Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری صبح امروز در جلسه شورای اداری اهر گفت: دستگاه قضائی از حق و حقوق کارگران با قاطعیت دفاع می‌کند.

وی سپس گفت: حفظ حرمت ماه مبارک رمضان بر همگان واجب است، روزه‌خواری حرام و نافرمانی از خداوند است. مؤمنان از روزه‌خواری گله‌مندند، لذا از بسیج، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها می‌خواهم با روزه‌خواری در ملأ عام برخورد کنند و اگر لازم باشد به دستگاه قضائی معرفی کنند تا ما برخورد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اهر اقدامات خوبی انجام داد و باید از هر نهادی که تلاش کرد قدردانی کنیم اما انجام وظیفه کردیم. هر کسی که مرتکب تهدید علیه بهداشت عمومی شد به دستگاه قضائی معرفی کنید و ما نیز اغماض نمی‌کنیم.

نظری ابراز داشت: پلمپ واحدهای صنفی که مرتکب تخلفاتی در عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی شدند کار آسانی نبود بلکه هرگونه پلمب به احکام دستگاه قضائی نیاز دارد.

رئیس دادگستری اهر با اشاره به اینکه یکی دیگر از وظایف دستگاه قضائی حمایت از تولید و تولیدکنندگان است که رئیس دستگاه قضا نیز بر آن تاکید دارد، گفت: از این‌رو ما از تولید و تولیدکنندگان حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: دستگاه قضائی در مقابله و برخورد با فساد و ظلم مماشاتی ندارد همان‌طور که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی به طور واضح نشان داده شده است.

نظری افزود: تکریم ارباب رجوع همواره مورد تاکید است، تکریم ارباب رجوع صرفاً صندلی گذاشتن نیست و بلکه باید خدمات ارائه دهیم ولی متأسفانه بعضاً از ادارات گلایه‌هایی به دستگاه قضائی شهرستان واصل می‌شود.

وی ابراز داشت: طبق تأکیدات رئیس دستگاه قضائی، به خاطر شیوع ویروس کرونا به زندانیان محکومین مالی مرخصی داده شد که تا پایان اردیبهشت‌ماه این مرخصی تمدید می‌شود.

نظری ادامه داد: زندان اهر از نظر آلوده به ویروس کرونا گزارشی نداشتیم، از این‌رو زندان اهر به کانون تعلیم، تربیت و اصلاح تبدیل شده است.

نظری افزود: بسیاری از پرونده‌های واصله به دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اهر رسیدگی و مفتوح شده است و تنها معدودی از پرونده‌ها به دلایلی در نوبت رسیدگی قرار دارد.

عده‌ای در بحران کرونا مردانه ظاهر شدند

امام جمعه اهر گفت: نماز جمعه فرصتی برای یادآوری مناسبت‌ها و تجلیل بود که فعلاً به خاطر شیوع ویروس کرونا اقامه نمی‌شود.

آیت‌الله جواد حاجی‌زاده افزود: متأسفانه کرونا فضایی را به وجود آورد که حتی در دفن عزیزان غریبانه برگزار می‌شود لذا باید در هر شرایطی شکرگزاری خداوند متعال را به جای آوریم.

وی گفت: این ایام (ماه مبارک رمضان) فرصتی است برای خودسازی و بازسازی درون، ویروس کرونا شرایطی به وجود آورده تا هر خانه به یک مسجد تبدیل شود.

حاجی‌زاده افزود: خداوند متعال در جریان شیوع ویروس کرونا به ما نشان داد که بشر عاجز تر از آنی است قبلاً می‌اندیشیدیم، با این همه تشکیلات و معلومات در مقابله با ویروسی که به چشم دیده نمی‌شود عاجز هستیم.

امام جمعه اهر گفت: امروز اعلام شد ۳ میلیون نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند این یعنی که اگر خداوند متعال بخواهد معادله را تغییر می‌دهد. در طول دو ماه گذشته جلوه‌های زیبایی از فداکاری‌ها و رشادت‌ها را در جریان شیوع ویروس کرونا شاهد بودیم و حتی اختصاص هزینه عروسی یک زوج برای فقرا از دیگر زیبایی‌ها و تربیت صحیح بود.

وی گفت: کاهش تلفات جانی کرونا و مبتلایان در جمهوری اسلامی نتیجه ارزش به جان انسان بوده و اینکه همه هوای همدیگر را در اوج بحران داشتند، ولی در کشورهای غربی این‌گونه نبود بلکه ترامپ دیوانه هیچ ارزشی به جان انسان قائل نیست.

حاجی زاده ادامه داد: با نخوردن و آشامیدن نمی‌توان روزه‌داری کرد بلکه روزه‌داری با عبادت و معنویات تکمیل می‌شود. ماه مبارک رمضان، ماهی است که می‌توانیم خود را بازسازی کنیم و قدردان نعمات خداوند متعال باشیم.

امام جمعه اهر افزود: خوشبختانه در کشور ما برای درمان جان انسانی، میلیون‌ها هزینه می‌کند ولی در سایر کشورها این‌طور نیست. در اوج بحران ویروس کرونا، دیدیم چه کسانی مرد بودند و میدان‌داری کردند و برخی نیز قائم شدند، کادر درمانی نیز خالصانه در خدمت مردم بودند که جای دارد از تلاش این عزیزان قدردانی کنم.

حاجی زاده ادامه داد: ویروس کرونا سر ما را مشغول نکند تا تولید را فراموش کنیم، همان‌طور در وسط بحران کرونا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماهواره به مدار فرستاد.

ویروس کرونا در اهر تحت کنترل است

محمد میرزاپور، مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر نیز در این جلسه گفت: از تمامی ادارات، نهادها، کمیته‌های زیر مجموعه ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اهر و رسانه‌ها در همکاری با شبکه بهداشت قدردانی می‌کنم.

وی افزود: اسفندماه درگیری ما با ویروس کرونا آغاز شد و پیش از درگیری با حمایت مسئولان امر قرارگاه زیستی را تشکیل دادیم.

وی ابراز داشت: خیرین بزرگوار از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا امروز حدود ۷۰۰ میلیون تومان به مقابله با ویروس کرونا مساعدت کردند و شبکه بهداشت را در اوج کمبود منابع مالی همراهی کردند و یکی از خیرین برای تأمین غذای بیماران در ماه رمضان به کمک بیمارستان اهر آمده است.

میرزاپور ادامه داد: خوشبختانه با حمایت مردم، کمبود آن‌چنانی را احساس نکردیم و به وجود مردم و همراهی آنها به خود می‌بالیم که در خدمت مردم اهر هستیم.

وی گفت: روز گذشته ۵ دستگاه ونتیلاتور به ارزش ۱.۵ میلیارد تومان برای بیمارستان باقرالعلوم اهر از سوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز دریافت کردیم که که برای استان ۳۰ دستگاه اختصاص داده شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر افزود: ما هر روز بیماران کرونایی مثبت و اطرافیان آنها را رصد می‌کنیم و در این میان حدود ۳۰ هزار نفر از نظر سلامتی رصد شده‌اند.

وی گفت: فاز اول غربال‌گری از مجموع ۱۵۱۰۰۰ هزار نفر، بیش از ۳۰۲۰ مورد مشکوک شناسایی و به پایان رسید و اکنون غربال مرحله دوم را شروع کردیم که تا صبح امروز ۹۴۲۸۰ نفر غربال شده‌اند.

میرزاپور ادامه داد: در مرحله دوم غربال‌گری، از جمعیت غربال شده ۳۰۵۷ نفر با علائم کرونا را شناسایی کردیم که شامل ۳.۲ درصد جمعیت شهرستان اهر می‌شود و به مدت ۱۴ روز این موارد مشکوک از نظر سلامتی رصد می‌شوند.

وی افزود: در طول ۲ ماه گذشته، بیش از ۱۱۰۳۸ هزار نفر از مردم اهر و شهرستان‌های ارسباران از بیمارستان باقرالعلوم اهر خدمات دریافت کرده‌اند. شاخص بهبودی بیماران کرونایی مثبت قطعی و موارد مشکوک در شهرستان اهر ۸۳ درصد است.

وی گفت: وضعیت شهرستان اهر در شیوع ویروس کرونا نسبت به هفته گذشته مطلوب است و آن شیب صعودی تا حدی شکسته است. وضعیت ویروس کرونا در شهرستان اهر تا حدی تحت کنترل درآمده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر افزود: در زمینه فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند هرچند نقص‌هایی داشتیم ولی مردم هم حساسیت خاصی نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی داشتند.

کد خبر 4911595

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان اهر ویروس کرونا فرمانداری اهر ویروس کرونا ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز ایلام شیوع کرونا کمک به نیازمندان قزوین شهرکرد بیرجند ستاد مقابله با کرونا گردشگری بارش باران جهش تولید شیوع ویروس کرونا مقابله با ویروس شهرستان اهر ویروس کرونا ویروس کرونا خداوند متعال دستگاه قضائی شبکه بهداشت حاجی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۶۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: مردم ایران اساساً کتابنخوان نیستند و اهل مراجعه به کتاب هستند اما باید برای دسترسی مردم به کتاب تلاش بیشتری شود چراکه هزینه‌های کتاب افزایش یافته و این در کتابخوانی اثرگذار است. - اخبار استانها -

مهدی رمضانی  در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج در پاسخ به این سؤال که موضوع نوسازی و بازسازی کتابخانه‌ها در چه شرایطی است (در مصاحبه‌ای گفته بودید که با پول یک کیلومتر اتوبان‌سازی می‌توان کلی تحول در کتابخانه‌ها ایجاد کرد) الان چه مرحله‌ای است؟ اظهار داشت: آن قیاسم به مزاح بود! اما میزان اعتباری که در حوزه صنعتی، تجاری، زیرساخت، وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی هزینه می‌شود، اعداد قابل توجهی است کما اینکه در آن حوزه‌ها هم اقتضائات هم به همان میزان است.

