Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس کل دادگستری استان تهران از تشکیل کارگروه اجرای سامانه‌های ویدئو کنفرانس و دادرسی الکترونیک خبر داد و گفت: یکی از اهداف کلان قوه قضاییه در برنامه چهارم توسعه قضایی، دادرسی الکترونیکی و استفاده از تاسیسات نوین در قوانین است. تاریخ انتشار: 09:59 - 09 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۶۳۱۰

جواد حشمتی مهذب، رییس کل دادگستری استان تهران در گفت‌وگو با میزان از تشکیل کارگروه اجرای سامانه‌های ویدئو کنفرانس و دادرسی الکترونیک خبر داد و عنوان کرد: در اجرای دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر توسعه دادرسی‌های الکترونیکی، کارگروه اجرای سامانه‌های ویدئو کنفرانس و دادرسی الکترونیک در دادگستری تهران تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه یکی از اهداف کلان قوه قضاییه در برنامه چهارم توسعه قضایی، دادرسی الکترونیکی و استفاده از تاسیسات نوین در قوانین است؛ در راستای اجرای برنامه‌های راهبردی قوه قضاییه معاونت برنامه ریزی، آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران، برای راه اندازی سامانه الکترونیکی از جمله ویدئو کنفرانس در مجتمع‌های قضایی و زندان‌های استان تهران ماموریت پیدا کرد تا در این خصوص اقدامات لازم را انجام و مورد پیگیری قرار دهند.   بیشتر بخوانید: سامانه نوبت دهی الکترونیک در دادگستری استان کردستان راه اندازی می‌شود لزوم توسعه دادرسی الکترونیک در جهت شکل گیری دستگاه قضایی هوشمند وی با اشاره به مزایای استفاده از دادرسی الکترونیک خاطر نشان کرد: صرفه جویی در هزینه‌ها، کاهش اطاله دادرسی و افزایش نرخ رسیدگی در سطح استان تهران و جلوگیری از نیاز به اعزام زندانی با توجه به مخاطرات و مشکلات فراوانی که دارد از مزایا و قابلیت‌های بهره مندی از این فناوری محسوب می‌شود که قابل چشم پوشی نبوده و انشاالله در آینده بسیار نزدیک مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری اطاله دادرسی دادگستری تهران دادرسی الکترونیکی اطاله دادرسی دادگستری استان تهران قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۶۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه، «اطاله در فرآیند دادرسی» در کنار دو چالش «غیرمتقن بودن برخی آراء و تصمیمات قضایی» و «اجرای ناقص و دیرهنگام برخی از احکام» موانعی است که در مسیر تحقق مأموریت قوه قضاییه در زمینه «رسیدگی به تظلمات، تعدیات، شکایات، حل و فصل دعاوی و رفع خصومات»، قرار دارد.

سند تحول قضایی برای «اطاله در فرآیند دادرسی» هفت علت شناسایی کرده است. نظارت ناکافی بر زمان رسیدگی به پرونده، یکی از هفت علتی است که برای اطاله دادرسی احصا شده است.

سند تحول برای رفع این عامل، راهبرد «پیگیری ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های معوق» را ارائه داده و راهکار لازم برای اجرای این راهبرد را مشخص کرده است.

پیگیری ویژه رسیدگی به پرونده‌های معوق

پایش و رصد هوشمند پرونده‌های معوق به تفکیک شعب و مراحل رسیدگی مانند: اعطای نیابت، ارجاع به ضابطان، انجام استعلامات و تشکیل هیئت نظارت استانی برای بررسی دلایل اطاله رسیدگی و اتخاذ تصمیمات ویژه در زمینه ساماندهی پرونده‌های معوق در هر حوزه قضایی و ایجاد سازوکار تشویق قضات و کارکنان برای رسیدگی سریعتر به پرونده‌های معوق، راه‌حل مشخصی است که سند تحول برای اجرای راهبرد پیگیری ویژه رسیدگی به پرونده‌های معوق، ارائه داده است.

متولی اجرای این راهکار، دادگستری استان‌ها، دادستانی کل کشور، معاونت راهبردی و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه است و مهلت اجرای آن تا پایان سال ۱۴۰۳ است.

کد خبر 6093751

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • اتاق فکر سیاست‌های اقتصادی با حضور بخش خصوصی تشکیل شود
  • دستور رئیسی برای طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره
  • ابراهیم رئیسی دستور ساخت جت ۱۰۰نفره را داد!
  • سرعت پیشرفت صنعت با حوزه سرمایه‌گذاری متناسب نیست
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس‌جمهور خبر داد
  • جلوگیری از اطاله دادرسی از اولویت‌های دستگاه قضا در سال جاری
  • راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی