Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس حقوقی عراقی با اشاره به اینکه مامور تشکیل دولت در مسیر به مراتب بهتری نسبت به عادل عبدالمهدی نخست وزیر کنونی حرکت خواهد کرد، گفت: ماموریت اصلی الکاظمی برگزاری یک انتخابات پارلمانی سالم خواهد بود. ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

«طارق حرب» کارشناس حقوقی عراقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم درباره روند تشکیل دولت آینده عراق تصریح کرد: مسئله تشکیل دولت بستگی به یک سری تحولات و روند اشکال تراشی‌ها، موافقت‌ها و مخالفت‌ها درباره آن دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئله هم چیز جدیدی نیست و در خصوص علاوی و الزرفی نیز شاهد آن بودیم.

وی با بیان اینکه« مانع تراشی در فرایند سیاسی به خاطر مسائلی  واقعا ساده است» افزود: متاسفانه برخی اوقات اختلافات درباره مسائلی ساده و نه مسائل مهم و بزرگ است. یعنی درباره مسائل مربوط به سیاست کشور یا ملت نیست بلکه درباره پست‌های وزارتی است.

این کارشناس حقوقی با بیان اینکه هنوز ذهن‌ها به پختگی و بلوغ سیاسی در عراق نرسیده است، گفت: عمر دولت جدید یک سال و برای اهداف مشخصی خواهد بود.

طارق حرف درباره چالش های پیش روی الکاظمی در صورت رای اعتماد به کابینه اش در پارلمان عراق اظهار داشت: الکاظمی با چالش‌های اقتصادی و بهداشتی به ویژه در سایه شیوع کرونا روبرو خواهد شد. الکاظمی شخصیتی مقبول است. او بیشتر هر فرد دیگری مورد قبول است. معتقدم که الکاظمی در مسیر به مراتب بهتری از عادل عبدالمهدی حرکت خواهد کرد.

وی گفت: ماموریت اصلی الکاظمی برگزاری انتخابات است. او ارتباطی با فساد مالی و اداری و بحران‌ها و خدمات رسانی ندارد بلکه برای تهیه مقدمات برگزاری انتخابات، برگزیده شده است. او باید انتخاباتی عادلانه و سالم برگزار کند.

طارق حرب درباره اهداف آمریکا از مذاکره راهبردی با عراق اظهار داشت: کلمه ای نیست که بتوان با آن آمریکا را توصیف کرد..آمریکا اکثر پایگاههای خود در عراق را بسته است و فقط دو پایگاه عین الاسد در استان الانبار و حریر در منطقه کردستان عراق را در اختیار دارد.

وی افزود: "درباره این موضوع بحث و گفت‌وگو خواهد شد. مذاکره کننده عراقی باید روی این امر تمرکز کند که هیچ یک از نظامیان یا خودروها یا هواپیماهای آمریکایی بدون کسب موافقت عراقی‌ها دست به تحرکی نزنند. وقتی آمریکا خواهان مذاکره است، بدنبال چیزی می‌گردد و در نتیجه ممکن است به نتیجه‌ای برسد".

انتهای پیام/

 

R36442/P/S8,90/CT3 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق اخبار "عراق"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق اخبار عراق اخبار آمریکا مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق اخبار عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۶۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد

نهاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق امروز اعلام کرد که در یک عملیات اطلاعاتی بی‌سابقه و بر اساس اطلاعات دقیق، یک تروریست داعشی تحت تعقیب دستگیر شد.

در بیانیه این نهاد آمده است که فرد مذکور معروف به (ابو صکر) در موصل دستگیر شد. وی تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق و مسوول آنچه «پلیس اسلامی داعش» خوانده می‌شد، بود و با مدارک جعلی در عراق تردد می‌کرد.

از سوی دیگر رسانه‌های خبری گزارش دادند که ۱۹۱ خانواده عراقی متشکل از ۷۱۴ نفر اردوگاه الهول در سوریه را ترک کردند؛ بنابراین گزارش، این خانواده‌ها پس از بازدید هیأت عراقی از این اردوگاه که با هدف تسریع در روند انتقال کامل عراقی‌ها از سوریه طی سال آینده انجام شد، اردوگاه را ترک کردند.

اردوگاه الهول که جمعیت زیادی از اعضا و خانواده‌های گروه تروریستی داعش را در خود جای داده است، در شمال شرقی سوریه و در ۱۰ کیلومتری مرز عراق قرار دارد و تروریست‌های آمریکایی هر از چند گاهی اقدام به جابجایی همقطاران داعشی خود از سوریه به عراق و بالعکس می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • جدایی کاپیتان تیم ملی عراق از تیم لیگ برترمس رفسنجان
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • کارشناس داوری تایید کرد؛ گل اورونوف به آلومینیوم خطا بود!