Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@06:17:04 GMT

اصول بهداشتی تغذیه در ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۶۸۰۲

اصول بهداشتی تغذیه در ماه مبارک رمضان

ایران اکونومیست-با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان رعایت نکات بهداشتی برای تغذیه سالم و پیشگیری از کرونا توصیه می‌شود.

بروز ویروس کرونا در این روز‌ها باعث شده تا تغذیه و خواب بسیاری از افراد به هم بریزد. برای مثال خانه نشینی و بیرون نرفتن از منزل باعث شده هر زمانی که فرد صلاح دید بخوابد. گاهی اوقات شب بیداری‌های افراد باعث ایجاد هزاران بیماری و معضل خواهد شد که یکی از این مشکلات؛ کاهش سیستم ایمنی بدن در دوران کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که متخصصان تغذیه و رژیم درمانی تاکید می‌کنند تا افراد در این روز‌ها خواب و تغذیه مناسبی داشته باشند تا با این روش عملکرد بدن خود را در مقابل آلودگی بالا ببرند؛ بنابراین رعایت یک سری نکات با توجه به همزمان شدن ویروس کرونا با ماه رمضان امری لازم و ضروری است که توصیه می‌شود افراد حتما آن‌ها را رعایت کنند.
خواب کافی

برخی افرادی که روزه می‌گیرند تا سحر بیدار می‌مانند و بعد از آن تا غروب استراحت می‌کنند، اما بهترین کار این است که بعد از خوردن سحری تا حد امکان نخوابید.

نوشیدن مایعات

تقویت سیستم ایمنی بدن در دوران کرونا بسیار مهم است؛ بنابراین افطار را با مایعات گرم و چند عدد خرما شروع کنید، در وعده شام از مصرف سبزیجات غافل نشوید و از مصرف غذا‌های پرادویه و سرخ شده پرهیز کنید و بین افطار و خواب مقدار کافی آب بنوشید.


پرهیز از مصرف زیاد شیرینی جات

متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که به هیچ عنوان در این روز‌های کرونایی نباید شیرینی جات زیادی مصرف کرد؛ چرا که باعث کاهش سیستم ایمنی بدن می‌شود و شانس ابتلا به کرونا را افزایش خواهد داد. همچنین استفاده از دخانیاتی مانند سیگار، قلیان، الکل و ... هم همانند این موضوع عمل می‌کند.


پرهیز از مصرف غذا‌های نیم پز

بهتر است از غذا‌های آب پز و بخار پز استفاده کنید و از خوردن گوشت، مرغ و تخم مرغ کاملا نپخته پرهیز کنید. حتما به یاد داشته باشید که قبل از خواب و بعد از سحری مسواک بزنید.


افطار سبکی میل کنید

در افطار غذا‌های سبک و زود هضم بخورید و حتما دو ساعت بعد از زمان افطاتر از میوه جات تازه استفاده کنید و پنج گروه اصلی غذایی مانند لبنیات، غلات، میوه جات و سبزیجات و پروتئین را در برنامه خود قرار دهید و بجای زولبیا و بامیه از کشمش و خرما استفاده کنید.

این نکته را هم به یاد داشته باشید که مصرف عصاره میوه و سوپ به تعادل آب و مواد معدنی بدن کمک می‌کند و کافئین باعث دفع آب از طریق ادرار می‌شود؛ بنابراین از مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار پرهیز کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۶۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب

 دکتر شیما حلاج در گفتگو با ایفدانا با بیان اینکه اگر چه برحسب وظیفه قانونی موظف است تا بر تولید، واردات و ارزیابیهای ایمنی و کیفی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، بر طبق دستورالعمل‌های معتبر جهانی، نظارت نماید؛ اذعان کرد: برخی از خانم‌ها بدلیل افراط در آرایش صورت، سلامتی خود را با چالش مواجه می‌کنند.

کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره افزایش استفاده از رژ لب در خانم‌ها گفت: این فرآورده آرایشی مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد لذا پیشگیری از آسیب‌های ناشی از افراط در استفاده از فراورده‌های آرایشی باید نسبت به مصرف این محصولات احتیاط کنند

وی در توضیح بیشتر اظهار داشت: وقتی رژ لب با عناصر مذکور برای ساعت‌های طولانی روی لب باقی می‌ماند ممکن است مواد اولیه رژ لب‌ها که از آلاینده‌های معمول زیست محیطی هستند به طور ناخواسته و در اثر خوردن یا آشامیدن مواد غذایی، بلعیده شود که نتیجه آن تماس بدن با مواد سمی است

دکتر حلاج در پایان گفت: در کنار اقدامات نظارتی، شناسه گذاری فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی یکی دیگر از اقدامات اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی برای فراهم نمودن امکان پیگیری اصالت کالا برای مصرف کنندگان است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی ها
  • حذف بیش از ۳ تن مرغ غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی
  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی‌ها
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب