Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-05@20:00:00 GMT

توکلی علیه قالیباف

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۶۷۹۸

توکلی علیه قالیباف

ساعت 24-احمد توکلی تاکنون در چند مقطع دیدگاهش درباره محمدباقر قالیباف را تغییر داده است.محمدباقر قالیباف، این روزها نامش سرخط بسیاری از اخبار و تحلیل‌هاست، اخبار و تحلیل‌هایی که رفته‌رفته و با نزدیک‌تر شدن زمان آغاز به کار یازدهمین دوره مجلس و احتمال رقابت درون گروهی و جناحی اصولگرایان برای تصاحب کرسی ریاست، رنگ و بوی جدی‌تری به خود می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان اما هستند گروهی که توجه خود را همچنان به تخلفات رخ داده در شهرداری تهران در دوران مدیریت قالیباف معطوف کرده‌اند، گروهی که در طیف‌بندی جناحی اگر همسو با قالیباف و یارانش نباشند، هرگز در زمره اصلاح‌طلبان به عنوان رقبای سنتی اصولگرایان قرار نمی‌گیرند. احمد توکلی، نماینده اصولگرای ادوار مجلس، عضو فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس هیات‌مدیره سازمان مردم‌نهاد «دیدبان شفافیت و عدالت» از جمله افرادی است که قالیباف و قصورهایش در شهرداری تهران را همچنان پیگیری می‌کند. آن‌ هم باوجود آنکه دست‌کم زمان نمایندگی در دوره نهم، وقتی قالیباف شهردار تهران بود، گلایه‌ای از تخلفاتی که همان زمان رقم می‌خورد، نداشت.

پیگیری نکردند

گفته‌های توکلی درباره قالیباف و اقداماتش در شهرداری تهران در ادامه صریح‌تر شده و همزمان انتقاداتی را متوجه 6 فقیه و 6 حقوقدان شورای نگهبان و آنان را به عدم رسیدگی به پرونده قالیباف متهم کرده است. این نماینده ادوار مجلس گفته است: «بحث این است که حتی در این موقعیت هم از نظر تکلیف شرعی می‌توانید نامه بزنید و تخلفاتی که مشاهده می‌کنید را عنوان کنید. وقتی که من در آن نامه نوشتم، فاسدند گفتند برخورد می‌کنیم اما شورای نگهبان هیچ سندی از من نخواست و پیگیری نکرد.»

گلایه از تبعیض

نکته قابل‌ توجه اینکه توکلی در بخش دیگری از اظهاراتش به نوعی از تبعیض مثبت روا شده در حق قالیباف و اقداماتش در شهرداری تهران انتقاد و تصریح کرد: «روزی که فهمیدند قالیباف اشکال دارد، باتوجه به اینکه پست کمی هم نداشت و شهرداری نهاد کوچکی نیست، باید همان موقع اعلام می‌کردند؛ نه حالا که یک ماه دیگر می‌خواهند در مورد ریاست او رای بگیرند. این‌گونه اقدامات سیاسی‌کاری و تخریبی است که نتیجه‌ای هم ندارد.» انتقاد از عدم رسیدگی به پرونده قالیباف و رفع اتهام از او در پرونده عیسی شریفی اولین‌بار نیست که مطرح می‌شود. پیش‌تر نیز صادق آملی‌لاریجانی در جریان جدال لفظی تندوتیزش با محمد یزدی در همین راستا نوشته بود: «آیا کسانی که امروز برای شفافیت و مبارزه با فساد سینه چاک می‌کنند و ماه‌ها برای دستگیری فردی که نه معاون بنده بوده و نه رییس دفتر بنده فضاسازی کرده‌اند، همین کار را برای آقای شریفی، قائم‌مقام شهردار اسبق تهران و آقای سیف معاون اقتصادی اطلاعات سپاه و... کرده‌اند و فساد آنها را به آقای قالیباف و آقای طائب و دیگران سرایت داده‌اند؟!»

تغییر نظر احمدآقا

افزون بر این مطالب، آنچه درباره اظهارات اخیر توکلی درباره قالیباف و نقشش در شهرداری تهران جلب ‌توجه می‌کند، تغییر نظر اوست. رییس دیدبان شفافیت و عدالت همواره از حامیان قالیباف بوده و حتی تا همین آبان‌ماه 98 هم در اغلب مواقع به حمایت تمام‌قد از شهردار اسبق تهران می‌پرداخت. چنانکه در اظهاراتی که «نامه‌نیوز» آن را منتشر کرده، گفته بود: «کارنامه آقای قالیباف مملو از نقاط درخشان است و وقتی این کارنامه را ارزیابی می‌کنیم، درمی‌یابیم که درمجموع او لیاقت نمایندگی تهران را دارد. او در سطح عالی‌ترین رجال سیاسی و ‌مذهبی حال حاضر کشور است و به‌ دلیل آنکه نگاهی کلان به اداره کشور دارد، به‌ شدت برای نمایندگی مجلس مناسب است و تصور می‌کنم مردم هم آقای قالیباف را مناسب ببینند و به او رای بدهند.»

اما نکته جالب‌تر آن است که این اولین‌بار نیست که رییس هیات‌مدیره دیدبان شفافیت و عدالت نظر خود درباره قالیباف را تغییر می‌دهد. توکلی پیش از مصاحبه آبان 98 خود با «نامه‌نیوز»، در برنامه «متن و حاشیه» صداوسیما که دی‌ماه 95 پخش شد، قالیباف را در جایگاه متهم نشانده و گفته بود: «در پرونده واگذاری املاک شهرداری به مدیران شهرداری، پس از بررسی‌های دقیق کارشناسی و کمک مردم که ۱۰ هزار نسخه سند در اختیار ما قرار دادند، به این نتیجه رسیدیم که در واگذاری املاک تخلف و جرم رخ داده و این پرونده را به قوه قضاییه ارسال کردیم.» اینکه چطور ممکن است سیاستمداری کهنه‌کار در سطح توکلی که سابقه کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری را هم در کارنامه دارد، چندین‌بار نظر و عقیده خودرا درباره قالیباف و اقدامات کرده و ناکرده شهرداری اسبق پایتخت تغییر دهد، علامت سوالی است پررنگ که شاید روزی با پاسخی شفاف رفع شد ولی در این میان باید دید اتهامات جدید این عضو اصولگرای مجمع تشخیص به قالیباف، دیگر عضو اصولگرای مجمع و البته شورای نگهبان با پاسخ همراه خواهد شد یا همچنان شاهد سکوت این افراد و نهادها خواهیم بود؟!

منبع: روزنامه اعتماد

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد شهرداری تهران درباره قالیباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۶۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری تهران هیچ قصد و برنامه‌ای برای باشگاه‌داری ندارد

سخنگوی شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران هیچ قصد و برنامه‌ای برای باشگاه‌داری و ورود به مدیریت ورزش حرفه‌ای ندارد.

به گزارش ایسنا، عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در مورد شایعات مربوط به باشگاه‌داری شهرداری تهران نوشت: «با احترام به دو تیم محبوب پایتخت و همه هواداران فوتبال، شهرداری تهران هیچ قصد و برنامه‌ای برای باشگاه‌داری و ورود به مدیریت ورزش حرفه‌ای ندارد.

در عین حال به وظایف خود در ورزش همگانی، حمایت از استعدادهای برتر و همچنین حمایت کلان از تیم‌های باشگاهی و ملی پایبند است.»

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۵ هزار و ۹۴۹ ماموریت اورژانسی در هفته گذشته
  • حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران؛ باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی؟
  • باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی | حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران!
  • افشاگری جدید علیه زاکانی درباره قرارداد‌های مخفی شهرداری تهران
  • سخنگوی شهرداری تهران: برنامه‌ای برای باشگاه‌داری نداریم
  • واکنش شهرداری تهران به حمایت از باشگاه پرسپولیس
  • شهرداری تهران هیچ قصد و برنامه‌ای برای باشگاه‌داری ندارد
  • شهرداری تهران برنامه‌ای برای باشگاه‌داری ندارد
  • شهرداری تهران قصد خرید پرسپولیس را ندارد
  • فردا میادین میوه و تره بار شهرداری تهران تعطیل است