاری یک رزمایش گسترده و سراسری برای کمک به نیازمندان و کسانی که کسب و کارشان دچار مشکل شده را بدهند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
همین دغدغه و توصیه مقام معظم رهبری در سخنرانی نیمهشعبان سبب شد تا بسیاری از دانشگاهیان، تشکل های دانشجویی و اساتید برای کمک به نیازمندان وارد میدان شوند.
در این میان دانشگاهیان دانشگاه صنعتی شریف هم آستین همت را بالا زدند و سعی کردند در حد وسع و توان خود به یاری خانوادههای آسیبدیده از این بحران بشتابند.
در همین راستا خیریه هیأت الزهراء (س) دانشگاه صنعتی شریف مسئولیت کارهای شناسایی و مدیریت و هماهنگی و اجرایی را به عهده گرفت و با همکاری و همیاری استادان، دانشجویان، فارغالتحصیلان و گروههای مختلف دانشجویی «پویش کریمانه خانواده شریف» شکل گرفت.
محمدجواد شاکر آرانی مسئول رسانه پویش کریمانه خانواده شریف در این باره به خبرنگار فارس گفت: در این پویش قرار است ده هزار بسته حمایتی تهیه و میان خانوادههای نیازمند در سطح شهر تهران توزیع شود.
وی افزود: شناسایی خانوادهها نیز با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره)، قرارگاه هماهنگی امام رضا (ع) و رابطین معتمد مردمی صورت میگیرد.
شاکر آرانی ادامه داد: بستههای حمایتی شامل ارزاق خوراکی همچون برنج، ماکارونی، روغن، تن ماهی، سویا، رب، عدس، نخود، چای، خرما، قند، شکر و حلواشکری است و قیمت تقریبی هر بسته ۳۰۰ هزار تومان میشود.
وی گفت: در هفته گذشته هم هزار بسته اولیه این طرح آماده و در روزهای ۵ و ۶ اردیبهشت در مناطق ۱۹ و ۲۰ شهر تهران توزیع شد. سایر بستهها نیز در روزهای آینده تهیه و در مناطق شناساییشده پخش میگردد.. فرایند تهیه و بستهبندی این بستهها با کمک دانشجوها و استادان و مسئولین دانشگاه و در صحن مسجد دانشگاه انجام میشود.
منبع: فارس
کلیدواژه: دانشجویان خانواده دانشگاه امام خمینی خانواده ها هزار بسته
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۶۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی از وجوه مهم سلامت
به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سعید منتظرالمهدی در یادداشتی به مناسبت هفته سلامت آورده است: یکی از ارکان اصلی خوشبختی و بهروزی، «سلامت» است. چه، با برخورداری از تراز بالای صحت و سلامت است که میتوان برای تحقق اهداف ریز و درشت زندگی و بیشینه سازی شادابی و موفقیت، گام فراسو نهاد و جهد و جد روزافزون نمود. لیکن، نباید از یاد برد که قلمرو و حیطه سلامت هرگز در سطح «سلامت جسم» محدود نمیماند بلکه حیطههای پر اهمیت دیگری را نیز در بر میگیرد که از آن میان سه حیطه دیگر سلامت، یعنی «سلامت روان»، «سلامت اخلاق» و «سلامت اجتماعی» درخور توجه فزونتری هستند (نیازی به یادآوری نیست که این چهار حیطه سلامت پیوند وثیق و جدایی ناپذیری با یکدیگر دارند و لاجرم زوال یا نقصان هریک قادر است آن سه دیگر را دستخوش کژکارکردی کند).
چنانچه از حیث یادآوری و بیش و کم از منظر امروزی بخواهیم تعریفی بس مختصر از این چهار حیطه سلامت به دست دهیم چنین میتوان گفت که جسم آنگاه سالم است که بتوان بی هیچ محدودیتی از همه ظرفیت و توان آن برای «نیکو زیستن» بهره جست، روان نیز زمانی در سلامت است که نه تنها در دام هیچ «تعارض» آشفته ساز و نشانگان ملال انگیز و تنیدگی آشوبناکی گرفتار نشده باشد بلکه لبریز سُرور و وجد و خرسندی و پیوسته در تعالی و پویایی باشد. به همین قیاس سلامت اخلاقی نیز به حالتی اطلاق میشود که ذهن و ضمیر فرد عاری از «احساس گناه» باشد؛ آشکار است که لازمه فراچنگ زدن چنین خلق و حالتی آن است که فرد در کنش و منش و بینش خود، «فضایل اخلاقی» (نظیر صداقت، عدالت، اصالت، امانت و جز آن) را فرو نگذارد و برای بیشینه سازی آنها پیوسته بکوشد. سر انجام، مراد از «سلامت اجتماعی» آلوده نشدن به آسیبهای مختلف از یک سو و داشتن ارتباط و تعامل «شفابخش» با جمع و جامعه از دیگر سو است.
ناگفته پیداست که یک دوجین عامل را میتوان نشان کرد و نشان داد که بر هر یک از این چهار حیطه سترگ سلامت تأثیر میگذارند. اما، تردیدی نمیتوان کرد که در این میان سهم و نقش خانواده برجستهتر است. چون همانگونه که میدانیم در خانواده است که «اندیشه» شکل میگیرد، «شخصیت» فرا می بالد، «منش» نضج مییابد، «نگرش به خویشتن» پایهریزی میشود و «نحوه رفتار» در برابر پدیدهها و در شرایط مختلف، سمت و سو داده میشود.
حال این پرسش در برابر ما عرض اندام میکند که کدام خانواده قادر است تراز و میزان هر یک از چهار نوع سلامت را ارتقا دهد و مانع از فرو شدن در «بیماری» و نقصان سلامت شود؟ در پاسخ به این پرسش میتوان انبوهی شاخص و ملاک را برای «خانواده سلامت محور» و «سالم پرور» فهرست کرد. لیکن به باور من از آن میان شاخصهای زیر اهمیت بیشتری دارند:
۱. سبک زندگی برخوردار از تحرک بهینه (۶۰ دقیقه در روز)، بهداشت مطلوب، چک آپ دورهای، تفریح به موقع و تغذیه مناسب. چنین سبکی نه تنها به سلامت جسم یاری میرساند بلکه سلامت ذهن و روان را نیز مضاعف میکند.
۲. پیروی از الگوی گفت و گوی سازنده برای از میان راندن تعارضات ناگزیر زندگی. در چنین خانوادهای کمتر مشاجره و منازعه و مجادله دیده میشود. چه، اینگونه خانوادهها زبان و کلام را در جهت «مفاهمه» و مصالحه به کار میگیرند و با گفت و شنود به موقع مانع از سایه انداختن تعارضات و مسائل حل نشده بر ساحت جان و روان میشوند.
۳. افزایش مستمر ذخیره شناختی. در خانواده سلامت محور مطالعه و یادگیری رفتاری رایج و مستمر است و لاجرم اعضای اینگونه خانوادهها پیوسته دانایی خود را افزایش میدهند و اندیشه خود را زیبا و غنی میسازند. آنان همچنین میکوشند تا «دانش» خود را به «خِرد» تبدیل سازند و آن را در کنش و عمل خود به کار بندند. ناگفته پیداست که پیامد دانایی، خردمندی و «اندیشه زیبا» خوشامدگویی مستمر به زیباییهای بیکران زندگی و شادابی و شورمندی جسم و روان است.
۴. فضیلت مند زیستن. در خانواده سالم پرور و سلامت محور به فضائل اخلاقی نه تنها در «گفتار» بلکه در «کردار» ارج نهاده میشود. به همین سبب اینگونه خانوادهها اغلب با خود و دیگران «در صلح» و آرامش هستند.
۴. برخورداری از روابط و پیوندهای اجتماعی خرسند ساز. چنین پیوندی نوعی «حمایت اجتماعی» است که همچون «سپری نیرومند» از اعضای خانواده در برابر سختیها و رنجهای ناگزیر زندگی حفاظت میکند (یادمان باشد که در جهان بودن یعنی با دیگران بودن).
خلاصه آنکه، خانواده سلامت محور «زندگی زیسته» سالمی دارد و لاجرم احساس خوشبختی و بهروزی و شادابی آن پیوسته در حال افزایش است.
کد خبر 6090072