وی گفت: اگر حوزه فرهنگ از لحاظ بودجه‌ای تقویت شود، اثرگذاری و پیشرفت مسائلش بیشتر از تصور خواهد بود. بناها و ابنیه‌های فرهنگی زیادی در این دولت به همت دولتمردان تکمیل شد اما بازطراحی و بازسازی کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی نیز ضروری است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با اشاره به اینکه در دور سفر دوم سفرهای استانی رئیس‌جمهور اختصاص اعتبار به بازسازی کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی استان‌ها از جمله کردستان لحاظ شده است، تصریح کرد: بازسازی و بازطراحی کتابخانه‌ها متناسب با نیاز و اقتضائات روز یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این نهاد بوده و هم‌اکنون چندین پروژه مختلف در این حوزه در دست اقدام است.

وی بر ضرورت توجه به حوزه فرهنگ و کتابخانه‌ها تأکید کرد و افزود: کالبد و ساختمان ابزار بهره‌برداری است، هدف نیست، محتوا و برنامه کتابخانه‌ مهم است و این مراکز با حضور اعضا و کتابدار تجلی پیدا می‌کند، هر کدام که نقص داشته باشد، فرایند به صورت کامل شکل نمی‌گیرد.

اختصاص 70 میلیارد تومان به نوسازی کتابخانه‌های کشور

رمضانی در پاسخ به این سؤال که آیا مبلغی برای نوسازی کتابخانه‌های کشور اختصاص یافته است، اذعان داشت: در استان‌های مختلف از محل سفر استانی رئیس‌جمهور، اعتباراتی اختصاص یافته اما اکنون عدد مشخصی ندارم.

وی با بیان اینکه بودجه این نهاد محدود است، اظهار کرد: در بخش تملک 70 میلیارد تومان به نوسازی کتابخانه‌های کشور اختصاص دادیم البته نسبت به گستره این حوزه در کشور بسیار قابل توجه نیست اما مصوبات سفرهای استانی محسوس و تغییر خود را نشان خواهد داد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار تسنیم که ایران با استانداردهای کتابخانه‌های عمومی بین‌المللی چقدر فاصله دارد بخصوص در مقایسه با کتابخانه‌های کشورهای همسایه یا در منطقه؟ خاطرنشان کرد: وضعیت ایران در این حوزه بسیار خوب است و بارها این را تکرار کرده‌ام، به اذعان فعالان بین‌الملل و مهمانان خارجی حوزه کتابخوانی و آمار و ارقام از حیث شبکه‌ای کتابخانه‌ای وضعیت مناسبی داریم اما باید بازطراحی و اصلاح فرایندها و بهینه‌سازی داشته باشیم و توسعه هدفمند باشد.

وی عنوان کرد: جزو محدود دستگاه‌های فرهنگی کشور هستیم که به سمت آمایش سرزمینی پیش رفته‌ایم و معتقدیم هر گونه توسعه‌ای باید حول محور این مهم باشد. توسعه باید هدفمند باشد تا منجر به بهره‌برداری شود.

عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم که سرانه مطالعه در کشور چقدر است؟ اظهار کرد: عدد دقیقی از سرانه مطالعه نداریم! اما معتقدیم که گزاره‌ها بیانگر آن بوده که مردم ایران اساساً کتابنخوان نیستند و اهل مراجعه به کتاب هستند اما باید برای دسترسی مردم به کتاب تلاش بیشتری شود چراکه هزینه‌های کتاب افزایش یافته و این در کتابخوانی اثرگذار است.

وی ابراز داشت: فراهم کردن دسترسی مردم به کتاب جزو تأکیدات دولت و شخص رئیس‌جمهور بوده که جزو برنامه‌های اولویت‌دار قرار گرفته و باید فضاهای کلونی و محل تجمع کودکان و نوجوانان به سمت کتاب سوق داده شود. پیمایشی راجب عادت خواندن ایرانیان انجام داده‌ایم و تلاشمان این است که نتایج آن به نمایشگاه کتاب امسال برسد.

پیگیری مطالبه روستاهای فاقد کتابخانه در کردستان

رمضانی در پاسخ به سؤال پایانی خبرنگار تسنیم که با توجه به اینکه علاوه بر شهرهای استان، بسیاری از روستاهای کردستان فاقد کتابخانه هستند، فضا وجود دارد اما تجهیزات و کتاب نیست، چه برنامه‌ای برای جبران این ضعف دارید؟ گفت: بر اساس آمایش سرزمینی در روستاهای بالای 2500 نفر جمعیت سکنه امکان ایجاد کتابخانه وجود دارد و روستاهای با جمعیت کمتر را باید از طریق کتابخانه‌های سیار پوشش داد.

در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار تسنیم با دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را به صورت ویدئویی ببینید:

.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • مسوولان دستگاه قضا به مشکلات کارگری شهرستان البرز ورود کنند
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است