Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش گفت: تابه‌حال بیش از 60 درصد از دانش‌آموزان با جمعیتی بالغ‌بر 10 میلیون نفر و 94 درصد از معلمین در اپلیکیشن «شاد» حاضرشده‌اند و حدود 64 درصد از کلاس‌ها تاکنون در آن دایر شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش‌وپرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن حاجی میرزایی در گفتگوی زنده با یک برنامه تلویزیونی گفت: پس از ورود بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، آموزش‌وپرورش، باید تکلیف آموزش را مشخص می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  در تعطیلی کوتاه‌مدت، نظام آموزشی خیلی دچار اشکال نمی‌شود اما چون به‌واسطه این بیماری فراگیر، تعطیلات طول کشید و ما باید کاری می‌کردیم لذا ابتدا به سراغ ارائه آموزش‌ها از طریق تلویزیون رفتیم و صداوسیما خیلی خوب پای‌کار آمد، اما آموزش نیاز به یک فضای تعاملی داشت که در آن امکان تمرین و آزمون و ... وجود داشته باشد.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: از طرف دیگر نحوه آموزش از طریق تلویزیون برای کل دروس ما که در حدود 250 درس در تمام پایه‌ها را شامل می‌شد، امکان‌پذیر نبود.

وی ادامه داد: ما باید همان مناسبات حقیقی بین دانش‌آموز و معلم را در فضای مجازی فراهم می‌کردیم و نهایتاً به ایجاد اپ اختصاصی آموزش‌وپرورش یعنی شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) اقدام کردیم و بهره‌برداری از این اپ را از نیمه شعبان آغاز کردیم که تابه‌حال بیش از 60 درصد از دانش‌آموزان با جمعیتی بالغ‌بر 10 میلیون نفر و 94 درصد از معلمین در این اپ حاضرشده‌اند و حدود 64 درصد از کلاس‌ها تاکنون در آن دایر شده است.

حاجی میرزایی گفت: طراحی و تهیه بستر آموزش مجازی در سند تحول آموزش‌وپرورش در حدود نه سال قبل آمده بود اما اجرا نشده بوده بود و تهدید کرونا فرصتی فراهم کرد که این جهش اتفاق بیفتد و آغاز به تهیه این بستر کنیم.

وی هدف اصلی ایجاد این شبکه را آموزش همه دانش‌آموزان دانست و ادامه داد: مأموریت آموزش‌وپرورش، آموزش همه دانش‌آموزان است و حتی یک نفر نباید از آموزش جا بماند به همین دلیل هرکسی را که امکان داشت از طریق شاد تحت آموزش قرار می‌دهیم و برای برخی مناطق کم‌جمعیت و دورافتاده که دانش‌آموزان با مشکلات ناشی از امکانات فضای مجازی روبه‌رو هستند، آموزش‌ها را از طریق راهبران آموزشی پیش بردیم و حتی در برخی مناطق کم‌جمعیت که امکان فاصله‌گذاری فیزیکی فراهم بود آموزش حضوری در فضای باز و با چینش پراکنده دانش‌آموز انجام می‌شود.

وزیر آموزش‌وپرورش در خصوص نحوه محاسبه و دریافت شهریه از طرف مدارس غیرانتفاعی و مدارسی که شهریه دریافت می‌کنند گفت: شوراهای آموزش‌وپرورش در مناطق مختلف کشور موضوع شهریه‌ها را بررسی می‌کنند و باید اگر خدمتی دریافت شده هزینه آن خدمت به مدرسه پرداخت شود ولی در مورد برخی برنامه‌های فوق‌العاده و بعضی خدمات مثل سرویس مدارس اگر خدمتی ارائه نشده باشد، پرداخت شهریه آن‌هم نباید صورت بگیرد.

وی در مورد زمان آزمون امتحانات نهایی و کنکور هم گفت: برای پایه دوازدهم طبق روال هرسال، آخر اردیبهشت پایان سال تحصیلی خواهد بود و پس از تعطیلات عید فطر، امتحانات از ۱۰ یا ۱۷ خرداد آغاز و تا یک هفته از تیر ادامه خواهد داشت؛ کنکور نیز ۲۰ روز پس از آخرین امتحان نهایی برگزار خواهد شد که حدوداً در صورت آماده بودن شرایط و بررسی اوضاع کرونا هفته اول مرداد قابل برگزاری است.

حاجی میرزایی در مورد نحوه ارزشیابی سایر مقاطع تحصیلی هم اشاره کرد: در سایر مقاطع ارزیابی به‌صورت توصیفی بیشتر انجام می‌شود و اختیارات بیشتری به معلم داده شده تا نسبت به تعیین نمره و سطح آموزشی دانش‌آموز اقدام کند اما اگر درجایی امکان آزمون حضوری وجود داشت به‌صورت حضوری و اگر این امکان نبود به‌صورت غیرحضوری به ارزشیابی و برگزاری آزمون اقدام می‌کنیم.

انتهای پیام/4145

منبع: آنا

کلیدواژه: کنکور آموزش و پرورش معلم دانش آموز مدرسه امتحان نهایی محسن حاجی میرزایی شاد آموزش وپرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۶۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست

حمید طریفی‌حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت:والدین کودکانی که شش سال آن‌ها تمام و کار سنجششان انجام شده، می‌توانند با مراجعه به سایت my.medu.ir به صورت الکترونیکی نسبت به ثبت‌نام فرزندشان در کلاس اول اقدام کنند.

وی با بیان این که ۱۹  اردیبهشت  ثبت‌نام کلاس اولی‌های ایرانی آغاز می‌شود؛ افزود: ثبت نام دانش آموزان اتباع پس از ثبت نام کلاس‌اولی‌های ایرانی آغاز می‌شود.

طریفی حسینی ادامه داد: دانش آموزانی که قصد جهش تحصیلی دارند باید با مراجعه به سازمان آموزش و پرورش استثنایی آزمون‌های هوش و استعداد را دهند. زمان ثبت نام این آزمون توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام می‌شود.

شایان ذکر است که تاکنون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی حدود یک میلیون نوآموز بدو ورود به دبستان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • از تأثیر معلمان بر لوح سفید کودکان نباید غافل شویم
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه آغاز می‌شود
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • واژه ای به نام سمپاد به گوشتان خورده است ..
  • برگزاری کلاس‌ بازیگری برای دانش‌آموزان تهرانی | نقش‌آفرینی هنرجوها در سریال‌های تلویزیونی
  • برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست